Gå til innhold

Er "sludder" et stygt ord?


laban

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke sove i natt og skrev "sludder" som svar til en som støttet trådstarters teori i "Hvordan skal jeg tolke dette?" på Psykiatri i 3-tiden.  Det hadde altså kommet inn ett enkelt svar av typen "Ja, ting kan tyde på at psykologen din har vært der". Jeg siterte det og skrev "Sludder" (og ingenting annet) under.  Jeg tenkte meg faktisk godt om før jeg valgte ord, både fordi "sludder" er litt gammeldags, og fordi jeg egentlig hadde lyst til å skrive noe i retning av "Det er nok du som er dusten her" (men sånn ordlegger jo ikke jeg meg :D )

Var det virkelig så sterkt at det måtte slettes, til og med uten kommentar?  Eller var det for å beskytte trådstarter mot ethvert svar som kunne støtte den teorien som tråden egentlig handlet om?  I begge tilfeller er det kanskje litt i overkant forsiktig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, laban skrev:

Jeg fikk ikke sove i natt og skrev "sludder" som svar til en som støttet trådstarters teori i "Hvordan skal jeg tolke dette?" på Psykiatri i 3-tiden.  Det hadde altså kommet inn ett enkelt svar av typen "Ja, ting kan tyde på at psykologen din har vært der". Jeg siterte det og skrev "Sludder" (og ingenting annet) under.  Jeg tenkte meg faktisk godt om før jeg valgte ord, både fordi "sludder" er litt gammeldags, og fordi jeg egentlig hadde lyst til å skrive noe i retning av "Det er nok du som er dusten her" (men sånn ordlegger jo ikke jeg meg :D )

Var det virkelig så sterkt at det måtte slettes, til og med uten kommentar?  Eller var det for å beskytte trådstarter mot ethvert svar som kunne støtte den teorien som tråden egentlig handlet om?  I begge tilfeller er det kanskje litt i overkant forsiktig?

 

Du burde behersket deg og skrevet "pølsevev". Det er litt mildere tror jeg.

Jeg synes moderatorer generelt bør sende en pm med forklaring når de sletter. Jeg skjønner at "sludder" kanskje ikke er så konstruktivt, men det andre innlegget var jo pølsevev hvis man tar det bokstavelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Du burde behersket deg og skrevet "pølsevev". Det er litt mildere tror jeg.

Jeg har skrevet "sludder og vås" her mange ganger før, både til anonyme og brukere med nick.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, laban skrev:

Jeg fikk ikke sove i natt og skrev "sludder" som svar til en som støttet trådstarters teori i "Hvordan skal jeg tolke dette?" på Psykiatri i 3-tiden.  Det hadde altså kommet inn ett enkelt svar av typen "Ja, ting kan tyde på at psykologen din har vært der". Jeg siterte det og skrev "Sludder" (og ingenting annet) under.  Jeg tenkte meg faktisk godt om før jeg valgte ord, både fordi "sludder" er litt gammeldags, og fordi jeg egentlig hadde lyst til å skrive noe i retning av "Det er nok du som er dusten her" (men sånn ordlegger jo ikke jeg meg :D )

Var det virkelig så sterkt at det måtte slettes, til og med uten kommentar?  Eller var det for å beskytte trådstarter mot ethvert svar som kunne støtte den teorien som tråden egentlig handlet om?  I begge tilfeller er det kanskje litt i overkant forsiktig?

 

"Sludder" kan oppfattes litt flåsete, og jeg ville nok blitt litt støtt om jeg skrev et gjennomtenkt innlegg og noen kvitterte med "sludder".  Når det er sagt synes jeg det var på sin plass i nevnte tråd.

 

Jeg skjønner ikke at det var grunn til å slette innlegget, men nå tror jeg ikke slettingene her nødvendigvis er så gjennomtenkt, det kan virke som det heller slettes en gang for mye enn en gang for lite, i den grad det følges med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

Innlegget du kommenterte med Sludder ble fjernet, så da hadde Sludder-kommentaren sett litt merkelig ut alene.

Det er nok sånn det henger sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Stikkelsbær skrev:

Innlegget du kommenterte med Sludder ble fjernet, så da hadde Sludder-kommentaren sett litt merkelig ut alene.

Ja, jeg forsto det - men synes fortsatt det var litt merkelig. Hvis alle litt rare synspunkter her skal slettes uten kommentar, kan det bli mange korte tråder.  Men ikke misforstå, dette er ikke noen stor sak for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, laban skrev:

Jeg fikk ikke sove i natt og skrev "sludder" som svar til en som støttet trådstarters teori i "Hvordan skal jeg tolke dette?" på Psykiatri i 3-tiden.  Det hadde altså kommet inn ett enkelt svar av typen "Ja, ting kan tyde på at psykologen din har vært der". Jeg siterte det og skrev "Sludder" (og ingenting annet) under.  Jeg tenkte meg faktisk godt om før jeg valgte ord, både fordi "sludder" er litt gammeldags, og fordi jeg egentlig hadde lyst til å skrive noe i retning av "Det er nok du som er dusten her" (men sånn ordlegger jo ikke jeg meg :D )

Var det virkelig så sterkt at det måtte slettes, til og med uten kommentar?  Eller var det for å beskytte trådstarter mot ethvert svar som kunne støtte den teorien som tråden egentlig handlet om?  I begge tilfeller er det kanskje litt i overkant forsiktig?

