Gå til innhold

Forelskelse? Redsel? Følelser? Ekte kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, laban skrev:

Vet du, det har vi fått med oss.

Wow, du kan ikke fortelle at dere skal ha tvillinger og tro at vi kan bråslutte akkurat der? Kan du ikke lage en tråd om det temaet i stedet?  

Nei ;) Men jepp det er to hjerter som slår . Jeg har fått beskjed om at jeg venter tvillinger. :) .

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Skulle ikke du sette punktum ? 

 

Jepp men jeg fant så bra løsninger :D 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett . hva er svaret i tråden og på dette med kjærlighet. Jo vi alle er ulike. En del her inne har null problemer med å gi av seg selv til tross for erfaringer, mens hos meg satt det ganske styggt dypt i. Vi er ulike, men jeg skal forsøke å bare slette alle dårlige minner som kommer opp og våge å gi mer av meg selv til kjæresten, for jeg elsker han, og ønsker å dele resten av mitt liv med han :) . 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett . hva er svaret i tråden og på dette med kjærlighet. Jo vi alle er ulike. En del her inne har null problemer med å gi av seg selv til tross for erfaringer, mens hos meg satt det ganske styggt dypt i. Vi er ulike, men jeg skal forsøke å bare slette alle dårlige minner som kommer opp og våge å gi mer av meg selv til kjæresten, for jeg elsker han, og ønsker å dele resten av mitt liv med han :) . 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jøss, her går det fra det ene til det andre! Du er forlovet, samboer og venter tvillinger? Og eksen - var dere egentlig sammen - eller var det en du møtte, ønsket noe mer med og ble hektet på? 

Dol er så lite at du ikke kan regne med å diskutere enkeltstående problemstillinger uten at det settes i kontekst av et hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle stå : å bare kaste ifra seg angsten er ikke så lett som man kan tro. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Nei og det er en ærlig sak å be om hjelp. Etter å ha lest denne tråden på nytt, tror jeg ikke det er historien med eksen som er hovedproblemet ditt, jeg tror det er ekstremt lav selvtillit. (Dette har vel flere andre også påpekt).

Men at avvisninger og nederlag forsterker den dårlige selvfølelsen og trigger angsten. Slik du forteller historien, handler det mest om hva han gjorde mot deg. Men du gjorde også noe mot deg selv, ved å finne deg i å bli så  dårlig behandlet over tid. Og jeg tipper at du sliter med det også.

Nå skal ikke jeg bidra til at en avrundet debatt og gamle traumer blusser opp igjen, men bare si til deg at det er ikke alltid det som hjemsøker oss i drømmene som er selve problemet, man må ofte lete bakover for å finne den egentlige årsaken.

Endret av Babette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, cilie skrev:

(...) Og eksen - var dere egentlig sammen - eller var det en du møtte, ønsket noe mer med og ble hektet på? 

(...) 

Vil du virkelig at TS skal skrive mer om det?😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Gargamel skrev:

Vil du virkelig at TS skal skrive mer om det?😮

Nei, men tenke gjennom hva det som tillegges så mye «makt» egentlig var. 

Det har også vært skrevet at alt som skrives ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten, så jeg har begynt å lure på hva som er virkelig og ikke i denne historien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

Nei, men tenke gjennom hva det som tillegges så mye «makt» egentlig var. 

Det har også vært skrevet at alt som skrives ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten, så jeg har begynt å lure på hva som er virkelig og ikke i denne historien. 

Glem alt.  Jeg kan ha diktet opp alt sammen. Jeg forteller jo ikke alt for jeg skjuler jo enkelte fakta slik at ingen kan vite hvem jeg er. For jeg ser det er farlig å skrive på forum. Detaljer blir husket. Men de detaljer jeg skriver stemmer ikke med alt. Jeg forsøker å forvirre litt med noe detaljer underveis.  

