Gå til innhold

Er dette tegn på stress?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde hundre ting i hodet i går, fordi jeg hadde mye å ordne opp i. Jeg er godt voksen. En i min familie begynte å blande seg inn i private ting i livet mitt. Jeg måtte fikse opp i noen dokumenter, og samtidig satt den personen og kritiserte meg og blandet seg inn i mitt liv, hvordan jeg levde det, hvilke jobb jeg hadde osv... Personen begynte å fortelle at jeg måtte legge alt privatliv tilside og bare tenke jobb, og kutte ut privatliv for en stund osv. Jeg ble så stresset av personen. Plutselig var bankdekoderen borte. Og akkurat i det jeg behøvde den pga noen viktige dokumenter som jeg måtte få utskrevet. Har letet overalt, men finner den ikke. Så desvderre må jeg nok kjøpe en ny. Itillegg så ser jeg at hele huset er full av støv og drit. Og jeg vet ikke hvilke ende jeg skal begynne engang...

Er dette tegn på stress? 

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Plutselig var bankdekoderen borte. Og akkurat i det jeg behøvde den pga noen viktige dokumenter som jeg måtte få utskrevet.

Anonymkode: 03e45...5e2

Hva er en bankdekoder? Er det kodebrikke til nettbanken du mener? Det får du vel gratis fra banken? Ellers er bank-id på mobil genialt om du har smart-telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale bank-id-på mobil. Jeg strittet i mot lenge, men synes det er voldsomt praktisk nå :D Slipper å tenke på kodebrikken.

For å få det, må du logge deg inn på nettbanken (med kodebrikken), og gå inn på menyen et sted og be om bank-id på mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva er en bankdekoder? Er det kodebrikke til nettbanken du mener? Det får du vel gratis fra banken? Ellers er bank-id på mobil genialt om du har smart-telefon.

Min bank tar 250 kroner for en ny dekoder ;) 

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min bank tar 250 kroner for en ny dekoder ;) 

Anonymkode: 03e45...5e2

Oi - det var mye. Tror min bank tar kun 100. Men finner du den ikke igjen? Når du finner den, så burde du gå over til det nye systemet med bank id på mobil, da slipper du altså å passe på kodebrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Oi - det var mye. Tror min bank tar kun 100. Men finner du den ikke igjen? Når du finner den, så burde du gå over til det nye systemet med bank id på mobil, da slipper du altså å passe på kodebrikken.

Min bank tar jo også minst 250 kroner i gebyrer fordi jeg bruker kortet på butikker når jeg handler også. Jeg bruker en lokalbank som tydelig tar seg godt betalt. .... 

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Oi - det var mye. Tror min bank tar kun 100. Men finner du den ikke igjen? Når du finner den, så burde du gå over til det nye systemet med bank id på mobil, da slipper du altså å passe på kodebrikken.

Så hvis jeg bestiller kodekortet, så tar de 250 kroner for det pluss minst 250 kroner for gebyrer for å bruke vanlig bankkort til varekjøp / handling i butikker osv... så da trekker de meg for minst 500 kroner denne måneden. Ja de er svindyr!

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min bank tar jo også minst 250 kroner i gebyrer fordi jeg bruker kortet på butikker når jeg handler også. Jeg bruker en lokalbank som tydelig tar seg godt betalt. .... 

Anonymkode: 03e45...5e2

Hva mener du????

250 kr i gebyr når du betaler i en butikk??? Det kan jo ikke stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Hva mener du????

250 kr i gebyr når du betaler i en butikk??? Det kan jo ikke stemme.

De tar 250 kroner i måneden for varekjøp ved bruk av bankkortet. 

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg bestiller kodekortet, så tar de 250 kroner for det pluss minst 250 kroner for gebyrer for å bruke vanlig bankkort til varekjøp / handling i butikker osv... så da trekker de meg for minst 500 kroner denne måneden. Ja de er svindyr!

Anonymkode: 03e45...5e2

Her tror jeg du må ha misforstått.

Send en mail til banken og be dem gjøre rede for hvilke gebyrer som er knyttet til de kortene du har. Be dem om å linke til nettsiden hvor dette sannsynligvis er skrevet. Hvis det stemmer det du sier, må du jo for all del bytte bank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De tar 250 kroner i måneden for varekjøp ved bruk av bankkortet. 

