Gå til innhold

Forelskelse? Redsel? Følelser? Ekte kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Jeg skjønner meg ikke på denne tråden. Er det en konkurranse i å være mest lykkelig? Er det om å gjøre å overbevise TS om at hun egentlig savner eksen, eller hva er greia? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Jeg skjønner meg ikke på denne tråden. Er det en konkurranse i å være mest lykkelig? Er det om å gjøre å overbevise TS om at hun egentlig savner eksen, eller hva er greia? 

Jeg kjenner ingen forelskelse eller savn over eksen min. Men det ser ut til at noen har behov for å få meg til å tro at jeg gjør noe jeg får "frysninger" av. 

Det er ikke om å gjøre å være mest lykkelig. Det er om å gjøre å vite selv hva en føler og tenker. Så du har et poeng i det du skriver her. Tråden ble helt feil. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det som er trist med hele denne historien er at du har sørget for å bli gravid når du fortsatt er så usikker på kjæresten din. 

Håper dere klarer å finne trygghet i forholdet før det kommer et barn til verden dere skal gi trygghet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det som er trist med hele denne historien er at du har sørget for å bli gravid når du fortsatt er så usikker på kjæresten din. 

Håper dere klarer å finne trygghet i forholdet før det kommer et barn til verden dere skal gi trygghet til. 

Hallo, det er ikke skrevet i tråden. Jeg er egentlig anonym i tråden. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det som er trist med hele denne historien er at du har sørget for å bli gravid når du fortsatt er så usikker på kjæresten din. 

Håper dere klarer å finne trygghet i forholdet før det kommer et barn til verden dere skal gi trygghet til. 

Men det et slik på dol at folk husker og plukker opp. Jeg kan skrive innlegg som anonym og jeg vil skrive om et emne der hvor ingen graviditet skal diskuteres men så kommer plutselig alt sammen inn i tråden. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt det. Jeg ville aldri ha byttet tilbake med hva jeg hadde. Aldri. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Det tror jeg deg på. Det jeg sier er at du fortsatt virker opphengt i eksen selv om du har det bedre med den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det et slik på dol at folk husker og plukker opp. Jeg kan skrive innlegg som anonym og jeg vil skrive om et emne der hvor ingen graviditet skal diskuteres men så kommer plutselig alt sammen inn i tråden. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Ja, slik er det på dol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, det er ikke skrevet i tråden. Jeg er egentlig anonym i tråden. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Du tar selv frem såpass mye informasjon at det er vanskelig å gjette seg til hva som er greit å nevne og hva som ikke er det. Du sier jo det meste selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Babette skrev:

Det tror jeg deg på. Det jeg sier er at du fortsatt virker opphengt i eksen selv om du har det bedre med den nye.

Godt at du tror meg. 

Jeg kan si :

1. Jeg synes min nåværende kjæreste er både mer tiltrekkende å se på, penere , langt mer tiltrekkende sexuellt, og han ser mye snillere ut. 

2. Min nåværende kjæreste behandler meg snillere. 

3. Hadde jeg fått møtt min eks og min nåværende kjæreste samtidig på første date så hadde jeg valgt min nåværende kjæreste. Han er mer min type både når det gjelder delte hobbyer/ verdier/ interesser osv. 

Men jeg er nok både litt sint på meg selv samt litt sint på eksen fordi jeg sliter litt med å stole på min nåværende kjærestes interesser for meg pga erfaring. Men jeg vil aldri ha med han å gjøre. Hadde jeg møtt han så hadde han blitt ignorert som luft og som en ukjent. Ikke pga kjærlighetssorg eller forelskelse men pga jeg synes ikke noe om han. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Babette skrev:

Det tror jeg deg på. Det jeg sier er at du fortsatt virker opphengt i eksen selv om du har det bedre med den nye.

Jeg er altså opphengt i hva han fikk meg til å tro om meg selv hvis du forstår. 

Men noe forelsket... Det er jeg ikke. Jeg er forelsket i kjæresten min. Det er kjæresten min som jeg håper og ønsker å leve sammen med resten av livet. Men jeg følte at eksen min fratok meg styrken til å våge å være sterk og være meg selv i mitt nye forhold. Pga minnene dukker opp om hvordan jeg ble behandlet. Så er det forelskelse for eksen utifra forklaringen min her nå? ;) . Ikke som jeg ser ihvertfall ;)

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt at du tror meg. 

Jeg kan si :

1. Jeg synes min nåværende kjæreste er både mer tiltrekkende å se på, penere , langt mer tiltrekkende sexuellt, og han ser mye snillere ut. 

