Gå til innhold

Og der forsvant 6 -årsjekselen :(


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Spiste koteletter i dag og det gikk ikke bra 😢 

Må nok sette på krone. Har du en bra tannlege å anbefale i Oslo ?

Hva må jeg regne med at dette koster ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Spiste koteletter i dag og det gikk ikke bra 😢 

Må nok sette på krone. Har du en bra tannlege å anbefale i Oslo ?

Hva må jeg regne med at dette koster ?

18.000 skulle min tannlege ha 

Anonymkode: 53f12...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Spiste koteletter i dag og det gikk ikke bra 😢 

Må nok sette på krone. Har du en bra tannlege å anbefale i Oslo ?

Hva må jeg regne med at dette koster ?

Koster IKKE 18.000,- for krone på en jeksel. Satte krone på den bakerste jekselen (ikke visdomstanna) for 2-3 år siden, kosta rundt 4000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Koster IKKE 18.000,- for krone på en jeksel. Satte krone på den bakerste jekselen (ikke visdomstanna) for 2-3 år siden, kosta rundt 4000,-.

Godt å høre :) Hadde regnet med rundt 5000, så forsto at noe ikke stemte med den prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Godt å høre :) Hadde regnet med rundt 5000, så forsto at noe ikke stemte med den prisen :)

Med mindre man setter på gulltann så kan det umulig koste 18.000,- for en enkel krone på en jeksel, selv om det selvfølgelig er noe forarbeide før krona kommer på. 5000,- er nok et greit estimat, jeg tviler på at prisene i Oslo er 4 ganger så høye som i Trondheim. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Godt å høre :) Hadde regnet med rundt 5000, så forsto at noe ikke stemte med den prisen :)

For noen få år siden fikk jeg en krone og jeg betalte 6500 for alt. Dvs røntgen bilder, sjekk av alle tennene, renst og krone (tok årsjekken samtidig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

For noen få år siden fikk jeg en krone og jeg betalte 6500 for alt. Dvs røntgen bilder, sjekk av alle tennene, renst og krone (tok årsjekken samtidig)

Kan stemme det, årssjekken koster jo en tusing bare den. Vanvittig dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan stemme det, årssjekken koster jo en tusing bare den. Vanvittig dyrt!

Når en sammenligner med f.eks. frisørpriser synes jeg ikke det er dyrt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Når en sammenligner med f.eks. frisørpriser synes jeg ikke det er dyrt i det hele tatt.

Nå er det jo høyst mer frivillig å gå til frisøren og svi av flere tusen enn det er å holde tennene ved like. Tennene har adskillig mer å si for helsa enn håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

18.000 skulle min tannlege ha 

Anonymkode: 53f12...661

Det var overpris. 5-6000 er det normale.

Anonymkode: 6a9a8...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Kan stemme det, årssjekken koster jo en tusing bare den. Vanvittig dyrt!

Jeg betaler 850. Det er helt ok.

Anonymkode: 6a9a8...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå er det jo høyst mer frivillig å gå til frisøren og svi av flere tusen enn det er å holde tennene ved like. Tennene har adskillig mer å si for helsa enn håret.

Da får man prioritere da.

Anonymkode: 6a9a8...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, emilie321 skrev:

For noen få år siden fikk jeg en krone og jeg betalte 6500 for alt. Dvs røntgen bilder, sjekk av alle tennene, renst og krone (tok årsjekken samtidig)

Jeg har ringt rundt og sjekket priser nå og ja det ligger rundt der. 

Det begynner 4.500 for en krone enkelte steder, men så blir det litt ++++

Takk alle sammen for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå er det jo høyst mer frivillig å gå til frisøren og svi av flere tusen enn det er å holde tennene ved like. Tennene har adskillig mer å si for helsa enn håret.

Det har mye å si for utseendet også. Stygge tenner er det verste jeg ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får man prioritere da.

Anonymkode: 6a9a8...b16

Det kan koste så mye å fikse tennene at det ikke er snakk om prioritering for mange, man kan ikke la være å betale husleie og mat for å fikse tennene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Nå er det jo høyst mer frivillig å gå til frisøren og svi av flere tusen enn det er å holde tennene ved like. Tennene har adskillig mer å si for helsa enn håret.

Tannlegene har 6 års utdannelse, masse dyrt utstyr, lokaler og skal lønne assistent o.l., jeg synes ikke det er rart det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, Lillemus skrev:

Det kan koste så mye å fikse tennene at det ikke er snakk om prioritering for mange, man kan ikke la være å betale husleie og mat for å fikse tennene heller.

Det blir mat på meg denne måneden også :) Jeg får ikke overført like mye til sparekontoen denne måneden, men det er ikke synd på meg. 

Men det er rart det der at jeg ikke tenker over det at jeg svir av tusenvis av kroner på frisør hver tredje måneden, mens tannlegen er en irriterende utgift. Tenner er jo som du sier viktigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det blir mat på meg denne måneden også :) Jeg får ikke overført like mye til sparekontoen denne måneden, men det er ikke synd på meg. 

Men det er rart det der at jeg ikke tenker over det at jeg svir av tusenvis av kroner på frisør hver tredje måneden, mens tannlegen er en irriterende utgift. Tenner er jo som du sier viktigere. 

Jeg ville ikke valgt tannlege bare på pris. Hadde i det hele tatt ikke gått til en tannlege jeg ikke hadde fått anbefalt. Jeg kjenner ikke prisnivået til min tannlege i forhold til andre, men jeg er ellers veldig fornøyd, sende meg en PM om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...