Gå til innhold

Det går på verdiene løs hos så mange i dag tror jeg- ikke bare KrF i politikken kanskje??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er det som skjer våre samfunn? I dag skulle vi jo samle inn til et varmere samfunn og så virker det som om " satan" selv er løs. Får enkelte" aldr nukk" lidelse og elendighet på vår jord?

Vokser det frem selvmordskulturer? Er det de "  grønne verdien" som ikke finner sin løsning på anna måte? Alt kan jo ikke skyldes klima. Samfunnene våre er høyst menneskeskapte de også. Vi gjør jo ingenting bedre. Aldri blir noe bedre.

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det bare idioter og hva som ansees som mindre intelligente bråkebøtter eller " fireåringer" som ønsker å bestemme over egen kropp som skal tøyles og tuktes. Mennesker som Familien ikke lenger " klarer" selv eller har lkonomi til lenger med alt som trengs av stell og pass og bolig.Kanskje mennesker som ikke ønsker å være roboter og bare fungere uten følelsesliv? Hvem vet? Om de overlever den såkalte " helsehjelpen" da? 

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare spørre seg Hvor mange menneskeliv skal ofres? Vi vanlige kan bare vende oss i avsky.

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som " community- tankegangen" drives til det ytterst outrerte  med selvbestaltede  "dommerpanel" basert på moralfilosofi de fleste strikkeklubber uverdige. ( it takes a village to raise a child osv osv)

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som er ute av " løvens hule" må sende protestmeldinger til Den Store Glemte Gruppa nemlig politikerene som tillater at alt dette skjer.At manglende  på helsehjelp skjer og mangel på ressurser gjør det mulig.

Og sende varme tanker til de som er " i systemet" nå.😊

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får egentlig folk eksamen i dag. På postordre? Som dere forstår i denne time går det på verdiene løs for meg. 

Føler bare mye tomhet som selv ikke banankake eller hamburgere med potetmos hjelper mot. Ser omkring meg i gatebildet. Fler og fler med store poser på sykkelen. Antagelig klær de skal sy om til barnebarna. De hilser og  smiler så de " viser tanngarden" nå man passerer. Mange rammes hardt. Med mer  enn aborter. Selv om det ene sikkert følger med det andre. Om bare folk ble flinkere til å snakke sammen i tide føler  jeg. Rett utenfor stuedøra. De har ikke fått mye tid i arbeidslivet i sin karriere og har det vært noe så var det harde omsorgsyrker med lite igjen for. Det går på verdiene løs for så mange tror jeg. Også i overført betydning.

Ingen mennesker er betydningsløst for meg men alle blir vi små mot alt som skjer i vår tid føler jeg.

Men jeg har vært oppe og samlet sammen en liten pose med kronestykker og femilapper så om noen orker å gå ut i blåsteni dag da...❤

Vi får prøve alle å ikke gi bort den siste krona vi har.😊

Ønsker alle en god dag!

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en film om kreft jeg så på kino " De kjempet som løver" het den. Så gripende. Husker spesielt en eldre mann som måtte ta farvel med sin eneste hardt kreftrammede datter. Og en ung mor. Dette på en tid der medisinene ikke var kommet så langt som i dag. Glemmer aldri helt den filmen. Tenker også på alle de som er i " løvens hule " i dag. ❤ går til dem og deres kjære.  Sikkert også alles varme tanker.

Alle har vi vårt av tanker.

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser omkring meg i gatebildet. Fler og fler med store poser på sykkelen. Antagelig klær de skal sy om til barnebarna. De hilser og smiler så de "viser tanngarden" nå man passerer. Mange rammes hardt. Med mer enn aborter. Selv om det ene sikkert følger med det andre. 

Hvordan klarer du å lese noe katastrofalt ut av at folk har poser på sykkelen og smiler?

Ang. det temaet du startet tråden med: Linken går til en lokalavis som man ikke får lest uten abonnement, så det er nok ikke mange her som får åpnet den. Men det er trolig denne saken her? 

https://www.nrk.no/vestfold/_-pasienter-hadde-sar-etter-konfrontasjoner-med-ansatte-1.14253808

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjør jo ingenting bedre. Aldri blir noe bedre.

