Gå til innhold

Er "sludder" et stygt ord?


laban

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Kayia skrev:

Ja! «Saft suse» skal jeg gjeninnføre :) 

Donald er en utømmelig kilde. Jeg husker «O milde matrosdress», «Splitte mine bramseil» og «Du store alpakka» også! :D 

"O milde matrosdress" kan godt være en Donald-oppfinnelse, men "splitte mine bramseil" og "du store alpakka" har vel annen opprinnelse. "Du store alpakka" forbinder jeg mest med Lektor Tørrdal i Stompa 🙂 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Xtra skrev:

"O milde matrosdress" kan godt være en Donald-oppfinnelse, men "splitte mine bramseil" og "du store alpakka" har vel annen opprinnelse. "Du store alpakka" forbinder jeg mest med Lektor Tørrdal i Stompa 🙂 .

Naturlig at mange av uttrykkene har annet opphav, alt er neppe påfunn fra kreative norske oversettere/Donaldforfattere som feks Knut Nærum og hans like :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laban skrev:

Jeg regnet vel egentlig med at det hang slik sammen. Jeg var likevel overrasket over at det er regelbrudd å skrive noe som logisk sett betyr "ja, sånn er det nok" som kommentar til en paranoid teori. Men det er sannsynligvis ikke noen regel jeg står i fare for å synde mot.

Jeg anså det som regelbrud i form av trolling/tull, og at det kunne være skadelig for TS i den sårbare situasjonen han/hun var i. 

Du kan gjerne fortsette å kalle ting for sludder! :)

Hanne Mari, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...