Gå til innhold

Damer i 40-50 åra, les dette!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skriver av ren nysgjerrighet og fordi jeg ikke har klart å finne noe på nettet om dette temaet. Jeg er en glad og frisk dame på 52 år. Jeg har hatt et fint og spennende liv de siste åra, datet mye og har hatt stor glede av det. Nå har jeg hatt en super fin kjæreste i 1 år og kommer til å fortsette og være sammen med, håper for livet ut. Jeg skriver denne innledningen fordi kanskje det kan ha en sammenheng.

Jeg har i flere år nå, hatt en seksuell lyst jeg ikke har kjent maken til og jeg har nytt den. Jeg føler meg regelrett som en hormonell tenåring. Men det kan også bli sånn at jeg blir litt smågal....urolig hvis jeg ikke har sex og veldig tilfreds når jeg har det...hmmm? Jeg mener at jeg har lest at den kan være sånn rett før overgangsalderen? Er dette rett, er det flere som har det slik? Bare nysgjerrig. Er så lei av å lese om alle kvinner som ikke har lyst, fordi det er da virkelig noen av oss som har lyst? 

Kjæresten min er seks år yngre, han sier at jeg er sunn som har det slik :) 

Anonymkode: 4bb38...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overgangsalder treffer oss så ulikt og hvordan man har det ellers i livet spiller også inn. At man har hatt en partner i 20 år eller er nyforelsket kan også bety noe. Jeg var nok mer avslappet og hadde størst sexuell driv i 40 årene men sliter mer nå som jeg har rundet 50. De hormonelle svingningene har man lite kontroll på og plutselig er ikke hormonene på lag med en lenger og lysten avtar. Da må man være ærlig med sin partner om dette og finne nye måter å nyte sexlivet på. Det er i hvertfall viktig å ikke gi det opp da men fortsette å holde sekslivet ved like!!!   Dessuten må man lukke ørene for de som får en til å føle  seg som mindreverdig som kvinne fordi man har mindre lyst. Finnes også gode råd å få hos en gynekolog ang diverse hormonpreparater , kremer  ol. Mange mister lysten men ikke alle. Vær takknemmelig  for at du ikke er en av de og vær forsiktig med å snakke ned de « uheldige» som strever med dette. 

Anonymkode: f9d3c...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skulle gjerne hatt de slik, men her er lysten dessverre ganske liten. Har hatt samme mann i 25 år, det kan ha noe med det å gjøre. Han er helt fin, og jeg har ikke mer lyst på andre enn ham. Jeg har bare generelt lite lyst, dessverre. Er 53.

Anonymkode: 3f2ce...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 41 med masse lyst. Lysten kom da jeg fikk bearbeidet overgrep og fikk et normalt syn på sex. For meg var sex noe skittent og ekkelt før. Nyter det nå :) 

Anonymkode: 40c14...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir man lei av andres virkelighet tenker jeg? Du har det fint, er kåt og glad. Det viktige da er å nyte det 👍🏻 At du ikke finner mye lesestoff om andre kåte og glade 40- 50-åringer på nettet burde jo være helt uten betydning? De nyter sikkert og har derfor ikke noe behov for å skrive på nettet om noe som fungerer optimalt 😀 Det er vel gjerne slik at man oppsøker nettet oftere om man ikke har det fint og ønsker å finne løsninger på det om de finnes.

Anonymkode: 22eed...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, Jeg skriver av ren nysgjerrighet og fordi jeg ikke har klart å finne noe på nettet om dette temaet. Jeg er en glad og frisk dame på 52 år. Jeg har hatt et fint og spennende liv de siste åra, datet mye og har hatt stor glede av det. Nå har jeg hatt en super fin kjæreste i 1 år og kommer til å fortsette og være sammen med, håper for livet ut. Jeg skriver denne innledningen fordi kanskje det kan ha en sammenheng.

Jeg har i flere år nå, hatt en seksuell lyst jeg ikke har kjent maken til og jeg har nytt den. Jeg føler meg regelrett som en hormonell tenåring. Men det kan også bli sånn at jeg blir litt smågal....urolig hvis jeg ikke har sex og veldig tilfreds når jeg har det...hmmm? Jeg mener at jeg har lest at den kan være sånn rett før overgangsalderen? Er dette rett, er det flere som har det slik? Bare nysgjerrig. Er så lei av å lese om alle kvinner som ikke har lyst, fordi det er da virkelig noen av oss som har lyst? 