Anonymkode: 03e45...5e2

Jeg trodde først du mente per gang du brukte kortet. Det hadde jo vært helt hinsides all fornuft. Men også 250 kr per måned i gebyr, er jo vanvittig. Tror jeg betaler rundt 100 kr per år - men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Her tror jeg du må ha misforstått.

Send en mail til banken og be dem gjøre rede for hvilke gebyrer som er knyttet til de kortene du har. Be dem om å linke til nettsiden hvor dette sannsynligvis er skrevet. Hvis det stemmer det du sier, må du jo for all del bytte bank!

Det står : transgebyr varekjøp 25 Trans(er) type 709: gebyr  : 62,50

transgebyr visa 13 transer type 714 : gebyr : 39 kroner

transgebyr avtalegiro 2 transer : 5 kroner

Transgebyr m kid : 18 kroner

Nettgiro m kid : 17,50 

Slik ble jeg foreks trukket av banken fra kortet denne måneden... Det står slik nedover på kontoutskriften..

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant prislista for min bank. Ser at jeg betaler noe mer enn jeg trodde, men langt i fra det du sier.

Jeg betaler hhv 275 og 150 kr per år for de to kortene jeg har.

Ny kodebrikke koster 100 kr, det samme gjør nytt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg trodde først du mente per gang du brukte kortet. Det hadde jo vært helt hinsides all fornuft. Men også 250 kr per måned i gebyr, er jo vanvittig. Tror jeg betaler rundt 100 kr per år - men er litt usikker.

Sist måned brukte jeg kortet lite, og dermed så slapp jeg unna med kun de gebyrene over. Men pleier å få mye mer i gebyr. Jeg brukte mest kortet i en annen bank forrige måned for den andre banken min er gebyrfri. Men jeg har gjort meg til en vane å bruke denne, for lønnen kommer inn på denne og har ikke giddet å skifte over. Men irriterende gebyrer ;) 

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Fant prislista for min bank. Ser at jeg betaler noe mer enn jeg trodde, men langt i fra det du sier.

Jeg betaler hhv 275 og 150 kr per år for de to kortene jeg har.

Ny kodebrikke koster 100 kr, det samme gjør nytt kort.

Jeg betaler 250 kroner for bankkortet årsgebyr i tillegg. Ny kodebrikke koster 250 kroner i min bank. 

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sist måned brukte jeg kortet lite, og dermed så slapp jeg unna med kun de gebyrene over. Men pleier å få mye mer i gebyr. Jeg brukte mest kortet i en annen bank forrige måned for den andre banken min er gebyrfri. Men jeg har gjort meg til en vane å bruke denne, for lønnen kommer inn på denne og har ikke giddet å skifte over. Men irriterende gebyrer ;) 

Anonymkode: 03e45...5e2

Kjipe penger :-(

Hvis ikke du har et voldsomt nært forhold til den banken med høye gebyrer, så synes jeg du burde bytte. Du akn jo kontakte flere banker og høre hva gebyrene er på ulike ting du bruker ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Fant prislista for min bank. Ser at jeg betaler noe mer enn jeg trodde, men langt i fra det du sier.

Jeg betaler hhv 275 og 150 kr per år for de to kortene jeg har.

Ny kodebrikke koster 100 kr, det samme gjør nytt kort.

er mulig en grunn for at de sier at det er en rikmannsbank. Er veldig mange storkjendiser med store formuer som bruker samme bank ;) 

Anonymkode: 03e45...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er mulig en grunn for at de sier at det er en rikmannsbank. Er veldig mange storkjendiser med store formuer som bruker samme bank ;) 

Anonymkode: 03e45...5e2

Jeg bruker DnB og betaler 275,- i året ser jeg, ingen gebyrer på varekjøp i Norge eller i utlandet. Noen kroner i gebyr ved uttak i minibank, men det finnes jo knapt minibanker lenger så det utgjør fint lite. 100,- for ny kodebrikke. Du bør definitivt bytte bank om du betaler 250,- i mnd i gebyrer - det er jo 3000,- i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...