Gå til innhold

Innlegg på forum brukt i ukeblad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forumassistent
5 minutter siden, Xtra skrev:

Vi er nok mange som husker at det for en del år siden ble gjengitt en historie om ekteskapsproblemer, med alle detaljer og muligens også med brukernavn (usikker).  Det var såpass mange detaljer i historien at den nok ville være gjennkjenbar for de som kjente til trådstarteren eller ektefellen, med eller uten nick. Etter det ble mange mer restriktive av hva de la ut om seg selv, og forumet ble dessverre mindre interessant.

 

Husker ikke om det her var snakk om gjengivelse på trykk eller på en annen mer generell nettside, men historien fikk i hvertfall stort fokus, slik at den fikk langt flere lesere og dermed større fare for gjenkjennelse.

Det kjenner jeg dessverre ikke til, for det har skjedd før jeg begynte å jobbe her. Vi ville ikke gjort det på den måten i dag, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi norske er kanskje for naive. Husker for mange år siden romanen " Naiv Super" og debatten som fulgte omkring den. Selvfølgelig situasjonen i samfunnet var en annen men allikevel så er vi kanskje ikke lenger.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei
Vi har en ordning der spørsmål stilt til gynekologen vår kan gjenbrukes i Norsk Ukeblad. Det vil ikke stå noe om hvem som har postet det, ei heller med brukernavn. Norsk Ukeblad er også en del av Egmont Publishing. 

Dette står forøvrig i reglene våre om dette:

Viderebruk 

Doktor Online forbeholder seg retten til å uten forutgående varsel å viderebruke spørsmål og svar og andre innlegg publisert i forumet som utgangspunkt, ide eller del av det redaksjonelle innhold som ellers tilgjengeliggjøres på Doktor Online eller Klikk.no sine nettsider og samarbeidspartnere.

Hanne Mari, forumansvarlig

Ikke Hjemmet? Det var det tidligere i alle fall, jeg har sett et av mine egne innlegg i legespalten der for mange år siden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte blir aldri voksne. De burde jo spurt deg om de visste hvem du var. Men det gjør de kanskje sjelden. Alle  innlegg betraktes som helt " herreløse" . Egentlig forsvarsløse og ubeskyttede slik praksis er i dag tror jeg. Jeg vil slutte bare jeg. Akkurat som jeg gjerne skulle sluttet å nikotinrøyker for årevis siden. Men alt er ikke så lett. Banditter er det overalt synes jeg.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva du forteller betyr kanskje at så lite man hører og ser i dag har noen særlig grad av nøyaktighet. Rart leger gjør sånt. De skal jo være så høyt hevet i grunnen.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være norske personer som står bak sånn behandling av data? Det er ikke kun resultat av disse stadig pågående cyberangrepene man hører om? Man vet jo at forholdene i andre land er så mye værre. De har så mye å misunne oss norske. Vi kan gå av med pensjon når vi er 67 år og får barnetrygd fra første barn og kontantstøtte og eldresenter og andre velferdsfordeler.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være norske personer som står bak sånn behandling av data? Det er ikke kun resultat av disse stadig pågående cyberangrepene man hører om?

Kan du ikke lese svaret fra Hanne Mari på forrige side i stedet for å fantasere sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart om mennesker som måtte stå bak sånne ting ikke tas inn til behandling i tide før de begår kanskje enda værre ting mot uskyldige sakesløse mennesker. Men vi virker så lite beskyttet de aller fleste av oss  mot alt som har med data å gjøre. Slik det er i dag.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart om mennesker som måtte stå bak sånne ting ikke tas inn til behandling i tide før de begår kanskje enda værre ting mot uskyldige sakesløse mennesker. Men vi virker så lite beskyttet de aller fleste av oss  mot alt som har med data å gjøre. Slik det er i dag.

Anonymkode: f5b10...db7

Hva er det du våser om nå? I det vi godtar å bli bruker her på dol (og andre nettsteder) så skriver vi under på at dol fritt kan bruke av det vi skriver her også i sine ukeblader. At de aller fleste ikke gidder lese retningslinjene kan ikke dol lastes for. Noe cyberangrep er det definitivt ikke snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Xtra skrev:

Vi er nok mange som husker at det for en del år siden ble gjengitt en historie om ekteskapsproblemer, med alle detaljer og muligens også med brukernavn (usikker).  Det var såpass mange detaljer i historien at den nok ville være gjennkjenbar for de som kjente til trådstarteren eller ektefellen, med eller uten nick. Etter det ble mange mer restriktive av hva de la ut om seg selv, og forumet ble dessverre mindre interessant.

 

Husker ikke om det her var snakk om gjengivelse på trykk eller på en annen mer generell nettside, men historien fikk i hvertfall stort fokus, slik at den fikk langt flere lesere og dermed større fare for gjenkjennelse.

Jeg tror jeg husker den saken (hun hadde et nick fra planteriket, hadde hun ikke?) og det ble vel ganske ille? Hun forsvant i alle fall herfra etterhvert og jeg har tenkt på henne innimellom og lurt på hvordan det gikk, selv om jeg ikke husker noen detaljer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tror jeg husker den saken (hun hadde et nick fra planteriket, hadde hun ikke?) og det ble vel ganske ille? Hun forsvant i alle fall herfra etterhvert og jeg har tenkt på henne innimellom og lurt på hvordan det gikk, selv om jeg ikke husker noen detaljer lenger.

Tror ikke vi tenker på samme, men skal ikke spekulerer mer om det i offentligheten her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men misbruk av  data er noe annet. Enkelte mennesker må bare være syke og bør få hjelp. Slik tenker iallefall jeg.

Men kanskje ikke vi alle har skjønt hva vår deltagelse innebærer fullt ut.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det  er så mye veldig komplisert i dag så man burde kanskje være enda mer forsiktig.Man kan aldri bli forsiktig nok.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumassistent
13 timer siden, Lillemus skrev:

Ikke Hjemmet? Det var det tidligere i alle fall, jeg har sett et av mine egne innlegg i legespalten der for mange år siden. :) 

Hei
Hjemmet er også et av våre blader, men det er Norsk Ukeblad som nå har mulighet til å hente ut innlegg og bruke dem i bladet. Det kan hende avtalen gjaldt Hjemmet tidligere, men det kjenner jeg ikke til.

Hanne Mari, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er umulig å finne igjen noe på det åpne nettet er min erfaring men selvsagt om dere har annen erfaring.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oftest er det bare slik tror jeg at alle bare er veldig glade for hver gang de selv ikke er rammet.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skjer så tror jeg det er veldig veldig sjelden..Alle har så nok med sine egne ting tror jeg.

Anonymkode: f5b10...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...