Gå til innhold

Facebook og ekser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere eksene deres på Facebook? 

Jeg var nysgjerrig på kjæresten min sin fortid. Han har aldri pratet om den. Jeg ser nedover siden hans. Ser en dame som postet noe om sex, kjærlighet osv i flere innlegg. Dette er postet før han ble kjent med meg. Ser at hun er venn med han på Facebook. Og plutselig så er hun ikke venn lenger med han. Alt man kan få med seg. Jeg begynte å lure på dette, siden hun har vært venn med han i flere måneder etter at vi ble sammen. Og nå er de plutselig ikke venner lenger. Jeg antok at dette er en tidligere kjæreste. Vil ikke si til han at jeg har snoket. Men jeg håper inderlig at dette var ferdig avsluttet lenge før en av dem slettet den andre på Facebook. 

Hva synes dere om å ha ekser på Facebook? Hvis han sksl gå tilbake å se på min fortid på Facebook så finner han vel litt han og. Jeg kunne ønske det var en innstilling på Facebook som kunne ta bort gamle innlegg osv hvis man ville det. Hva mener dere? 

Anonymkode: 5d375...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om å ha ekser på Facebook? Hvis han sksl gå tilbake å se på min fortid på Facebook så finner han vel litt han og. Jeg kunne ønske det var en innstilling på Facebook som kunne ta bort gamle innlegg osv hvis man ville det. Hva mener dere? 

Anonymkode: 5d375...a3b

Jeg er venn med eksen min på fb, men vi er venner på ordentlig også så det går helt fint. Kjæresten min bryr seg da ikke om det, de skravler sammen når vi møtes også. Men vi er sikkert over dobbelt så gamle som deg og har nok et helt annet forhold til dette.

Hvis det er noe du tror du ikke takler svaret på så IKKE spør om det eller sjekk ut vedkommende på sosiale medier. En ganske grei kjøreregel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere eksene deres på Facebook? 

Jeg var nysgjerrig på kjæresten min sin fortid. Han har aldri pratet om den. Jeg ser nedover siden hans. Ser en dame som postet noe om sex, kjærlighet osv i flere innlegg. Dette er postet før han ble kjent med meg. Ser at hun er venn med han på Facebook. Og plutselig så er hun ikke venn lenger med han. Alt man kan få med seg. Jeg begynte å lure på dette, siden hun har vært venn med han i flere måneder etter at vi ble sammen. Og nå er de plutselig ikke venner lenger. Jeg antok at dette er en tidligere kjæreste. Vil ikke si til han at jeg har snoket. Men jeg håper inderlig at dette var ferdig avsluttet lenge før en av dem slettet den andre på Facebook. 

Hva synes dere om å ha ekser på Facebook? Hvis han sksl gå tilbake å se på min fortid på Facebook så finner han vel litt han og. Jeg kunne ønske det var en innstilling på Facebook som kunne ta bort gamle innlegg osv hvis man ville det. Hva mener dere? 

Anonymkode: 5d375...a3b

Ja, både jeg og kjæresten har x-er på facebook. Nei, jeg er ikke nysgjerrig på noen av dem. 

Jeg er for gammel til å bry meg. Jeg er helt trygg på kjæresten og han er helt trygg på meg. Vi har det fantastisk sammen og det finnes ingen trusler. 

Den eneste utryggheten som har vært i vårt forhold var at kjæresten i begynnelsen følte seg usikker på om jeg ville finne tilbake til x- mannen gjennom 23 år iom at jeg flyttet tilbake en gang tidligere. ( Før jeg traff kjæresten )

Den usikkerheten er borte for lengst. Han er heller ikke på min venneliste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er venn med eksen min på fb, men vi er venner på ordentlig også så det går helt fint. Kjæresten min bryr seg da ikke om det, de skravler sammen når vi møtes også. Men vi er sikkert over dobbelt så gamle som deg og har nok et helt annet forhold til dette.

Hvis det er noe du tror du ikke takler svaret på så IKKE spør om det eller sjekk ut vedkommende på sosiale medier. En ganske grei kjøreregel. 

Jeg ble bare nysgjerrig på fortiden hans. Jeg kommer ikke til å fortelle at jeg snoket og så det. Jeg synes det var rart at de var venner såpass lenge på Facebook for så at en av dem har slettet den andre. Jeg er venner med en tidligere date selv på Facebook, men han var naboen min gjennom hele livet helt til voksen alder.  Jeg kommer ikke til å slette han. 