Kjæresten min er seks år yngre, han sier at jeg er sunn som har det slik :) 

Anonymkode: 4bb38...301

Jeg er i samme alder og jeg tenker det skjer fordi du er forelsket og ikke pga av overgangsalder. 

Ellers er det jo en kjent sak at kvinner får mer lyst i 40-åra når småbarnstiden er over.

Har ikke noen problemer med lysten jeg heller. Føler meg fortsatt ganske nyforelsket etter snart 5 år og jeg er nøyaktig like gammel som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, Jeg skriver av ren nysgjerrighet og fordi jeg ikke har klart å finne noe på nettet om dette temaet. Jeg er en glad og frisk dame på 52 år. Jeg har hatt et fint og spennende liv de siste åra, datet mye og har hatt stor glede av det. Nå har jeg hatt en super fin kjæreste i 1 år og kommer til å fortsette og være sammen med, håper for livet ut. Jeg skriver denne innledningen fordi kanskje det kan ha en sammenheng.

Jeg har i flere år nå, hatt en seksuell lyst jeg ikke har kjent maken til og jeg har nytt den. Jeg føler meg regelrett som en hormonell tenåring. Men det kan også bli sånn at jeg blir litt smågal....urolig hvis jeg ikke har sex og veldig tilfreds når jeg har det...hmmm? Jeg mener at jeg har lest at den kan være sånn rett før overgangsalderen? Er dette rett, er det flere som har det slik? Bare nysgjerrig. Er så lei av å lese om alle kvinner som ikke har lyst, fordi det er da virkelig noen av oss som har lyst? 

Kjæresten min er seks år yngre, han sier at jeg er sunn som har det slik :) 

Anonymkode: 4bb38...301

Er 50 år, har vært i lag med kjæresten i 13 år og sexlivet er ikke noe dårligere nå enn da vi møttes. :) Jeg nyter alt jeg kan og regner med at det vil dabbe av litt etterhvert som overgangsalderen virkelig trer inn. Så NYT! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir man lei av andres virkelighet tenker jeg? Du har det fint, er kåt og glad. Det viktige da er å nyte det 👍🏻 At du ikke finner mye lesestoff om andre kåte og glade 40- 50-åringer på nettet burde jo være helt uten betydning? De nyter sikkert og har derfor ikke noe behov for å skrive på nettet om noe som fungerer optimalt 😀 Det er vel gjerne slik at man oppsøker nettet oftere om man ikke har det fint og ønsker å finne løsninger på det om de finnes.

Anonymkode: 22eed...5c1

Hei... er jo ikke helt slik da. Jeg skulle bare så gjerne hørt om flere som meg. Fremdeles mange med fordommer for kvinner som nyter, flest kvinner dessverre. Jeg kan ikke tro at jeg er alene og vil gjerne ha frem en annen side ved kvinnen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 41 med masse lyst. Lysten kom da jeg fikk bearbeidet overgrep og fikk et normalt syn på sex. For meg var sex noe skittent og ekkelt før. Nyter det nå :) 

Anonymkode: 40c14...07a

takk søte og veldig fint å høre at du har det fint nå.... ta tilbake det som er ditt :) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg leser på nettet at eksperter sier at man blir aldri voksen når det gjelder kjærlighet og sex. Så kanskje det har noe med at du har så stor drift å gjøre. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2018 den 16.55, Nicklusheletida skrev:

Ellers er det jo en kjent sak at kvinner får mer lyst i 40-åra når småbarnstiden er over.

Eller begynner for noen. Jeg er ikke gravid, men om jeg får barn blir det sent... Ellers er det jo flere på 40+ her som er gravide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, cilie skrev:

Eller begynner for noen. Jeg er ikke gravid, men om jeg får barn blir det sent... Ellers er det jo flere på 40+ her som er gravide. 

Ja, det har du selvfølgelig rett i :)

Jeg var 35 da jeg fikk attpåklatten, men så ble jeg jo gravid som 23-åring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...