Gå til innhold

Er jeg en negativ person?


Gjest

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Hvis en person går rundt sur og irritert rundt seg i lengden. 

Jeg forsto hva du mente, jeg kunne bare ikke la være å henge meg opp i at du skrev "lett å bli upåvirket".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er dette å bli kalt for negativ litt følsomt tema. Jeg er redd for å bli fremstillt som det fordi det gjør noe med mitt bilde av meg selv.. Jeg blir såret når jeg er deprimert, bekymret, premenstruell osv og min mann sier :» å du er så negativ». Da føler man seg bare skamfull i tillegg. Egentlig er det mer nyansert enn som så og vanligvis er det en grunn til at man har negative tanker og følelser. Jeg hadde en kollega som alle kalte for for negativ og ondskapsfull. En dag var det en som sa han er ikke ond men han har det vondt». Jeg forstår at man skal lære seg å ikke la det bli en « uvane» å kritisere og bare snakke om negative ting. Men man skal være forsiktig med å kalle en person negativ i stedet for å kanskje si at det du gjør eller sier er negativt. Det er som med de ungene i barnehagen som Kupton nevner, man skal være forsiktig med å kalle de for slem, negativ osv fordi det former selvbildet deres og gir de en følelse av å ikke være bra. Det gjør noe med identiteten deres. Så poenget er : «Du er bra og du er verdifull men det er ikke så bra å si noe slemt og negativt». 

Anonymkode: a6b5a...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MxxM skrev:

Unødvendig å være frekk. Jeg er ikke et barn, men det er vel ditt syn på meg.

Men takk for at du viste meg forskjellen. 

Jeg oppfattet det ikke som at han mente du var som et barn. Jeg tror ikke det var poenget hans. Poenget var bare at man skal fordømme handlinger og ikke personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Jeg forsto hva du mente, jeg kunne bare ikke la være å henge meg opp i at du skrev "lett å bli upåvirket".

Mener lett å bli påvirket :) . Det er derfor lurt å rrekke seg bort fra å omgås for negative personer, men iblant så må man. Spesiellt i jobbsammenheng. Nå har ikke jeg noen negative personer rundt meg på jobben, men hadde jeg hatt det så hadde det vært plagsomt på humøret. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg oppfattet det ikke som at han mente du var som et barn. Jeg tror ikke det var poenget hans. Poenget var bare at man skal fordømme handlinger og ikke personer.

Ja, jeg forsto ikke helt meningen til @kupton i hva han skrev. Derfor klarer jeg ikke å se hva han mente det. Men mulig det var som du sier: man skal fordømme handlinger og ikke personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja, jeg forsto ikke helt meningen til @kupton i hva han skrev. Derfor klarer jeg ikke å se hva han mente det. Men mulig det var som du sier: man skal fordømme handlinger og ikke personer. 

I undervisning om barn og pedagogikk er dette kjent kunnskap. Derfor tror jeg at Kupton som fagperson ( og far) mente dette. 

Anonymkode: a6b5a...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det generelt. Vi har alle sammen en eller flere ganger vært negativ, irritert, sint, glad, positiv, slem, hjelpsom osv.

For å kunne kalle en person for en xxxx person, må dette være typisk for vedkommende over lang tid og i de aller fleste situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kupton skrev:

For å ta det generelt. Vi har alle sammen en eller flere ganger vært negativ, irritert, sint, glad, positiv, slem, hjelpsom osv.

For å kunne kalle en person for en xxxx person, må dette være typisk for vedkommende over lang tid og i de aller fleste situasjoner.

Takk. Da kan jeg vel ikke kalles en negativ person. Dessuten holder jeg alt for meg selv. Ingen får komme inn på meg og mine følelser i rl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kupton skrev:

For å ta det generelt. Vi har alle sammen en eller flere ganger vært negativ, irritert, sint, glad, positiv, slem, hjelpsom osv.

For å kunne kalle en person for en xxxx person, må dette være typisk for vedkommende over lang tid og i de aller fleste situasjoner.

Er enig i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MxxM skrev:

Takk. Da kan jeg vel ikke kalles en negativ person. Dessuten holder jeg alt for meg selv. Ingen får komme inn på meg og mine følelser i rl. 

Av og til er det lurt å si ifra til folk om man føler de er vanskelige. Men iblant er ikke det så lett heller. Vi er alle følsomme individer mer eller mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Av og til er det lurt å si ifra til folk om man føler de er vanskelige. Men iblant er ikke det så lett heller. Vi er alle følsomme individer mer eller mindre. 

Det er veldig vanskelig for meg å vise følelser. Jeg liker heller ikke å få oppmerksomhet rettet mot meg.

Anonymkode: 9e784...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanskelig for meg å vise følelser. Jeg liker heller ikke å få oppmerksomhet rettet mot meg.

Anonymkode: 9e784...030

Det var meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mxxm, jeg tror ikke du er negativ som person men du virker litt trist av og til. Du sprer jo også glede og håp, det har du gjort ovenfor meg og jeg er dypt takknemlig for de ordene du skrev når jeg hadde det som verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanskelig for meg å vise følelser. Jeg liker heller ikke å få oppmerksomhet rettet mot meg.

Anonymkode: 9e784...030

Enig i at det kan være ganske vanskelig å vise følelser. Jeg liker heller ikke å få for mye oppmerksomhet retter mot meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...