Gå til innhold
Mone12335

Ikke fått vannkopper enda

Anbefalte innlegg

Mone12335

Hei! Datteren min er  fem og et halvt år og har enda ikke hatt vannkopper. Jeg er redd for at når hun får det så blir det veldig kraftig, og med evt skumle bivirkninger. De eldre barna mine fikk det i alderen 1-3 år. Det var en runde med det i barnehagen da hun var ca to, men ble ikke smittet da. Har ikke fått med meg at det har vært noe utbrudd i barnehagen eller i omgangskretsen vår siden da.

Bør jeg vaksinere henne? Og i såfall når?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
43 minutter siden, Mone12335 skrev:

Hei! Datteren min er  fem og et halvt år og har enda ikke hatt vannkopper. Jeg er redd for at når hun får det så blir det veldig kraftig, og med evt skumle bivirkninger. De eldre barna mine fikk det i alderen 1-3 år. Det var en runde med det i barnehagen da hun var ca to, men ble ikke smittet da. Har ikke fått med meg at det har vært noe utbrudd i barnehagen eller i omgangskretsen vår siden da.

Bør jeg vaksinere henne? Og i såfall når?

Evt. vaksine kan du spørre hesesøster om. Men du er helt sikker på at hun ikke ble smittet? Det er ikke alle unger som blir syke og får en million prikker, noen får 3 prikker og er i like fin form.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
laban
55 minutter siden, Mone12335 skrev:

Jeg er redd for at når hun får det så blir det veldig kraftig, og med evt skumle bivirkninger.

Jeg synes det er i tidligste laget å tenke slik når hun bare er fem år. Jeg ville ventet til hun nærmet seg tenårene med å vurdere vaksine, det kommer trolig flere "sjanser" til å bli smittet i løpet av de nærmeste årene. 

Men spør helsesøster om hun er enig med meg, det er lenge siden jeg trengte å vite mye om barnesykdommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her