Gå til innhold

Mulig brudd i lilletå


Furutre

Anbefalte innlegg

For akkurat 3 uker siden brakk jeg mest sannsynlig lilletåen. Gått med teipet tær og stive sko siden og avlasting de 2 første ukene. Fikk beskjed om at smertene ville forsvinne ganske fort, men at bruddet kunne ta opptil 8 uker å gro. Ingen røntgen bilder er tatt, men gått ut ifra statistikk behandling. I morgen går jeg inn i 4. uken, og klarer fortsatt ikke å trå normalt. Har fortsatt en del smerter ved belastning, og det kan knake inni der til tider ennå. Pluss at følelsen i huden rundt om og under ikke er normal. Får en prikkende følelse, nesten litt som om man har fått bedøvelse hos tannlegen og den er på vei ut, men den forsvinner ikke. Hevelsen er gått ned, men fortsatt noe blå i området. På undersiden av foten føles det ofte ut som om jeg går på en kul. Kjennes rett og slett som om noe er i veien i foten. Noen som vet om dette er normalt? Flere som har opplevd lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt en tur til legen og bedt legen om å se på det. Jeg knakk selv lilletåa mi for en stund tilbake, men etter 3 uker merket jeg ikke at den var knekt engang. Var kun nummen i starte. Kanskje en nerve e.l. som har fått seg en klem.

Anonymkode: afdb9...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tatt en tur til legen og bedt legen om å se på det. Jeg knakk selv lilletåa mi for en stund tilbake, men etter 3 uker merket jeg ikke at den var knekt engang. Var kun nummen i starte. Kanskje en nerve e.l. som har fått seg en klem.

Anonymkode: afdb9...642

Takk for svar. Kanskje jeg bare må gjøre det, men aner ikke om de gjør noe med slikt. Syns bare det er så rart at jeg nesten ikke har hatt noe bedring de siste 2 ukene med tanke på at de har sagt at det skal gå relativt fort over. Blir bare litt usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I verstefall har det grod feil og da må den knekkes opp igjen,hvis ikke risikerer du at det blir verre etterhvert. Men fikk du ingen oppfølgingstime? Jeg fikk det fire uker etterpå for å sjekka at alt hadde grodd riktig.

Anonymkode: afdb9...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usja, det håper jeg ikke. Nei, fikk ingen oppfølgings time. Virket ikke som om det var noe de vanligvis følger opp heller. Han bare at de går etter statistikk behandling og det var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...