Litt ekkelt var det siden det som sto var om sex. Men men jeg regner med at hun tilhører fortiden hans. 

Anonymkode: 5d375...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, både jeg og kjæresten har x-er på facebook. Nei, jeg er ikke nysgjerrig på noen av dem. 

Jeg er for gammel til å bry meg. Jeg er helt trygg på kjæresten og han er helt trygg på meg. Vi har det fantastisk sammen og det finnes ingen trusler. 

Den eneste utryggheten som har vært i vårt forhold var at kjæresten i begynnelsen følte seg usikker på om jeg ville finne tilbake til x- mannen gjennom 23 år iom at jeg flyttet tilbake en gang tidligere. ( Før jeg traff kjæresten )

Den usikkerheten er borte for lengst. Han er heller ikke på min venneliste. 

Er et forhold over så skal det være over. Jeg velger å stole på at han er en troverdig seriøs mann. Men jeg er usikker på hva han ønsker med meg generellt.  Usikkerheten kommer av at jeg savner litt mer dypere samtaler. 

Anonymkode: 5d375...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er usikker på hva han ønsker med meg generelt. Usikkerheten kommer av at jeg savner litt dypere samtaler. 

Du finner i hvert fall ingen "dypere" sannheter ved å overtolke vennelister på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, laban skrev:

Du finner i hvert fall ingen "dypere" sannheter ved å overtolke vennelister på Facebook.

Det er sant. 

Anonymkode: 5d375...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere eksene deres på Facebook? 

Jeg var nysgjerrig på kjæresten min sin fortid. Han har aldri pratet om den. Jeg ser nedover siden hans. Ser en dame som postet noe om sex, kjærlighet osv i flere innlegg. Dette er postet før han ble kjent med meg. Ser at hun er venn med han på Facebook. Og plutselig så er hun ikke venn lenger med han. Alt man kan få med seg. Jeg begynte å lure på dette, siden hun har vært venn med han i flere måneder etter at vi ble sammen. Og nå er de plutselig ikke venner lenger. Jeg antok at dette er en tidligere kjæreste. Vil ikke si til han at jeg har snoket. Men jeg håper inderlig at dette var ferdig avsluttet lenge før en av dem slettet den andre på Facebook. 

Hva synes dere om å ha ekser på Facebook? Hvis han sksl gå tilbake å se på min fortid på Facebook så finner han vel litt han og. Jeg kunne ønske det var en innstilling på Facebook som kunne ta bort gamle innlegg osv hvis man ville det. Hva mener dere? 

Anonymkode: 5d375...a3b

Dersom eksen hadde hatt FB-konto hadde jeg garantert ikke slettet han, jeg er fremdeles venn med hele hans familie inkl min eks-svigerfamile. Min eks er ikke på FB men har messengerkonto, og der har vi flere felles grupper hvor bilder og hendelser deles. Min nye har det likedan med sin eks, og vi er begge  komfortable med å ha det sånn. Faktisk har vi i ettertid snakket om at det ukompliserte og vennligsinnede forholdet til eksen var noe vi tolket som et kvalitetstegn ved den andre i tidlig datefase...

Du savner dypere samtaler sier du, så hva med å snakke framfor å snoke? Du trenger ikke stille direkte spørsmål om hans fortid, men det må jo gå jo an å snakke litt løst rundt hva man ser etter i en annen person, hva man drømmer om å oppleve sammen med en kjæreste, hvordan man liker å leve livet, hvilke erfaringer en har etc uten å være 100% meddelsom om A L T en har erfart?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kayia skrev:

Dersom eksen hadde hatt FB-konto hadde jeg garantert ikke slettet han, jeg er fremdeles venn med hele hans familie inkl min eks-svigerfamile. Min eks er ikke på FB men har messengerkonto, og der har vi flere felles grupper hvor bilder og hendelser deles. Min nye har det likedan med sin eks, og vi er begge  komfortable med å ha det sånn. Faktisk har vi i ettertid snakket om at det ukompliserte og vennligsinnede forholdet til eksen var noe vi tolket som et kvalitetstegn ved den andre i tidlig datefase...

Du savner dypere samtaler sier du, så hva med å snakke framfor å snoke? Du trenger ikke stille direkte spørsmål om hans fortid, men det må jo gå jo an å snakke litt løst rundt hva man ser etter i en annen person, hva man drømmer om å oppleve sammen med en kjæreste, hvordan man liker å leve livet, hvilke erfaringer en har etc uten å være 100% meddelsom om A L T en har erfart?   