 

Ser ikke noen grunn til at svaret ditt skulle bli slettet. Sjekket du at det ikke var kommet noen andre innlegg i tråden? I såfall synes jeg du skal sende en melding til admin, det ville vært intr å høre grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, XbellaX skrev:

Sjekket du at det ikke var kommet noen andre innlegg i tråden? 

De likte nok ikke det svaret jeg kommenterte, som støttet trådstarters litt paranoide teori. Og hvis det skulle bort, måtte mitt svar gå samme veien. Men jeg synes egentlig vi får tåle såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HanneMari Egmont kan nok bare svare på hvorfor det ble fjernet, men i bunn og grunn er absolutt ikke sludder et stygt ord. Riktignok ikke ett ord jeg har sett eller hørt på noen år, men det er jo bare et annet ord på tull og ble nok fjernet om det var svar på et annet innlegg. Sludder hadde nok fått stått på Kvinneguiden også, men mindre det var en spekulasjon ;)

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, laban skrev:

Jeg fikk ikke sove i natt og skrev "sludder" som svar til en som støttet trådstarters teori i "Hvordan skal jeg tolke dette?" på Psykiatri i 3-tiden.  Det hadde altså kommet inn ett enkelt svar av typen "Ja, ting kan tyde på at psykologen din har vært der". Jeg siterte det og skrev "Sludder" (og ingenting annet) under.  Jeg tenkte meg faktisk godt om før jeg valgte ord, både fordi "sludder" er litt gammeldags, og fordi jeg egentlig hadde lyst til å skrive noe i retning av "Det er nok du som er dusten her" (men sånn ordlegger jo ikke jeg meg :D )

Var det virkelig så sterkt at det måtte slettes, til og med uten kommentar?  Eller var det for å beskytte trådstarter mot ethvert svar som kunne støtte den teorien som tråden egentlig handlet om?  I begge tilfeller er det kanskje litt i overkant forsiktig?

 

Hva i svarte betyr: Sludder?

Anonymkode: e7693...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i svarte betyr: Sludder?

Anonymkode: e7693...981

Vrøvl, tøv, tullball.

Anonymkode: 6f92e...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

"Sludder" er ikke et stygt ord. Men det ble fjernet fordi det svarte på et innlegg som ble fjernet for regelbrudd. Det hadde altså blitt stående helt for seg selv uten mening, og jeg måtte fjerne innlegget dit som inneholdt sitatet siden jeg fjernet det opprinnelige innlegget. Så det ble kun fjernet fordi det var svar på noe som ble fjernet.

Hanne Mari, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Men det ble fjernet fordi det svarte på et innlegg som ble fjernet for regelbrudd.

Jeg regnet vel egentlig med at det hang slik sammen. Jeg var likevel overrasket over at det er regelbrudd å skrive noe som logisk sett betyr "ja, sånn er det nok" som kommentar til en paranoid teori. Men det er sannsynligvis ikke noen regel jeg står i fare for å synde mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Jeg liker ordet «sludder»! Men «pølsevev» er enda bedre. 

Jeg aner ikke hvilket innlegg du snakker om, da. 😉

Jeg er også veldig glad i «sludder» og - ikke minst - «pølsevev», minner meg om 80-talls Donald Duck ❤️ Er svak for «tort» som i «tort og svie» også! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Jeg aner ikke hvilket innlegg du snakker om, da.

Nei, det forsvant. Det var én som skrev "Ja, det kan ha vært psykologen din som ville gi deg et hint" eller noe sånt, i denne tråden: https://forum.doktoronline.no/topic/444586-hvordan-skal-jeg-tolke-dette/

Så siterte jeg det og skrev "Sludder" under.  Jeg kunne skrevet "For noe tull" i stedet, det var bare et innfall.

Alle de andre som svarte, mente jo også at det garantert ikke var slik det hang sammen. Jeg vet ikke hvorfor det er regelbrudd å støtte den litt paranoide teorien, men det kan sikkert defineres som det, hvis det er ønskelig. Uansett ingen stor sak ;)

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg er også veldig glad i «sludder» og - ikke minst - «pølsevev», minner meg om 80-talls Donald Duck ❤️ Er svak for «tort» som i «tort og svie» også! :D 

Nydelig! For ikke å snakke om det donaldske kraftuttrykket «Saft suse!» 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Nydelig! For ikke å snakke om det donaldske kraftuttrykket «Saft suse!» 😁

Ja! «Saft suse» skal jeg gjeninnføre :) 

Donald er en utømmelig kilde. Jeg husker «O milde matrosdress», «Splitte mine bramseil» og «Du store alpakka» også! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...