Gå til innhold

Jeg blir så trist når jeg ser ledige stillinger...


Soletti

Anbefalte innlegg

Innen mitt yrke. Jeg har så lyst men jeg makter ikke å jobbe med så mye støy rundt meg. Jeg er barnehagelærer og det er krevende da jeg må ha øyner i nakken og ører bak knærne for å følge med på alt og fange opp alt, trekke tråder når det er barn som trenger noe mere. Jeg har tinnitus og hodepine, kroppen er stiv og øm, jeg blir ekstremt sliten og da faller jeg ut mentalt. Jeg tåler generelt lite men jeg elsker utdannelsen min. Jeg elsker å finne løsninger for barn som strever, lage planer for samling og aktiviteter og se at barna liker det jeg har funnet på. Jeg elsker å se barna ta med seg elementer av samlingen ut i lek, da har jeg gjort en god jobb. Jeg elsker kontorarbeidet, da slipper jeg all støyen rundt meg. 

Men. Jeg er på aap og kjenner at jeg virkelig ikke kan jobbe i barnehage, jeg blir for sliten og når jeg ikke klarer å hente meg inn (noe jeg bruker laaang tid på) blir jeg psyk. Er det en vrien kollega blir jeg psyk. Skjer det ting privat blir jeg syk. 

Nav ønsker ikke å gi videre utdannelse. Jeg antar de vil ha meg i praksis i barnehage og jeg vet det kjører meg på ræva. Men hva annet kan jeg gjøre da? Begynne som trafikkdirigent? De kursene koster jobbe og men det er mulighet for jobb. Hva annet kan jeg gjøre med min utdannelse uten å jobbe i barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stå på! Arbeidsmarkedet og ikke minst stillingsstrukturer endres over tid og kan gi nye muligheter. (Blir spennende å se hva som skjer i den relgiøse sektoren nå med kanskje streik på trappene. Der er det visst nettopp stillingsstrukturer det handler om. Der jeg engang jobbet var det starten på halvering av arbeidsstokken. Vi får krysse fingrene for at så ikke er tilfelle for dem. Det ville være umåtelig trist for limet i mange lokalsamfunn. ) Det er viktig å tenke litt på seg selv også. Prøve å ikke slite seg ut før tida.

Lenke til kommentar