Gå til innhold

Forelskelse? Redsel? Følelser? Ekte kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Babette skrev:

Du skjønte kanskje ikke hva jeg mente:

Altså: Du antyder at du skriver en blanding av sannhet og fantasi, dette for å unngå å bli gjenkjent av de som kjenner deg i virkeligheten. Når du da blir konfrontert med dette, er det ikke så rart om du fortsetter å villede, dvs. sier at det er sant og det er ikke sant - uten at dette helt stemmer. Hvis du hadde røpet nøyaktig hva som var sant og ikke, ville jo ikke "forkledningen" ha noen anonymiserende effekt.

For eks: jeg skriver gjerne at jeg har en jobb jeg ikke har. Men skriver gjerne om inntekt og situasjon tilknyttet som er fakta men jeg har aldri lagt ut hvilke yrke jeg egentlig har og enkelte slike detaljer. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg har vel skrevet litt om katten min. Men sannheten et at jeg har ikke en katt men et annet kjæledyr som betyr mye i livet mitt.  :)

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gargamel skrev:

Summen av mange små ting: Alder, jobbsituasjon, bosted, interesse, utseende, feriereiser, situasjonen/miljøet til kjæresten, din "tilstand". Måten du tenker og uttrykker deg. Jeg mener ikke å skremme deg, men sånn er det.

Jeg er veldig forsiktig med å si konkrete ting som identifiserer meg i ett innlegg, men tviler ikke et sekund på at de som kjenner meg i RL ville kjent meg igjen om de fulgte meg på dol over tid. 

Jeg har ikke sagt hva jeg jobber som. Skrev noe jeg ikke jobbet som for å skjule og forvirre folk.  Fordi jeg vil leve anonymt og ikke innblandet mitt liv på dol med virkelige livet. Feriereiser: jeg har drevet med litt lureri der og. Skrev at jeg dro til plasser jeg aldri har vært. Men jeg dro på ferier men ikke alt jeg skrev. Ingen vet noe særlig om min kjæreste. Altså om han faktisk bor i Norge eller noe som helst. Jeg har kun skrevet at vi bor langt ifra hveandre. Det er faktisk sant. Men det er det mange som gjør. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Gargamel skrev:

Summen av mange små ting: Alder, jobbsituasjon, bosted, interesse, utseende, feriereiser, situasjonen/miljøet til kjæresten, din "tilstand". Måten du tenker og uttrykker deg. Jeg mener ikke å skremme deg, men sånn er det.

Jeg er veldig forsiktig med å si konkrete ting som identifiserer meg i ett innlegg, men tviler ikke et sekund på at de som kjenner meg i RL ville kjent meg igjen om de fulgte meg på dol over tid. 

Ingen vet om mine innerste tanker slik dere gjør. Jeg holder det skjult i virkeligheten. Og jeg er god på å skjule det. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Babette skrev:

Ja ikke godt å si. Men jeg kan til en viss grad forstå at hun fortsatt lyver om hva som er sant og ikke, hvis hensikten er å unngå å bli gjenkjent.

Hensikten er nå heller for å forvirre etter det allerede har blitt sagt for mye - «in the hest of the moment,» synes jeg det virker som. Og noen ganger l «lystløgn-øyemed.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt hva jeg jobber som. Skrev noe jeg ikke jobbet som for å skjule og forvirre folk.  Fordi jeg vil leve anonymt og ikke innblandet mitt liv på dol med virkelige livet. Feriereiser: jeg har drevet med litt lureri der og. Skrev at jeg dro til plasser jeg aldri har vært. Men jeg dro på ferier men ikke alt jeg skrev. Ingen vet noe særlig om min kjæreste. Altså om han faktisk bor i Norge eller noe som helst. Jeg har kun skrevet at vi bor langt ifra hveandre. Det er faktisk sant. Men det er det mange som gjør. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jeg kommer ikke til å komme med råd til det mer, når man ikke aner om det du skriver er sant, om du har vridd på sannheten eller om du sitter og lyver - nei, da gidder ikke jeg bry meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt hva jeg jobber som. Skrev noe jeg ikke jobbet som for å skjule og forvirre folk.  Fordi jeg vil leve anonymt og ikke innblandet mitt liv på dol med virkelige livet. Feriereiser: jeg har drevet med litt lureri der og. Skrev at jeg dro til plasser jeg aldri har vært. Men jeg dro på ferier men ikke alt jeg skrev. Ingen vet noe særlig om min kjæreste. Altså om han faktisk bor i Norge eller noe som helst. Jeg har kun skrevet at vi bor langt ifra hveandre. Det er faktisk sant. Men det er det mange som gjør. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Du har jo skrevet mye om hvordan bosituasjonen til kjæresten var inntil for kort tid siden, og du har vel ikke skrevet noe om at dere bodde langt fra hverandre. For en uke siden eller så, fortalte du at dere hadde flyttet sammen. Hvis ingenting av dette var sant, og bare ble skrevet for å forvirre, hvilket behov har du for å få så vanvittig mye oppmerksomhet fra oss, når vi engasjerer oss for å gi deg råd når du "fortvilet" spør om råd?

Jeg tror at mesteparten av det du har skrevet er sant, men at du nå den siste tiden krydrer historien med litt falskt krydder for at vi ikke lenger skal tro på at det du har skrevet er sant. Du trenger ikke svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kayia skrev:

 I løpet av mindre en 48 timer har dette vokst til forlovelse, ny bopel og tvilling-graviditet. 

Det kan selvsagt, i teorien være sant. Men mye tyder vel på at det ikke er det.

Nå holdt jeg på å skrive noe jeg ikke burde. Stopper her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gargamel skrev:

Summen av mange små ting: Alder, jobbsituasjon, bosted, interesse, utseende, feriereiser, situasjonen/miljøet til kjæresten, din "tilstand". Måten du tenker og uttrykker deg. Jeg mener ikke å skremme deg, men sånn er det.

Jeg er veldig forsiktig med å si konkrete ting som identifiserer meg i ett innlegg, men tviler ikke et sekund på at de som kjenner meg i RL ville kjent meg igjen om de fulgte meg på dol over tid. 

Gargamel har nok rett i dette.

Jeg kom på en DOL-bruker som jeg faktisk kjente igjen, helt tilfeldig, i et kommentarfelt i en nettavis. Hadde ingen kunnskap om navnet fra før - men vedkommende formulerte seg på en spesiell måte, og jeg kjente igjen måten å skrive på. Jeg ble kjempenysgjerrig, og klikket inn på FB-profilen, og så at det med 95% sannsynlighet var den Dol'eren jeg tenkte på.

Jeg har litt dårlig magefølelse når jeg skriver om hva jeg trener og av og til andre ting, for jeg vet at dersom noen jeg kjenner godt i RL leser her, så vil de kjenne meg ganske raskt igjen. Men jeg tar som sagt sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
AnonymBruker
På 31.10.2018 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Jeg venter ikke bare et barn , men to. Okey , da slutter vi her. Dere klarer ikke å forstå dere på meg uansett. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Hvordan går det med tvillingene?

Anonymkode: 5a330...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...