Gå til innhold

Sjekker matbudsjettet halvveis i måneden. Strammer økonomien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er galt å ringe legevakten om min situasjon. Det står ikke så ille til med meg. 

Angst kan gi mange plager. Det er de som ikke våger å sette seg inn i et fly. Jeg har det på samme måte når det gjelder andre ting, men jeg presser meg som oftest ut i det. Men i dette tilfelle så har jeg bare drøyd med å søke sosial stønad fordi jeg håpet at jeg skulle klare det uten. Jeg ser jo at jeg sløser en del penger bort på unødvendige ting. Og det er hva jeg holder på å fikse opp i. 

Jeg mener også at brukere som er så opphengt i å fortelle at de vet hvem andre brukere er har et problem med at de henger mye på forum i seg selv. Men det må de jo få gjøre hvis de vil. Jeg henger mye her selv så skal ikke snakke:) 

Anonymkode: 18b2c...c13

Det var et forslag at du kunne snakke med psykiatrien på legevakten.  Du kan også ringe DPS hvor du bor og få råd.  Det økonomiske regnestykket er hinsides all fornuft og du klarer dette ikke videre med å skrive her og klage.  Angst er ingen unnskyldning og det er det du bruker nå.  Hvorvidt noen klarer å sette seg opp i fly og du har andre ting er ikke relevant.  Det må være en grunn til at legen din nekter å henvise deg videre.  Hvordan legger du problematikken frem for han/henne?  Det er kanskje vidt forskjellig fra hva du skriver her.  Da hjelper det heller ikke med ny fastlege og det tror jeg du vet. Du liker denne anonyme offerrollen på dol og de andre er med på leken med å svare deg hele tiden.

Anonymkode: cdc6f...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du liker denne anonyme offerrollen på dol og de andre er med på leken med å svare deg hele tiden.

Anonymkode: cdc6f...e1c

Hvordan kan du vite det som er her så lite?

For et par dager siden skrev du "Jeg er så lite her at jeg får ikke med meg hvem skriver hva når og hvor når det er anonym bruker.  Forstår ikke hvordan dere holder rede på det."

 

Anonymkode: 827bf...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite det som er her så lite?

For et par dager siden skrev du "Jeg er så lite her at jeg får ikke med meg hvem skriver hva når og hvor når det er anonym bruker.  Forstår ikke hvordan dere holder rede på det."

 

Anonymkode: 827bf...5ab

Beklager jeg skulle skrevet "jeg tror eller jeg antar at du liker offerrollen på dol"

Anonymkode: cdc6f...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager jeg skulle skrevet "jeg tror eller jeg antar at du liker offerrollen på dol"

Anonymkode: cdc6f...e1c

Her trykker dere hveandre ned i stedet for opp. Dessuten så bør man kunne forholde seg til topics  istedet for : hvem er anonym bruker? 

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite det som er her så lite?

For et par dager siden skrev du "Jeg er så lite her at jeg får ikke med meg hvem skriver hva når og hvor når det er anonym bruker.  Forstår ikke hvordan dere holder rede på det."

 

Anonymkode: 827bf...5ab

Det er helt sykt hvordan folk er opptatt av hvem anonym bruker er. Det beste ville vært om folk forholdt seg til et tema, altså tema i topic istedet for å begynne å nevne brukere.  Spiller ingen rolle hvem bruker er. Bruker skriver emne for å drøfte det , ikke drøftelse om hvem han eller hun er. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får lese oss tilbake å finne ut hvem som begynner å nevne bruker først. Der er helt unødvendig å nevne brukere i slike innlegg. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var et forslag at du kunne snakke med psykiatrien på legevakten.  Du kan også ringe DPS hvor du bor og få råd.  Det økonomiske regnestykket er hinsides all fornuft og du klarer dette ikke videre med å skrive her og klage.  Angst er ingen unnskyldning og det er det du bruker nå.  Hvorvidt noen klarer å sette seg opp i fly og du har andre ting er ikke relevant.  Det må være en grunn til at legen din nekter å henvise deg videre.  Hvordan legger du problematikken frem for han/henne?  Det er kanskje vidt forskjellig fra hva du skriver her.  Da hjelper det heller ikke med ny fastlege og det tror jeg du vet. Du liker denne anonyme offerrollen på dol og de andre er med på leken med å svare deg hele tiden.

Anonymkode: cdc6f...e1c

Det må ikke være en grunn for at fastlegen nekter å henvise videre, ikke annet enn at fastlegen kanskje ikke bryr seg/kan lite om psykiatri (sier ikke at det er slik her) Synes det er litt rart at du så bombastisk kan si dette.  Spesielt når du ikke vet hvem du skriver til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Det må ikke være en grunn for at fastlegen nekter å henvise videre, ikke annet enn at fastlegen kanskje ikke bryr seg/kan lite om psykiatri (sier ikke at det er slik her) Synes det er litt rart at du så bombastisk kan si dette.  Spesielt når du ikke vet hvem du skriver til.

Jepp ingen kjenner meg i virkeligheten. Sannheten er at jeg vet at i mitt tilfelle behøves ikke legevakt kontaktes pga psykiske ting. Jeg klarer meg. Men jeg sliter med angst. Og det ville gjerne mange ha gjort om de hadde samme økonomiske utfordring som jeg har. Jeg hadde vært sterkere om jeg hadde en bedre "rygg" økonomisk.  Jeg er lettet over å ha tatt tak på problemet med å søke hjelp om det. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var som sagt lite interessert å høre hva det gikk i. Han bare sa med en gang at han vet at jeg er en altfor pliktoppfyllende arbeidsom person og at det kan by på problemer som stress for meg. Legen vil ikke gi meg noen diagnoser om dette. Men han vet at jeg kan føle meg ganske syk. Det forsto han men han sier at det er fordi jeg har mye utfordringer og blir stresset av dem. Men det er ingen krise rundt det. For her er det ikke snakk om at jeg er ute av kontroll. Men at jeg takler dårlig stresset.  

