Gå til innhold

Kommer ikke ut av det.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Depresjon føler jeg og selvmordstanker, psykiateren hadde sagt at man tok ikke medisiner for svingninger i schizoaffektiv? Det har jeg da fått før, AD. Har ikke konkrete planer, men tenker mye på det da....livet blir for mye noen ganger. Sånn er det vel for alle? Kunne få tilbud om innleggelse hvis jeg trengte det,tenker av og til på det å ta pause fra alt. Det er mine barn som holder meg tilbake,jeg spiller en viktig rolle i deres liv. Hadde ikke de vært her så,men alt føles så tungt for tiden. Og jeg blir tyngre, jeg som hadde tatt så mye av. Jeg trøstespiser. I dag gikk jeg rundt sykehuset, det er da noe. Det åndelige er fraværende så det er tomt. Sykepleieren tok med seg en pose med gamle medisiner jeg hadde i dag,men jeg har jo latuda og seroquel og noen truxal liggende. Mest av alt ville jeg sovnet stille inn av eksos,tror jeg kunne dødd i gaten uten at naboene bryr seg. Tatt en slange fra eksosrøret og inn vinduet,da sovner man vel stille inn? Nei jeg vet ikke,det er jo bare tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre at du har det så vanskelig.

I og med at du skriver om konkrete selvmordstanker her, så er det mulig tråden din blir stengt etterhvert, men ønsker deg uansett god bedring og håper du får bedre dager snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Trist å høre at du har det så vanskelig.

I og med at du skriver om konkrete selvmordstanker her, så er det mulig tråden din blir stengt etterhvert, men ønsker deg uansett god bedring og håper du får bedre dager snart. 

Takk for det, det kan bare bli for mye noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, kupton skrev:

De mest tragiske følger jeg har sett etter selvmordsforsøk er etter eksosforgiftning.

Trodde man sovnet stille inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Leit å høre du har det så tungt SS. Ta imot hjelp, du fortjener å ha det bedre :)

Takk for det. Får tenke på hva slags hjelp jeg trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye som skjer rundt meg så det kan jo være situasjonsbetinget,jeg får masse bekymringer. Noen ganger vil man bare vekk fra alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke det, jeg er stolt av sønnen min som er født i feil kropp og syns han er tøff. Men jeg tenker mye på barnebarnet mitt,får ikke sett han så mye nå. Da må vi reise bort dit han bor. Det er ikke dette som gjør meg deprimert, det er vel noe av det schizoaffektive som gjør meg deprimert. Vil jo ikke ta livet mitt og at sønnen min skal tro jeg ikke tålte sannheten, for det gjør jeg. Jeg har ingen fordommer mot noe, er tilhenger av at folk må få være den de er. Det er bare det at jeg ikke vet hvem jeg selv er,det er vel det som er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint du bryr deg om familien din og spesielt sønnene dine, men noen ganger er det slik at for å klare å hjelpe andre så må man først hjelpe seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Det er fint du bryr deg om familien din og spesielt sønnene dine, men noen ganger er det slik at for å klare å hjelpe andre så må man først hjelpe seg selv. 

Ja det er vel noe i det, jeg vil hjelpe dem så inderlig vel. Men så føler jeg meg svak selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Kunne få tilbud om innleggelse hvis jeg trengte det,tenker av og til på det å ta pause fra alt. Det er mine barn som holder meg tilbake,jeg spiller en viktig rolle i deres liv. Hadde ikke de vært her så,men alt føles så tungt for tiden. 

Når du fungerer rimelig greit så er du en flott ressurs for barna dine, men nå er de voksne og de trenger at du også tar vare på deg selv. For å greie å ta vare på dem så MÅ du først klare å ta vare på deg selv. Så ta i mot tilbudet om innleggelse, det trenger jo ikke være i flere måneder og du har vel tilgang på telefon der slik at dere kan snakke sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Når du fungerer rimelig greit så er du en flott ressurs for barna dine, men nå er de voksne og de trenger at du også tar vare på deg selv. For å greie å ta vare på dem så MÅ du først klare å ta vare på deg selv. Så ta i mot tilbudet om innleggelse, det trenger jo ikke være i flere måneder og du har vel tilgang på telefon der slik at dere kan snakke sammen?