Vi prater om hva vi drømmer om å gjøre i livet sammen osv. Men jeg er allikevel usikker fordi jeg tror hele tiden på at det samme som skjedde tidligere vil skje igjen. Altså at jeg vil bli forlatt før eller siden. Og at han egentlig ikke er ordentlig interessert. Man skal glemme tidligere erfaringer fordi dette er en helt ny person. Men jeg har nok en tendens til å tenke negativt om det. 

 

Anonymkode: 5d375...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eks eller ikke. Det er ikke noe i veien med å ha en eks på Facebook så lenge begge er innforstått med at det er slutt og at livene er gått videre for begge parter :)

Anonymkode: 5d375...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at dersom man bekymrer seg for ekser på Facebook dreier problemstillingen seg egentlig om noe helt annet enn Facebook.

Det er jeg enig i så lenge man ikke ser direkte flørting ,eller at eksen poster side opp og side ned med innlegg på siden til vedkommende. Da kan man ha grunn nok til å lure på om de er ferdige. Men i utgangspunktet dreier det seg om noe helt annet enn selve facebook. 

Anonymkode: 5d375...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at dersom man bekymrer seg for ekser på Facebook dreier problemstillingen seg egentlig om noe helt annet enn Facebook.

Men i mitt tilfelle så går ikke jeg rundt å tror at de ikke er ferdige. Jeg tror de er ferdige for hun har ikke vært noe aktiv på hans side. Men jeg tror at en av dem ikke har hatt ork til å ha hveandre som venner på facebook videre av en ukjent årsak. 

Anonymkode: 5d375...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men i mitt tilfelle så går ikke jeg rundt å tror at de ikke er ferdige. Jeg tror de er ferdige for hun har ikke vært noe aktiv på hans side. Men jeg tror at en av dem ikke har hatt ork til å ha hveandre som venner på facebook videre av en ukjent årsak. 

Anonymkode: 5d375...a3b

Jeg tror du ikke skal spekulere så mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at dersom man bekymrer seg for ekser på Facebook dreier problemstillingen seg egentlig om noe helt annet enn Facebook.

 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i så lenge man ikke ser direkte flørting, eller at eksen poster side opp og side ned med innlegg på siden til vedkommende. 

Anonymkode: 5d375...a3b

Jeg tror du misforstod Xtras innlegg. Dersom eksen poster masse eller kjæresten flørter med andre på FB er ikke FB problemet. Kjærestens atferd er problemet. 

Dersom du grubler mye over andres innlegg på kjærestens FB-side og overtolker disse er ikke FB problemet. Din usikkerhet og utrygghet er problemet. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det virker egentlig unødvendig at han kastet henne ut som FB venn bare fordi det var slutt, men han gjorde tydeligvis det. Det må være en ryddig fyr. 

Du er nok ikke fullt så ryddig når du snoker i FB kontoen hans. Bra du ikke fant noe muffens der i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gargamel skrev:

Tja. Det virker egentlig unødvendig at han kastet henne ut som FB venn bare fordi det var slutt, men han gjorde tydeligvis det. Det må være en ryddig fyr. 

Du er nok ikke fullt så ryddig når du snoker i FB kontoen hans. Bra du ikke fant noe muffens der i alle fall. 

Syns du virkelig at det er uryddig å skrolle på en ny dates FB-side? Jeg tror egentlig alle må forvente at et nytt bekjentskap, amorøst eller ikke, går inn og ser på newsfeed og bilder jeg. Ser ikke noe uryddig med dét. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Syns du virkelig at det er uryddig å skrolle på en ny dates FB-side? Jeg tror egentlig alle må forvente at et nytt bekjentskap, amorøst eller ikke, går inn og ser på newsfeed og bilder jeg. Ser ikke noe uryddig med dét. 

Ok. Jeg misforsto. Så for meg at hun var inne på kontoen og så på meldinger. Litt rart å poste sex-ting på feeden som alle ser, tenkte jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kayia skrev:

Syns du virkelig at det er uryddig å skrolle på en ny dates FB-side? Jeg tror egentlig alle må forvente at et nytt bekjentskap, amorøst eller ikke, går inn og ser på newsfeed og bilder jeg. Ser ikke noe uryddig med dét. 

Samme tenkte jeg :) - men så ser jeg at Gargamel allerede har svart at det ikke var feeden han tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...