Gå til innhold

Hva tror du om fremtidige muligheter for deg i arbeidslivet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet egentlig ikke om dol er et medisinsk forum lenger.

Det var vel enda mindre medisinsk i glansdagene, da det var stor trafikk på foreldreforum og på forum for politikk og  livssyn (eller hva nå det krangleforumet egentlig het)? Nå er det stor aktivitet på forum for psykiatri, det var nesten det eneste med litt liv en periode, men det har blitt litt bedre.

Grunnen til at du ser mange middelaldrende damer her, er at vi er de samme som i sin tid vanket på forumene for graviditet og foreldre. De hadde mange aktive brukere den gangen, før barnimagen og massevis av nettsider om barn og foreldre ble opprettet. Ingen av oss har blitt yngre på disse 20 årene, dessverre. 

Men det har også kommet noen få, faste brukere i "nyere" tid, heldigvis.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, laban skrev:

Det var vel enda mindre medisinsk i glansdagene, da det var stor trafikk på foreldreforum og på forum for politikk og  livssyn (eller hva nå det krangleforumet egentlig het)? Nå er det stor aktivitet på forum for psykiatri, det var nesten det eneste med litt liv en periode, men det har blitt litt bedre.

Grunnen til at du ser mange middelaldrende damer her, er at vi er de samme som i sin tid vanket på forumene for graviditet og foreldre. De hadde mange aktive brukere den gangen, før barnimagen og massevis av nettsider om barn og foreldre ble opprettet. Ingen av oss har blitt yngre på disse 20 årene, dessverre. 

Men det har også kommet noen få, faste brukere i "nyere" tid, heldigvis.

Jeg husker at det var småbarnsforum en eller annen gang.  Også adopsjonsforum og graviditetsforum.  Husker ikke forum for politikk og livssyn, men mye krangling på åpent forum.  Har inntrykk av at det er kun damer her nå, men før var det flere menn.  Det er greit at damene er blitt middelaldrende, men påvirker det diskusjonene?  Aktiviteten på forum for psykiatri påvirker andre forum også.  Mange som skriver på Åpent forum har psykiske problemer og slik har det alltid vært.  Mange har økonomiske problemer, er uføretrygdet eller arbeidsledige osv.  Derfor er jeg overrasket over at det stadig er en gruppe "vellykkede" kvinner som går fra å være småbarnsforeldre til middelaldrende damer med barn som er ungdommer eller unge mennesker, og det er ikke lenge til de blir bestemødre.  Disse damene er mest "synlige" av brukerne.

Anonymkode: c4c9d...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker at det var småbarnsforum en eller annen gang.  Også adopsjonsforum og graviditetsforum.  Husker ikke forum for politikk og livssyn, men mye krangling på åpent forum.  Har inntrykk av at det er kun damer her nå, men før var det flere menn.  Det er greit at damene er blitt middelaldrende, men påvirker det diskusjonene?  Aktiviteten på forum for psykiatri påvirker andre forum også.  Mange som skriver på Åpent forum har psykiske problemer og slik har det alltid vært.  Mange har økonomiske problemer, er uføretrygdet eller arbeidsledige osv.  Derfor er jeg overrasket over at det stadig er en gruppe "vellykkede" kvinner som går fra å være småbarnsforeldre til middelaldrende damer med barn som er ungdommer eller unge mennesker, og det er ikke lenge til de blir bestemødre.  Disse damene er mest "synlige" av brukerne.

Anonymkode: c4c9d...045

Hvorfor er det (uthevede) overraskende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker at det var småbarnsforum en eller annen gang.  Også adopsjonsforum og graviditetsforum.  Husker ikke forum for politikk og livssyn, men mye krangling på åpent forum.  Har inntrykk av at det er kun damer her nå, men før var det flere menn.  Det er greit at damene er blitt middelaldrende, men påvirker det diskusjonene?  Aktiviteten på forum for psykiatri påvirker andre forum også.  Mange som skriver på Åpent forum har psykiske problemer og slik har det alltid vært.  Mange har økonomiske problemer, er uføretrygdet eller arbeidsledige osv.  Derfor er jeg overrasket over at det stadig er en gruppe "vellykkede" kvinner som går fra å være småbarnsforeldre til middelaldrende damer med barn som er ungdommer eller unge mennesker, og det er ikke lenge til de blir bestemødre.  Disse damene er mest "synlige" av brukerne.

Anonymkode: c4c9d...045

Det er ikke så lett å forstå hva du mener. 

Er det overraskende at vi blir eldre ? Eller er det overraskende at vi fortsatt er på forum i steden for å sitte med strikketøyet ?

Om det påvirker diskusjonene ?

Det gjør det nok ja. De fleste blir vel litt rundere i kantene med årene og det påvirker temperaturen i diskusjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke så lett å forstå hva du mener. 

Er det overraskende at vi blir eldre ? Eller er det overraskende at vi fortsatt er på forum i steden for å sitte med strikketøyet ?

Om det påvirker diskusjonene ?

Det gjør det nok ja. De fleste blir vel litt rundere i kantene med årene og det påvirker temperaturen i diskusjonene. 

Hey hey hey! Ikke mobb strikkere! Jeg har hengt på DOL i 20 år, og er vel middelaldrende (selv om det høres fælt ut), og liker både doling og strikking 😁 - riktignok litt vanskelig å gjøre det samtidig 😀😀😀

Ellers er jeg helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke så lett å forstå hva du mener. 

