Gå til innhold

Forelskelse? Redsel? Følelser? Ekte kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kayia skrev:

Forelskelse kan ta slutt, men jeg har venninner som sier at plutselig - også etter 20 år - så er den der igjen en dag, en kveld.

Nå har vi vært i lag i "bare" 13,5 år, men sånn er det fremdeles. :) Jeg får fremdeles ikke nok av å ligge tett inntil, kjenne hud mot hud, være på tur sammen, gjøre ting sammen, bare være sammen... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Kayia skrev:

 

Eh nei, du drøftet ikke bare temaet, du skrev om forholdet ditt at: 

"Jeg er for tiden superforelsket. Men jeg har erfaringer i bakhodet, og vet at alt kan snu mye fortere enn man aner. Det som jeg er mest stresset av er redselen for å bli avvist (...)"

Derfor ga jeg deg råd. 

Siste oppdatering siden du sier at ditt forhold er så mye bedre enn mitt: jeg og kjæresten er flyttet sammen i en leilighet. Vi er nyforlovet. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

"Så frempå i forholdet" som hva da? Kayia beskriver ikke et forhold der noen er spesielt "frempå", bare god kommunikasjon begge veier.

Man er ikke "frempå i forholdet" ved å være seg selv og gi uttrykk for egne behov, ønsker og synsvinkel. De færreste orker å undertrykke dette over lengre tid uten å bli irritert og sliten.  

Jeg kan tenke på at forelskelse til meg kan lett ta slutt. Men jeg velger å tro at kjærligheten er sterkere og at jeg ikke blir dumpet av den grunn av han. Men usikkerhet handler ikke om forholdet men mer om erfaringer. Jeg er ellers veldig fornøyd. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siste oppdatering siden du sier at ditt forhold er så mye bedre enn mitt: jeg og kjæresten er flyttet sammen i en leilighet. Vi er nyforlovet. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jeg sier ikke at forholdet mitt er bedre enn ditt, det vet jeg ingenting om. Jeg sier at mitt er trygt og berusende godt, mens du sier at du føler på en redsel. Det syns jeg er litt trist siden du er nyforlovet. 

Jeg håper også du etterhvert får oppleve å føle deg trygg sammen med samboeren din. Det er ganske deilig å være forelsket, trygg og å føle seg sikker på at man er den andres utvalgte skjønner du ;) 

Lykke til med forlovelsen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siste oppdatering siden du sier at ditt forhold er så mye bedre enn mitt: jeg og kjæresten er flyttet sammen i en leilighet. Vi er nyforlovet. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Det meste du har skrevet om forholdet ditt, har vært ytterst spesielt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse slik jeg har opplevd det i voksen alder er som en rus, en erotisk besettelse, jeg  tenker på ham hele tiden og ser ham overalt, på flyplasser, på gata, på butikker og åpne plasser. Det er vondt og godt på samme tid.

Hvis det er gjengjeldt, er det bare å ri på bølgen. Da er jeg ikke redd for noe som helst.

Og vi er villig til å gjøre nær sagt hva som helst for å treffes. Kjøre flere mil midt på natta, utsette alt annet, gå fra jobb en time for tidlig. Slik var det da jeg traff min kjære, flagget rett til topps. Hvis vi ikke kunne være fysisk sammen, kunne vi sitte timevis i telefonen.

Vi er ikke konstant forelsket lenger etter mange år sammen, men jeg kan fortsatt bli litt svimmel av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Babette skrev:

(...) og ser ham overalt, på flyplasser, på gata, på butikker og åpne plasser. 

Haha akkurat, det kunne jeg lagt til i min beskrivelse også :D  Kjenner meg også igjen i det å kjøre eller busse til hverandre sent på kvelden, bare fordi vi ikke greier å vente til dagen etter, mmmm 😘

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cilie skrev:

Det meste du har skrevet om forholdet ditt, har vært ytterst spesielt...

Nja, det har vel ditt og?

Anonymkode: e3111...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kayia skrev:

Haha akkurat, det kunne jeg lagt til i min beskrivelse også :D  Kjenner meg også igjen i det å kjøre eller busse til hverandre sent på kvelden, bare fordi vi ikke greier å vente til dagen etter, mmmm 😘

Det handler ikke om kjærlighet eller forelskelse. Det kan være kun begjær eller for å få tilfredsstillt sine egne drifter. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Babette skrev:

Forelskelse slik jeg har opplevd det i voksen alder er som en rus, en erotisk besettelse, jeg  tenker på ham hele tiden og ser ham overalt, på flyplasser, på gata, på butikker og åpne plasser. Det er vondt og godt på samme tid.

Hvis det er gjengjeldt, er det bare å ri på bølgen. Da er jeg ikke redd for noe som helst.

Og vi er villig til å gjøre nær sagt hva som helst for å treffes. Kjøre flere mil midt på natta, utsette alt annet, gå fra jobb en time for tidlig. Slik var det da jeg traff min kjære, flagget rett til topps. Hvis vi ikke kunne være fysisk sammen, kunne vi sitte timevis i telefonen.

Vi er ikke konstant forelsket lenger etter mange år sammen, men jeg kan fortsatt bli litt svimmel av og til.

Min kjærester sier at han tenker på meg hele tiden. Jeg tenker på han hele tiden. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cilie skrev:

Det meste du har skrevet om forholdet ditt, har vært ytterst spesielt...

Ethvert forhold er spesiellt. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Babette skrev:

Forelskelse slik jeg har opplevd det i voksen alder er som en rus, en erotisk besettelse, jeg  tenker på ham hele tiden og ser ham overalt, på flyplasser, på gata, på butikker og åpne plasser. Det er vondt og godt på samme tid.

