AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 Skrevet 20. oktober 2018 Hvem er det som bestemmer om pasienten skal bli skrevet ut fra psykiatrisk sykehus når pasienten selv vil være der? Er det psykiateren som er pasientens behandler som alene bestemmer dette eller det andre som har innvirkning på denne bestemmelsen også? Såfall hvem? Anonymkode: a8188...b51 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 Skrevet 20. oktober 2018 Ansvarlig behandler, eventuelt overlege og øvrige ansatte. Anonymkode: b568c...87a 0 Siter
kupton Skrevet 20. oktober 2018 Skrevet 20. oktober 2018 Siste ord har overlegen. Det er meget sjelden at denne overprøver pasientens behandler. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 Skrevet 20. oktober 2018 Gjelder det i motsatt tilfelle også? Altså når pasienten vil skrives ut, men ikke får lov? Anonymkode: d63ea...d91 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 20. oktober 2018 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg har skrevet meg ut med kontakt med kun en lege i spesialisering. Hun sa det var en rett jeg hadde, og lot meg gjøre det. Om hun konsulterte overlegen aner jeg ikke, men inntrykket mitt var ikke der. Må nevne at dette var på DPS og ikke sykehuset. Sistnevnte sted har jeg aldri hatt behov for å skrive meg ut. Ofte har jeg og inntrykk av at de tilstreber å samarbeide med pasienter om utskrivingsdato så lenge det lar seg gjøre selvsagt. De kan holde en tilbake på såkalt nødrett om de vurderer at en utskrivelse kan utgjøre fare for en selv eller andre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 Skrevet 20. oktober 2018 38 minutter siden, FjellOgDalar skrev: Jeg har skrevet meg ut med kontakt med kun en lege i spesialisering. Hun sa det var en rett jeg hadde, og lot meg gjøre det. Om hun konsulterte overlegen aner jeg ikke, men inntrykket mitt var ikke der. Må nevne at dette var på DPS og ikke sykehuset. Sistnevnte sted har jeg aldri hatt behov for å skrive meg ut. Ofte har jeg og inntrykk av at de tilstreber å samarbeide med pasienter om utskrivingsdato så lenge det lar seg gjøre selvsagt. De kan holde en tilbake på såkalt nødrett om de vurderer at en utskrivelse kan utgjøre fare for en selv eller andre. Takk, nå ble jeg litt klokere. Anonymkode: d63ea...d91 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.