Er det overraskende at vi blir eldre ? Eller er det overraskende at vi fortsatt er på forum i steden for å sitte med strikketøyet ?

Om det påvirker diskusjonene ?

Det gjør det nok ja. De fleste blir vel litt rundere i kantene med årene og det påvirker temperaturen i diskusjonene. 

Det er vel ikke de middelaldrende damene som er her nå som holdt oppe temperaturen i diskusjonene før?  Eller er det det?

Selv strikker jeg mye og forstår ikke helt hvorfor den sammenligningen kom.  

Jeg er overrasket over at disse damene er så synlige fremfor de som har det vanskelig.

Anonymkode: c4c9d...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over at disse damene er så synlige fremfor de som har det vanskelig.

Anonymkode: c4c9d...045

Vi er vel ikke så voldsomt synlige på psykiatri-forumet? Åpent forum er for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke de middelaldrende damene som er her nå som holdt oppe temperaturen i diskusjonene før?  Eller er det det?

Selv strikker jeg mye og forstår ikke helt hvorfor den sammenligningen kom.  

Jeg er overrasket over at disse damene er så synlige fremfor de som har det vanskelig.

Anonymkode: c4c9d...045

De/vi er vel mer aktive da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Hey hey hey! Ikke mobb strikkere! Jeg har hengt på DOL i 20 år, og er vel middelaldrende (selv om det høres fælt ut), og liker både doling og strikking 😁 - riktignok litt vanskelig å gjøre det samtidig 😀😀😀

Ellers er jeg helt enig med deg!

Ups, jeg er bare missunnelig fordi jeg ikke kan å strikke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

De/vi er vel mer aktive da :)

Hvem er de og hvem er vi?  Dette var vanskelig å forstå.

Anonymkode: c4c9d...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker at det var småbarnsforum en eller annen gang.  Også adopsjonsforum og graviditetsforum.  Husker ikke forum for politikk og livssyn, men mye krangling på åpent forum.  Har inntrykk av at det er kun damer her nå, men før var det flere menn.  Det er greit at damene er blitt middelaldrende, men påvirker det diskusjonene?  Aktiviteten på forum for psykiatri påvirker andre forum også.  Mange som skriver på Åpent forum har psykiske problemer og slik har det alltid vært.  Mange har økonomiske problemer, er uføretrygdet eller arbeidsledige osv.  Derfor er jeg overrasket over at det stadig er en gruppe "vellykkede" kvinner som går fra å være småbarnsforeldre til middelaldrende damer med barn som er ungdommer eller unge mennesker, og det er ikke lenge til de blir bestemødre.  Disse damene er mest "synlige" av brukerne.

Anonymkode: c4c9d...045

Er du misunnelig på de vellykkede med et fullverdig liv?

Anonymkode: 97494...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du misunnelig på de vellykkede med et fullverdig liv?

Anonymkode: 97494...3a2

Hvordan skal jeg vite om de "vellykkede" har et fullverdig liv?  Tror du jeg vet hva skjuler seg bak nickene og "vellykketheten"?

"Vellykket" beskriver min opplevelse av det jeg leser.  Ikke noe annet.  Hvorfor tror du at jeg bruker gåseøyne?  Jeg ser ikke tårene til menneskene som skriver her.

Anonymkode: c4c9d...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over at disse damene er så synlige fremfor de som har det vanskelig.

Vi syns nok først og fremst fordi vi skriver innlegg under nick. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kayia skrev:

Vi syns nok først og fremst fordi vi skriver innlegg under nick. 

Det er ikke nødvendigvis det.

Anonymkode: c4c9d...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis det.

Anonymkode: c4c9d...045

Hva er det du vil frem til?

Anonymkode: 97494...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis det.

Anonymkode: c4c9d...045

Men av en eller annen grunn er det du som er mest synlig av oss, uansett om du bruker nick eller velger å være anonymbruker. 

I alle år har du vært lett gjenkjennelig. Du har en egen evne til å gjøre deg bemerket 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke forum for politikk og livssyn, men mye krangling på åpent forum.  Har inntrykk av at det er kun damer her nå, men før var det flere menn. 

Storkranglerne flyttet seg til Åpent da forumet for livssyn og politikk (eller hva det nå het), ble stengt fordi det ble for mye bråk der. 

Gargamel er vel den mannen som er her oftest, av dem som har fast nick. Jeg mistenker at enkelte nokså faste, men alltid anonyme, er menn. Men det blir bare gjetting.

Det forsvant mange faste brukere av begge kjønn da det originale DOL-oppsettet forsvant. Det blir ikke mange "evighetsvarende" diskusjoner når trådene forsvinner fra førstesiden relativt raskt.

Det er bare én fagperson igjen her også, det medvirker nok også til at det ikke er så "medisinsk" lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange er skikkelig fortvilt på grunn av akkurat dette med meningsfullt arbeide. Og de mange som ikke får rett hjelp og støtte i tide.  Tror også at problemene er blitt for store også for NAV selv. Alt er ikke bare når problemene blir for store.

Man må bare ta en dag av gangen. Hver dag har nok med sin plage som den eldre og  meget erfarne og kunnskapsrike legen sa en gang i tiden til meg.

Anonymkode: 03a07...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...