Ja de er voksne men trenger meg, men har jo telefon ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Depresjon føler jeg og selvmordstanker, psykiateren hadde sagt at man tok ikke medisiner for svingninger i schizoaffektiv? Det har jeg da fått før, AD. Har ikke konkrete planer, men tenker mye på det da....livet blir for mye noen ganger. Sånn er det vel for alle? Kunne få tilbud om innleggelse hvis jeg trengte det,tenker av og til på det å ta pause fra alt. Det er mine barn som holder meg tilbake,jeg spiller en viktig rolle i deres liv. Hadde ikke de vært her så,men alt føles så tungt for tiden. Og jeg blir tyngre, jeg som hadde tatt så mye av. Jeg trøstespiser. I dag gikk jeg rundt sykehuset, det er da noe. Det åndelige er fraværende så det er tomt. Sykepleieren tok med seg en pose med gamle medisiner jeg hadde i dag,men jeg har jo latuda og seroquel og noen truxal liggende. Mest av alt ville jeg sovnet stille inn av eksos,tror jeg kunne dødd i gaten uten at naboene bryr seg. Tatt en slange fra eksosrøret og inn vinduet,da sovner man vel stille inn? Nei jeg vet ikke,det er jo bare tanker. 

hei. å dø er forferdelig opplevelse, om man tar selvmord. de som blir igjen som kjenner deg og står deg nermest, vil få sår i skjelen sin, og noen får skyldfølelse for at de ikke såg det før selvmordet, om de mister deg. det gjelder alle. istedefor selvmord, så kan man finne en interesse man kan gjøre for å tenke på andre ting. jeg håper du aldri tar selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

hei. å dø er forferdelig opplevelse, om man tar selvmord. de som blir igjen som kjenner deg og står deg nermest, vil få sår i skjelen sin, og noen får skyldfølelse for at de ikke såg det før selvmordet, om de mister deg. det gjelder alle. istedefor selvmord, så kan man finne en interesse man kan gjøre for å tenke på andre ting. jeg håper du aldri tar selvmord.

Ja det er vel vondt for de som blir igjen, hadde vært bedre å dø naturlig da...om hjertet stoppet f.eks. Da blir det lettere for de etterlatte, det er jo barna som holder meg i live da. Klarer ikke komme på noe å gjøre heller, bare sitter og spiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, XbellaX skrev:

Leit å høre at du strever så mye. Er det ytre ting som gjør at det renner over for deg?

Vet ikke helt. Psykiateren ville jo vente å se om det var schizoaffektive svingninger, det fikk jeg ikke medisin for. Men det virker som det ikke går over,hva da? Føler at jeg er nedi et hull og ikke kommer meg opp, men selvmordstankene er jo bare tanker for jeg har ikke satt noen dato. Da vet jeg ikke om det er vits med innleggelse, hvordan det kan hjelpe på tankene. Det er mye som foregår rundt meg da,og syns det er synd at ikke barnebarnet og sønnen skal være her mer. Og så har han kommet ut som jente nå,vil kle seg som en jente og skifte kjønn. Det plager meg egentlig ikke,jeg respekterer det og er like glad i han. Og min andre sønn er litt lettere i humøret, burde jo være glad for det. Men jeg er tom og likegyldig,kan vel ikke være medisinen som gjør alt dette? Og jeg pleier ikke å ville dø heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vel vondt for de som blir igjen, hadde vært bedre å dø naturlig da...om hjertet stoppet f.eks. Da blir det lettere for de etterlatte, det er jo barna som holder meg i live da. Klarer ikke komme på noe å gjøre heller, bare sitter og spiser. 

ok. du kunne foreksempel fått deg kjeledyr i huset, som trøst og en hund er jo glad i eigeren sin. da kan jo den gjøre deg glad når du har vanskelige dager. mat er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

ok. du kunne foreksempel fått deg kjeledyr i huset, som trøst og en hund er jo glad i eigeren sin. da kan jo den gjøre deg glad når du har vanskelige dager. mat er godt.

Hadde jo en katt som forsvant, jeg var lettet da den ikke kom igjen. Det er for mye ansvar med dyr tror jeg. Mat hjelper på,men får jo enda dårligere selvbilde når jeg legger på meg igjen. Liker ikke kroppen min nå, har gått opp endel kilo. Jeg gir bare faen, jeg som var så flink. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Vet ikke helt. Psykiateren ville jo vente å se om det var schizoaffektive svingninger, det fikk jeg ikke medisin for. Men det virker som det ikke går over,hva da? Føler at jeg er nedi et hull og ikke kommer meg opp, men selvmordstankene er jo bare tanker for jeg har ikke satt noen dato. Da vet jeg ikke om det er vits med innleggelse, hvordan det kan hjelpe på tankene. Det er mye som foregår rundt meg da,og syns det er synd at ikke barnebarnet og sønnen skal være her mer. Og så har han kommet ut som jente nå,vil kle seg som en jente og skifte kjønn. Det plager meg egentlig ikke,jeg respekterer det og er like glad i han. Og min andre sønn er litt lettere i humøret, burde jo være glad for det. Men jeg er tom og likegyldig,kan vel ikke være medisinen som gjør alt dette? Og jeg pleier ikke å ville dø heller. 

Jeg blir veldig stolt av din "nye" datter :- ) Så modig og tøft gjort. Får hun hjelp/støtte noe sted, som kan gå ved siden av i prosessen? 

I forhold til din tilstand så - joda, tanker er "bare" tanker, men slike tanker kan være veldig tunge å gå med. Hva med en innleggelse for å høre mer ang medisiner? Kanskje det ville vært godt med et lite skifte av miljø akkurat nå, kanskje du fikk koblet ut litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...