Gå til innhold

Dere på AAP: hva gjør dere når dere skal på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestiller dere ferie først, og så søker om å få beholde AAP fra NAV?

Jeg søkte NAV først, da jeg ikke tør å bestille på forhånd. Får jeg ikke beholde AAP, så har jeg ikke råd til å dra. Jeg spurte bare om å få dra på ferie en fre til en søn en helg i november. Fikk beskjed om at de MÅ ha konkret dato. Det kan jeg nesten ikke gi uten å ha bestilt. Om jeg hadde prøvd å skrive en spesifikk helg uten å bestille, kan jeg ikke være sikker på at det er ledige billetter igjen en uke sendere, når NAV har vurdert søknaden. Hva om det ikke er ledig før helgen etter?

Anonymkode: 77667...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill tur og dra. Når du sender meldekort for denne perioden krysser du av for at du har hatt ferie de dagene. Da får du ikke aap for de dagene. 

Ville sagt fra om du skal utenlands, men ikke ellers siden det er bare få dager og helg. 

Anonymkode: 737e5...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint reise vekk en helg, uten å søke. Hadde ikke tenkt på det, en gang! :) For lengre perioder (2-3 uker) søker du, og får mest sannsynlig ferien innvilget.

Anonymkode: c0370...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser du av for ferie, får du ikke aap de dagene.

Søker du, og får innvilget aap ved utenlandsopphold beholder du aap, da krysser du ikke noen stede.

Hadde bare søkt dersom det gjelder utenlandsopphold/ferie i utlandet. Ikke tur i Norge!

Bare skriv en gitt dato, for den helgen du skal søke om. Det er alltids mulig å argumentere for at datoene ble forskjøvet. 

Anonymkode: 75f06...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte rett og slett å gi F. Skrev på meldekortet at jeg ikke hadde vært "borte fra tiltaket," for jeg synes faktisk ikke ferie teller som "borte fra tiltaket." Regelen om at man strengt tatt ikke kan ta seg en svipp til utlandet er både rigid og totalt absurd. Jeg fikk en pårørende til å sende inn meldekort, og jeg fikk aldri problemer av det. Enkelte ting synes jeg ikke NAV trenger å vite. Men vil man være ærlig, så er det ikke noe galt i det - for all del! Det verste som skjer er nok at du ikke får penger for perioden, som nevnt over. Men om jeg reiste til utlandet, ville jeg holdt tett om det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder ikke ifra hvis jeg skal på ferie innenlands eller på en kort helgetur til utlandet. Men når jeg har dratt en uke eller mer til utlandet så har jeg meldt ifra. Det har aldri vært noe problem, har beholdt AAP og sendt meldekort som vanlig. 

Anonymkode: 36fa0...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg brukte rett og slett å gi F. Skrev på meldekortet at jeg ikke hadde vært "borte fra tiltaket," for jeg synes faktisk ikke ferie teller som "borte fra tiltaket." Regelen om at man strengt tatt ikke kan ta seg en svipp til utlandet er både rigid og totalt absurd. Jeg fikk en pårørende til å sende inn meldekort, og jeg fikk aldri problemer av det. Enkelte ting synes jeg ikke NAV trenger å vite. Men vil man være ærlig, så er det ikke noe galt i det - for all del! Det verste som skjer er nok at du ikke får penger for perioden, som nevnt over. Men om jeg reiste til utlandet, ville jeg holdt tett om det.  

Sø NAV kan egentlig ikke finne ut av om jeg drar en helg til London? Det kommer i alle fall ikke i veien for behandlingen min, for den er jo i uka.

Anonymkode: 77667...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sø NAV kan egentlig ikke finne ut av om jeg drar en helg til London? Det kommer i alle fall ikke i veien for behandlingen min, for den er jo i uka.

Anonymkode: 77667...d87

Noen har jo blitt "tatt" av NAV når de har lagt ut masse bilder fra ferier de har vært på og aktiviteter de har vært med på når de skal ha vært hjemme og syke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...