Gå til innhold

Er redd stemmen i hodet.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Ja, det blir nok spennende å se hva som står i epikrisen. Håper de finner ut av det sånn at du kan få riktig hjelp. 

Og ja, sikkert ikke dumt å lese i Bibelen. Men ingen lur idé å begynne i GT, tror jeg. En sa til meg en gang at det beste var å begynne med evangeliene i NT. Spesielt Johannes-evangeliet. Paulusbrevene er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er tung energi rundt meg også, veldig mørk. Jeg tror det er en ånd,kunne sikkert fått det bekreftet av et medium. Hvorfor er det psykose hvis de snakker til deg?

Fordi det ikke er reelt, men foregår inne i hjernen din.

Anonymkode: 3286a...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere rører noe voldsomt, og har antakelig ikke særlig godt av å snakke med hverandre. Dere forsterker hverandres vrangforestillinger og gir næring til deres egen angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en indre plageånd. Kommanderte og sånn. På en måte så okkuperte han hjernen min. Han hørtes akkurat ut som meg selv, men han prøvde. å sabotere, ved å plante inn tanker som sa feks : Gi kjæresten min kreft, eller vær så snill og sen meg til helvette, la hver sigarett jeg røyker fjerne 1 år av livet mitt ,jeg selger min sjel osv. Når dette pågikk så så jeg tegn på TV´n om att gud trodde på den implanterte stemmen. Så jeg måtte be flere hundre ganger om dagen, og under bønn så kom det flere plantede tanker, så jeg måtte be høyt. Dette var veldig plagsomt for sambo, så hun overtalte meg til å gå til lege, da fikk jeg zylprexa og ble mye bedre. Hele livet dreide seg om dette etterhvert. Jeg ba til gud om att han måtte fjerne de implanterte tankene. Men der var det lite hjelp å få, og det tolket jeg i verste mening. Så når jeg kom til hektene etter en stund på AP, ble jeg ateist. Så ble jeg helt motsatt av kristendom.

Anonymkode: 5c2ce...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, elina777 skrev:

Ja det er godt for jeg var fryktelig plaget. Åndene ville gjøre av med meg. Og jeg skulle leve med de resten av livet? Men innså Jesus er svaret, for så å innse kanskje jeg ikke var kastet en forbannelse over likevel. Selv om de drev med spiritisme. Men kanskje var det åndene som køddet med hjernen min og fikk meg til å tro jeg var satan da jeg var manisk, tross beskjed om at jeg er veldig spesiell i Guds øyne. At de player meg. Og overvåker tlf min så jeg burde ikke skrevet om ønske om å gå ned i vekt. For nå køddet de til det og. For nå må jeg møte hos fact daglig og ta zyprexa og blir helt ukritisk til kaloriinntak

Ja de kan virkelig plage de onde åndene,syns det gikk bedre i går kveld når jeg tok vival. Var ikke så redd,det var som om stemmen dempet seg men jeg tenkte jo på det. Og hva den ville si neste gang,føler jo det jeg og på kropp og sinn. Det er som en besettelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, anbr42 skrev:

Men jeg føler meg litt aleine mtp at jeg har det slik i mine depressive faser av bipolar. Elina777 og stjernestøv: Hva er deres diagnoser? Er det schizofreni?

Hvordan vet psykiateren at jeg ikke har schizofreni? 

Rart at slikt kan dukke opp hos en bipolar... ?

Jeg har schizoaffektiv. Og er jo deprimert nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det ikke er reelt, men foregår inne i hjernen din.

Anonymkode: 3286a...998

Det føles svært reelt, men mulig det ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også en indre plageånd. Kommanderte og sånn. På en måte så okkuperte han hjernen min. Han hørtes akkurat ut som meg selv, men han prøvde. å sabotere, ved å plante inn tanker som sa feks : Gi kjæresten min kreft, eller vær så snill og sen meg til helvette, la hver sigarett jeg røyker fjerne 1 år av livet mitt ,jeg selger min sjel osv. Når dette pågikk så så jeg tegn på TV´n om att gud trodde på den implanterte stemmen. Så jeg måtte be flere hundre ganger om dagen, og under bønn så kom det flere plantede tanker, så jeg måtte be høyt. Dette var veldig plagsomt for sambo, så hun overtalte meg til å gå til lege, da fikk jeg zylprexa og ble mye bedre. Hele livet dreide seg om dette etterhvert. Jeg ba til gud om att han måtte fjerne de implanterte tankene. Men der var det lite hjelp å få, og det tolket jeg i verste mening. Så når jeg kom til hektene etter en stund på AP, ble jeg ateist. Så ble jeg helt motsatt av kristendom.

Anonymkode: 5c2ce...173

Jeg ber også til Gud om at han må hjelpe meg,ikke la meg ha stemmer i hodet. Tror Gud passer på meg og,men jeg blir jo ikke bedre. Godt du er bedre nå da. Jeg blir nok aldri ateist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min samboer mente nå at dette er tvangstanker, det har han og ofte. Og det føltes ut som det var en stemme sa han, kan det stemme at det er tvangstanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lenge siden, før jeg fikk Quetiapin i 2003. Jeg har fortsatt stemmer, men de er ikke psykoserelaterte - heller PTSD relaterte. Noen ganger kan jeg høre noen kakle om at jeg ikke fortjener ting, men jeg vet at jeg ikke er i ferd med å miste forstanden og at disse stemmene er reelle. Så jeg er ikke redd for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

For lenge siden, før jeg fikk Quetiapin i 2003. Jeg har fortsatt stemmer, men de er ikke psykoserelaterte - heller PTSD relaterte. Noen ganger kan jeg høre noen kakle om at jeg ikke fortjener ting, men jeg vet at jeg ikke er i ferd med å miste forstanden og at disse stemmene er reelle. Så jeg er ikke redd for dem. 

Jeg føler meg faktisk tryggere når jeg leser om andre som har det sånn,da er det ikke bare meg. Jeg har jo hatt det sånn før og, men husker ikke sist jeg nå. Det er ikke noe nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men min samboer mente nå at dette er tvangstanker, det har han og ofte. Og det føltes ut som det var en stemme sa han, kan det stemme at det er tvangstanker? 

Ved tvangstanker vet man at det kommer fra en selv. Ved psykose tror man at det ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Bergogdal skrev:

Ved tvangstanker vet man at det kommer fra en selv. Ved psykose tror man at det ikke gjør det.

Ok. Jeg tror jo at det er en ånd og ikke meg selv. Men han sa det føltes som det ikke var hans tanker, han tenkte jo ikke sånne tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...