Gå til innhold

Har du mye på sparekonto?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke rett bakgrunn og etter mine opplevelser med mine nærmeste og kommunal omsorg er jeg nok ikke den rette. Tror ikke man har penger i kommunen til de varme hendene man har for den sakens skyld. Men man skal selvsagt aldri si aldri.

Men vi har alle vårt av pengesluk i dag. Jeg har ikke bil og kjører nødig bil noe  som passasjer engang noe som såret mine nærmeste mye dessverre ,men jeg er nikotinrøker på min hals og kunne nok kokt kaffe på gruten oftere for å si det slik. Jeg tror alltid det er slik at man føler man kunne gjort mer for de fleste av oss. Vi har alle vårt av feil og mangler. Noen har kanskje dyre hobbyer eller bare må til Syden så og så mange ganger i året. Andre har barn som krever sitt. Økonomi er et område for store konflikter internt så mange steder tror jeg.

Hørte på radio man oppfordret folk til å vise " forbrukermakta" mere men fikk ikke med hva man mente med det. Betyr kanskje å vente eller avstå med alt som ikke er helt nødvendig. Folk gjør det beste de kan tror jeg.

Vi ansiktsløse og anonyme har også vårt.

Anonymkode: f270c...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe akkurat nå noe på egen sparekonto, men datteren min og jeg har en felles sparekonto (reisekonto) og der prøver jeg å sette inn 600 kr hver måned. Nå har vi 3200 på den kontoen. Jeg gikk en periode i minus hver måned, men har strammet inn så jeg har fått minus til å bli pluss.

Nå har jeg også et kredittkort som står i altfor mye minus, men betaler ca det dobbelte enn hva jeg må for å bli ferdig med det. Når det er nedbetalt så har jeg tenkt til å sette inn samme sum på en sparekonto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøker, men har ikke lykkes med å få en fast høyere prosent stilling. 

Anonymkode: 308b3...1bc

Det var deg jeg mente burde kontakte kommunen og høre om det er behov for ekstravakter på sykehjem. Kan du ikke prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Men om renten går opp så merker man nok prisoppgang på forbruksvarer allerede fra mandag tenker jeg. Kanskje lurt å kjøpe tannpasta og hårsjampo der prisene ofte merkes først.  Også ting på apotek selvsagt. Skal uansett hente medisin da legen har sendt ny resept. Legen er bare fantastisk flink til å prøve å føle opp jeg tror alle sine pasienter. Nå er det jo blitt litt lettere med den elektroniske kontakten også om det er nok enkelte ganger.

Anonymkode: f270c...c7c

Å spare et par kroner på å shampo og tannkrem monner lite i økonomien. Det som monner på matbudsjettet er alt det ekstra man fort unner seg når man er på butikken, brus, øl, godteri og snacks, eventuelle blader og andre unødvendige ting. Det kan også være lurt å unngå å handle når man er sulten, jeg vet selv av erfaring at dømmekraften fort kan svikte da ;) .

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...