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overforbruk har med økt reklametrykk å gjøre tror jeg. Alt er overfylt med reklame i dag. Alle sammenhenger. Veldig rart at det kan gå.

Anonymkode: d6034...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble innkalt for samtale om søknaden om stønad på sosialkontoret. Jeg måtte ha med en haug med utskrifter, og jeg mangler utskriver. Jeg kunne bedd en i familien skrive ut dokumentene men det går ikke, for da får vedkommende oversikt over lånet mitt. Og personen vil bare stresse meg. Men jeg har spurt en venn av meg om vedkommende har utskriver. Så håper den personen kan hjelpe meg slik at jeg slipper å kjøpe utskriver når økonomien er så dårlig. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper alt ordner seg nå. Viktig å få gjort noe med livsstandarden. Det er tøfft å måtte leve slik jeg gjør måned etter måned. Ikke fysisk tøfft, men psykisk tøfft når man ser usikkerheten økonomisk. Men håper at jeg får litt hjelp fra sosialkontoret, pluss litt hjelp fra nav anngående jobbsøking. Det skal ikke være lett. Usikkerheten er strevsomt psykisk. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble innkalt for samtale om søknaden om stønad på sosialkontoret. Jeg måtte ha med en haug med utskrifter, og jeg mangler utskriver. Jeg kunne bedd en i familien skrive ut dokumentene men det går ikke, for da får vedkommende oversikt over lånet mitt. Og personen vil bare stresse meg. Men jeg har spurt en venn av meg om vedkommende har utskriver. Så håper den personen kan hjelpe meg slik at jeg slipper å kjøpe utskriver når økonomien er så dårlig. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Det er mange steder man kan få skrevet ut.  Kommer anpå hvor du bor, men i Oslo finnes det internettsteder hvor man kan låne en datamaskin og skrive ut.  Det koster noe, men ikke mye hvis dette er kun få sider.  Jeg tror også at det går an å få skrevet ut på biblioteker for liten penge.  Jeg vil også tro at hvis du beskriver situasjonen for saksbehandler så vil de hjelpe deg med å skrive ut.

Anonymkode: cdc6f...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange steder man kan få skrevet ut.  Kommer anpå hvor du bor, men i Oslo finnes det internettsteder hvor man kan låne en datamaskin og skrive ut.  Det koster noe, men ikke mye hvis dette er kun få sider.  Jeg tror også at det går an å få skrevet ut på biblioteker for liten penge.  Jeg vil også tro at hvis du beskriver situasjonen for saksbehandler så vil de hjelpe deg med å skrive ut.

Anonymkode: cdc6f...e1c

Takk for råd. Jeg håper at vennen min kan skrive ut. Han er ikke en person som vil lage noe diskusjon og styr over at jeg har et lån. Han er forståelsesfull og vet om det. Men spør jeg min far så vil han skape unødvendig stress for meg, og prate om lånet hele tiden. Takk for tips om dette. Jeg kan spørre saksbehandler om de har mulighet å skrive ut om jeg ikke får andre til å skrive ut. Det er jo ganske privat dette med kontoutskrifter og opplysninger om hvilke lån jeg har osv. Takk for tips og råd. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler en skam over å gå til sosialkontoret for støtte økonomisk. Det er vel årsaken til at jeg aldri har gått dit før. Men jeg ser at det er det mest riktige å gjøre i min nåværende situasjon. 

Noen andre som har fått økonomisk støtte av sosialkontoret før?

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble innkalt for samtale om søknaden om stønad på sosialkontoret. Jeg måtte ha med en haug med utskrifter, og jeg mangler utskriver. Jeg kunne bedd en i familien skrive ut dokumentene men det går ikke, for da får vedkommende oversikt over lånet mitt. Og personen vil bare stresse meg. Men jeg har spurt en venn av meg om vedkommende har utskriver. Så håper den personen kan hjelpe meg slik at jeg slipper å kjøpe utskriver når økonomien er så dårlig. 

Anonymkode: 18b2c...c13

På biblioteket kan du få hjelp til slike utskrifter (iallefall her jeg bor) Det har pleid å koste 2 kr pr ark så dyrt er det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

På biblioteket kan du få hjelp til slike utskrifter (iallefall her jeg bor) Det har pleid å koste 2 kr pr ark så dyrt er det heller ikke.

Jeg ble kjempeglad nå. En venn av meg som jeg stoler på sa at han skulle ta utskrifter for meg. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble kjempeglad nå. En venn av meg som jeg stoler på sa at han skulle ta utskrifter for meg. 

Anonymkode: 18b2c...c13

Bra. Ellers er biblioteket behjelpelig med dette, hos oss koster det 5,- pr. ark. Du kan gjøre alt selv eller vi kan hjelpe deg (vi har ikke lov til å gå inn i nettbanken og slikt da), vi har forøvrig taushetsplikt så du skal ikke være redd for at det kommer videre fra oss i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det strammer mye på grunn av en del "sløsing" i en periode tidligere men alt er oversiktlig og greit. Men man må overvåke økonomien spesielt nøye når man bare er enehusholdning og ikke har flere personer å spille på lag med føler jeg. Ekstra stor utfordring i livet liksom.😊

Anonymkode: d6034...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...