Hvis det er gjengjeldt, er det bare å ri på bølgen. Da er jeg ikke redd for noe som helst.

Og vi er villig til å gjøre nær sagt hva som helst for å treffes. Kjøre flere mil midt på natta, utsette alt annet, gå fra jobb en time for tidlig. Slik var det da jeg traff min kjære, flagget rett til topps. Hvis vi ikke kunne være fysisk sammen, kunne vi sitte timevis i telefonen.

Vi er ikke konstant forelsket lenger etter mange år sammen, men jeg kan fortsatt bli litt svimmel av og til.

Noen kan ha et hektisk liv med arbeidet sitt, og dersom man bodde eller bor et godt stykke unna hveandre så er det ikke alltid like lett å treffes. Men det behøver ikke å bety at det ikke er rette kjærligheten. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om kjærlighet eller forelskelse. Det kan være kun begjær eller for å få tilfredsstillt sine egne drifter. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Det kan det sikkert være for mange og kanskje for deg, men ikke for min del. Jeg har ikke drevet og datet for å tilfredsstille hverken drifter eller behov for oppmerksomhet eller sex, ville aldri opprettet profil på noen sjekkeside feks. Jeg var faktisk ikke ute etter noen mann i det hele tatt da jeg møtte han her, men der stod han plutselig, alt for tidlig og samtidig akkurat på rett tid 😘

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Det kan det sikkert være for mange og kanskje for deg, men ikke for min del. Jeg har ikke drevet og datet for å tilfredsstille hverken drifter eller behov for oppmerksomhet eller sex, ville aldri opprettet profil på noen sjekkeside feks. Jeg var faktisk ikke ute etter noen mann i det hele tatt da jeg møtte han her, men der stod han plutselig, alt for tidlig og samtidig akkurat på rett tid 😘

Jeg har blitt lurt tidligere til å både føle meg trygg og alt det andre som følger med. Vedkommende ville møtes hele tiden også midt på natten og så mye som mulig. Ja jeg husker at jeg følte meg trygg. Men det viste seg at jeg faktisk ikke hadde vært trygg. Dette er eldre erfaring som sitter litt inni meg. Altså opplevelsen av å føle seg forguder, trygg osv men så viste det seg at det ikke var tilfelle. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kayia skrev:

Det kan det sikkert være for mange og kanskje for deg, men ikke for min del. Jeg har ikke drevet og datet for å tilfredsstille hverken drifter eller behov for oppmerksomhet eller sex, ville aldri opprettet profil på noen sjekkeside feks. Jeg var faktisk ikke ute etter noen mann i det hele tatt da jeg møtte han her, men der stod han plutselig, alt for tidlig og samtidig akkurat på rett tid 😘

Jeg har alltid vært seriøs i det jeg traff menn. Var aldri ute etter å bruke en eneste en. Det trodde jeg at du hadde fått med deg. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kayia skrev:

Det kan det sikkert være for mange og kanskje for deg, men ikke for min del. Jeg har ikke drevet og datet for å tilfredsstille hverken drifter eller behov for oppmerksomhet eller sex, ville aldri opprettet profil på noen sjekkeside feks. Jeg var faktisk ikke ute etter noen mann i det hele tatt da jeg møtte han her, men der stod han plutselig, alt for tidlig og samtidig akkurat på rett tid 😘

Men glad på dine vegne over at du er lykkelig. Jeg er faktisk veldig glad i han som jeg er sammen med. Jeg elsker han. Og han sier at han elsker meg. Jeg velger å stole på at tiden vi bruker er av kjærlighet og ikke kun for å bruke meg inntil videre.  Jeg er lykkelig over å ha truffet han selv om jeg sitter inne med en del erfaringer fra fortid som kan være litt vanskelig. Jeg har fortalt han litt om det. Og han forstår meg veldig godt. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt lurt tidligere til å både føle meg trygg og alt det andre som følger med. Vedkommende ville møtes hele tiden også midt på natten og så mye som mulig. Ja jeg husker at jeg følte meg trygg. Men det viste seg at jeg faktisk ikke hadde vært trygg. Dette er eldre erfaring som sitter litt inni meg. Altså opplevelsen av å føle seg forguder, trygg osv men så viste det seg at det ikke var tilfelle. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Nå er det du selv som outer deg, og jeg tillater meg derfor å svare. Slik du har beskrevet ditt tidligere forhold så sa jo han at han ikke ville oppgi sin tidligere kjæreste, at han likevel kom til deg for å ha sex, og at hans oppførsel fikk deg til å føle deg sjalu og mistenksom. Etterhvert sa han vel faktisk også at han ikke hadde følelser for deg men ville ha sex med deg likevel.

Jeg kan forsikre deg om at det ikke er noe i din historie som ligner på hvordan jeg og min kjæreste har det :) 

Men du, logg av dol nå og kos deg heller i sofaen med samboeren din ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært seriøs i det jeg traff menn. Var aldri ute etter å bruke en eneste en. Det trodde jeg at du hadde fått med deg. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Vel, du har oppgitt å ha datet et svært høyt antall menn, og jeg strever med å forstå at noen kan være seriøs med så mange må jeg innrømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men glad på dine vegne over at du er lykkelig. Jeg er faktisk veldig glad i han som jeg er sammen med. Jeg elsker han. Og han sier at han elsker meg. Jeg velger å stole på at tiden vi bruker er av kjærlighet og ikke kun for å bruke meg inntil videre.  Jeg er lykkelig over å ha truffet han selv om jeg sitter inne med en del erfaringer fra fortid som kan være litt vanskelig. Jeg har fortalt han litt om det. Og han forstår meg veldig godt. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Fint. Kanskje du skal la dette bli ditt absolutt siste innlegg om tvil og redsel ifm forholdet ditt da :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...