Vel, det finnes faktisk ting i verden som går riktig vei. Det hjelper i hvert fall lite å skrive lange enetaler om hvor fælt alt er 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får egentlig folk eksamen i dag. På postordre? Som dere forstår i denne time går det på verdiene løs for meg. 

Føler bare mye tomhet som selv ikke banankake eller hamburgere med potetmos hjelper mot. Ser omkring meg i gatebildet. Fler og fler med store poser på sykkelen. Antagelig klær de skal sy om til barnebarna. De hilser og  smiler så de " viser tanngarden" nå man passerer. Mange rammes hardt.

Jeg lurer virkelig på hvor i alle dager du bor. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt.

Anonymkode: d8dbd...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange møter elefantutfordringer i dag men kanskje bare ikke er i den mest skriveføre gruppa ja. Jeg prøver å være i forkant av problemene men jeg tror ikke de er langt unna dessverre. Hva kunne egentlig hjelpe mener dere? Hva gjør dere?

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange møter elefantutfordringer i dag men kanskje bare ikke er i den mest skriveføre gruppa ja. Jeg prøver å være i forkant av problemene men jeg tror ikke de er langt unna dessverre. Hva kunne egentlig hjelpe mener dere? Hva gjør dere?

Anonymkode: 5d9fd...fee

Hjelpe mot hva? Jeg ser ikke de samme elefantutfordringene du gjør...

Anonymkode: 9174e...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer virkelig på hvor i alle dager du bor. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt.

Anonymkode: d8dbd...949

Dama som skriver dette (og som starta tråden) er sjuk. 

Anonymkode: 54b6d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange møter elefantutfordringer i dag men kanskje bare ikke er i den mest skriveføre gruppa ja. Jeg prøver å være i forkant av problemene men jeg tror ikke de er langt unna dessverre. Hva kunne egentlig hjelpe mener dere? Hva gjør dere?

Anonymkode: 5d9fd...fee

Vi andre passer på å ta medisinene våre.

Anonymkode: 54b6d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verre enn at jeg står på egne to ben. Ikke klager og syter jeg en masse heller. Du selv kan trolig lage et vrengbilde av det aller meste. Pulveriseres all sannhet. Det er kanskje ditt prosjekt. Men deg om det.

Framtida kjenner ingen. Alle kan komme til å trenge hjelp. Skyld ikke på meg at varsler aldri kom.

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke verre enn at jeg står på egne to ben. Ikke klager og syter jeg en masse heller. Du selv kan trolig lage et vrengbilde av det aller meste. Pulveriseres all sannhet. Det er kanskje ditt prosjekt. Men deg om det.

Framtida kjenner ingen. Alle kan komme til å trenge hjelp. Skyld ikke på meg at varsler aldri kom.

Anonymkode: 5d9fd...fee

Så du har visjoner om fremtidens elendighet, og i oppgave å varsle andre om det?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den beste reaksjon på slike innlegg som åpenbart skyldes alvorlig sykdom, er ingen reaksjon. Dette gjelder også overfor en annen fast bruker av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, kupton skrev:

Jeg tror den beste reaksjon på slike innlegg som åpenbart skyldes alvorlig sykdom, er ingen reaksjon. Dette gjelder også overfor en annen fast bruker av forumet.

Ironiske poster som min er ikke beste måten å respondere, Men mulig et slikt innlegg også kan være en" bønn " om realitetsorientering for å dempe sin angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jo.Men nå har jeg hatt besøk av innsamlingsaksjonen for et par timer siden. Ennå er det lyst så de vandrer vel rundt fremdeles. En ung mor med  sitt barn. Så mye penger hadde ikke jeg å putte på bøssen i år ,men jeg vet jo hvor flinke folk alltid er til å gi. Så der blir heldigvis mange som gir med stor glede i stort monn tror jeg.Håper de får gode resultater også i år. Min mor og jeg har støttet Bymisjonen tiligere men der er jo så mange gode formål i dag. Her blåser det en masse. Skal si det blåser. Men ennå ikke så kaldt. Naboens hund bør  fremdeles i utestedet sitt.

Anonymkode: 5d9fd...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...