2. Min nåværende kjæreste behandler meg snillere. 

3. Hadde jeg fått møtt min eks og min nåværende kjæreste samtidig på første date så hadde jeg valgt min nåværende kjæreste. Han er mer min type både når det gjelder delte hobbyer/ verdier/ interesser osv. 

Men jeg er nok både litt sint på meg selv samt litt sint på eksen fordi jeg sliter litt med å stole på min nåværende kjærestes interesser for meg pga erfaring. Men jeg vil aldri ha med han å gjøre. Hadde jeg møtt han så hadde han blitt ignorert som luft og som en ukjent. Ikke pga kjærlighetssorg eller forelskelse men pga jeg synes ikke noe om han. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Nå må du slutte å skylde på x -en for noe som foregår inne i ditt hode. 

Om dette forholdet skulle ryke kan det være pga fokuset ditt som viser STOR umodenhet. Skulle nesten ikke tro det var mulig 🙄

Skal du få et forhold til å fungere må du endre fokus altså ellers kan du risikere at han blir drittlei. 

Måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Nå må du slutte å skylde på x -en for noe som foregår inne i ditt hode. 

Om dette forholdet skulle ryke kan det være pga fokuset ditt som viser STOR umodenhet. Skulle nesten ikke tro det var mulig 🙄

Skal du få et forhold til å fungere må du endre fokus altså ellers kan du risikere at han blir drittlei. 

Måtte bare si det.

Jeg sier erfaringen sitter i. Ikke at jeg skylder på eksen men erfaringen som jeg opplevde får meg til å beskytte for mye om meg selv. Jeg våger ikke å være slik jeg ønsker å være i forholdet å gå redsel pga gamle erfaringer. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså erfaringene sitter i hodet mitt og derfor har jeg fra dag 1 med kjæresten følt meg ekstra redd og jeg har vært redd for å vært meg selv helt og holdent pga erfaringene.  Ikke pga eksen har skyld i noe men erfaringene i den situasjonen. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå må du slutte å skylde på x -en for noe som foregår inne i ditt hode. 

Om dette forholdet skulle ryke kan det være pga fokuset ditt som viser STOR umodenhet. Skulle nesten ikke tro det var mulig 🙄

Skal du få et forhold til å fungere må du endre fokus altså ellers kan du risikere at han blir drittlei. 

Måtte bare si det.

Fokuset er nå og frem. Det er et fokus for meg. Men erfaringene mine sitter i som en bremseklosse for meg. Jeg er moden selv om jeg føler det sånn. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fokuset er nå og frem. Det er et fokus for meg. Men erfaringene mine sitter i som en bremseklosse for meg. Jeg er moden selv om jeg føler det sånn. 

Anonymkode: 448ed...9f7

«Fokuset er nå og frem»

- Vis det . 

« Jeg er moden »

- Vis det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd noe lignende som meg som historie og allikevel klart å ikke tenke på det i det hele tatt i neste forhold? Altså jeg har vært redd fra dag 1 om dette med at erfaringen kunne gjenta seg og at jeg ikke var god nok for annet enn å ha for en periode. Dette låste seg ganske fast i hodet mitt selv om jeg ble stormforelsket og mer lykkelig med nye kjæresten min. Så hvis noen har erfaringer med en lignende bakhistorie som meg så fortell meg gjerne hvordan du klarte å ikke tenke eller frykte at det samme kunne skje på nytt. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

«Fokuset er nå og frem»

- Vis det . 

« Jeg er moden »

- Vis det. 

Jeg er moden men jeg kan ikke lyve å si at erfaringene gir meg altfor mye angst når jeg hoppet inn i noe nytt. Det betyr ikke at jeg ikke er moden. Det betyr at jeg hadde med meg en angst for å oppleve det samme på nytt og den bor i meg. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

«Fokuset er nå og frem»

- Vis det . 

« Jeg er moden »

- Vis det. 

Det er som å si til en som har vannskrekk pga en tidligere erfaring, at vedkommende må være mer moden og bare svømme her og nå. Det er sånn jeg har det med tanke på erfaringene mine og dette med forhold selv om jeg faktisk er skikkelig forelsket og glad i den nye mannen. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fokuset er nå og frem. Det er et fokus for meg. Men erfaringene mine sitter i som en bremseklosse for meg. Jeg er moden selv om jeg føler det sånn. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Men forstår du ikke at det er du selv som velger å sette på disse bremsklossene? Som Nicklus ganske riktig påpeker, er dette noe som foregår inne i hodet ditt, det er ikke hendelsene fra fortida som bremser deg, det er det at du velger å gi dem så stor plass som er problemet. Du kan selv velge å frigjøre deg fra fortidas spøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men okey: det er ifølge det jeg forstå av dere unormalt å ha den type angst med seg pga erfaringer. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...