Gå til innhold

Skammer meg for at jeg er den jeg er


Gjest

Anbefalte innlegg

19 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Jeg skammer meg over teite ting jeg gjør, ikke over hvordan jeg er. Det er jo ikke min feil. Hva jeg gjør, er mitt eget ansvar. På samme måte fatter jeg ikke greia med å være stolt over å være den du er, enten det er utseende eller intelligens. Hva du presterer kan en derimot være stolt over. 

Jeg ser forskjellen.

Prøver å ikke gjøre teite ting også.

Er for øvrig stolt over at jeg har klart meg så godt gjennom livet som jeg tross alt har gjort.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.10.2018 den 17.13, yellow ledbetter skrev:

Jeg skammer meg over teite ting jeg gjør, ikke over hvordan jeg er. Det er jo ikke min feil. Hva jeg gjør, er mitt eget ansvar. På samme måte fatter jeg ikke greia med å være stolt over å være den du er, enten det er utseende eller intelligens. Hva du presterer kan en derimot være stolt over. 

Har du eks på ting en presterer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2018 den 17.40, MxxM skrev:

Jeg har vært ute av drift en stund pga en skade (som ser ut til å bare forverre seg), så jeg får ikke gjort så mye. Ser ut som det dessverre kan bli langvarig også..

Takk for gode ord som varmet:-)

Jeg har også fått en skade, som er min egen feil, og skammer meg over det. Skammer meg over at jeg bidrar så lite til samfunnet for tiden.

 

Anonymkode: ad5df...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
12 timer siden, MxxM skrev:

Har du eks på ting en presterer? 

Det er alle bevisste handlinger. Alt fra å gå ut med søpla, til å gå en tur, til å skrive en doktoravhandling. Gjør du noe som er viktig, men vanskelig, så har du prestert ekstra mye. Gjør du noe du liker og som virkelig betyr noe for deg, er det også bra og viktig. Gjør du noe for å hjelpe og glede andre, er det veldig fint. 

Er du ekkel mot andre, lurer dem eller oppfører deg som en dust med vitende og vilje, har du derimot grunn til å angre eller være flau i større eller mindre grad. 

Ingenting av dette handler om hvem du er, men hvilke valg du tar. Og da kan en være stolt eller flau, alt etter som. Hvem du er og hvordan du er født, er ikke noe noen av oss streng tatt verken skal være stolte eller flau over. Det er ikke vår feil/fortjeneste uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Jeg liker så godt det en eller annen sa om å være modig en gang. Å være modig er ikke det samme som å være fryktløs. Tvert imot. Er du fryktløs, trenger du ikke være modig. Å gjøre noe du er redd for, fordi du vet at det er noe du bør eller må gjøre, det er virkelig å være modig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, yellow ledbetter skrev:

Jeg liker så godt det en eller annen sa om å være modig en gang. Å være modig er ikke det samme som å være fryktløs. Tvert imot. Er du fryktløs, trenger du ikke være modig. Å gjøre noe du er redd for, fordi du vet at det er noe du bør eller må gjøre, det er virkelig å være modig. 

Det var virkelig fint sagt :) 

Jeg gjør stadig slike ting.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også. Mest lyst til bare å legge meg ned å dø. Men man kan ikke det heller føler jeg når jeg ser ut på den lyse dagen. Alle har sitt i dag tror jeg.

Anonymkode: 06c16...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...