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå setter jeg meg i bilen og er på vei for å hente typen min. Og jeg kommer til å forsøke å våge å være mer åpen uten redsel for å miste han hele tiden. Dette handler mest om en redsel jeg har for å miste min nye mann. Handler egentlig ikke om annet men jeg bare skrev hva jeg trodde redselen bunnet i. Og hvorfor jeg frykter. Men kanskje svaret på det er at jeg har en frykt uten forklaring til det. Og at den må jeg jobbe meg ut av med å slutte å frykte og ta alt som det kommer.  :) . Jeg er glad og fornøyd med at jeg har fått mye i livet mitt som betyr så mye. Jeg er happy tiltross for den uroen jeg kan føle inni meg. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glem alt.  Jeg kan ha diktet opp alt sammen. Jeg forteller jo ikke alt for jeg skjuler jo enkelte fakta slik at ingen kan vite hvem jeg er. For jeg ser det er farlig å skrive på forum. Detaljer blir husket. Men de detaljer jeg skriver stemmer ikke med alt. Jeg forsøker å forvirre litt med noe detaljer underveis.  

Anonymkode: 448ed...9f7

Hvis du dikter opp ting så gidder ikke jeg å bruke mer tid på deg. 

Anonymkode: e3111...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du dikter opp ting så gidder ikke jeg å bruke mer tid på deg. 

Anonymkode: e3111...3e0

Helt i orden. Jeg må skjule litt om hvem jeg er.  Jeg vil ikke si at det er å dikte men jeg kan foreks si at jeg jobber i en klesbutikk istedet for rengjøringsbyrå. Kun for å verne om meg selv. For jeg forstår jo at jeg helt klart og tydelig tenker på en helt annen måte enn andre her inne gjør. Jeg har angst for ting som er helt unormalt å ha angst for. Og derfor vil jeg skjule det jeg kan for å aldri bli gjenkjent. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt: jeg har en angst for å bli dumpet. Er egentlig ikke mer komplisert enn det. Men det er en unormal angst å ha. Og dermed så er jo jeg ganske merkelig og vil skjule litt om hvem jeg er slik ingen finner ut. ;)

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du dikter opp ting så gidder ikke jeg å bruke mer tid på deg. 

Anonymkode: e3111...3e0

Ikke godt å si om det er snakk om barn, leilighet eller forlovelse i det heletatt, alt dette kom litt for fort og brått. Muligens handler dette fremdeles bare om tvil og angst fordi ny date er for fraværende, pluss en eks i bakhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Kayia skrev:

Ikke godt å si om det er snakk om barn, leilighet eller forlovelse i det heletatt, alt dette kom litt for fort og brått. Muligens handler dette fremdeles bare om tvil og angst fordi ny date er for fraværende, pluss en eks i bakhodet. 

 

Jeg burde ikke skrevet så mye om det. Men det eneste det handler om er at jeg har en angst for å bli dumpet igjen. Kort fortalt. Og jeg vet ikke hvorfor jeg har den angsten. Enklere fortalt. Glem alt det andre. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ber folk som synes det er galskap å ha den frykten for å bli dumpet trekke seg ut av tråden. For da blir jo tråden helt idiotisk for dere som har den meningen virker det som. Jeg er vel eneste i verden som går rundt å er redd for å bli dumpet. ;) virker jo sånn utfra hvordan jeg leser svarene. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, cilie skrev:

Det har også vært skrevet at alt som skrives ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten, så jeg har begynt å lure på hva som er virkelig og ikke i denne historien. 

Jeg håper tvillingene er ekte, det er evigheter siden det ble født noen barn "her".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Jeg håper tvillingene er ekte, det er evigheter siden det ble født noen barn "her".

Ja jeg sier at jeg skjuler og verner om visse ting men ikke de viktigere ting. Jeg må jo det for jeg er jo tydelig en veldig annerledes person i tanker og slik enn hva som er normalt ;)

 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Jeg håper tvillingene er ekte, det er evigheter siden det ble født noen barn "her".

Men vi har kommet frem til en ting. Der er at jeg er redd for å bli dumpet og sliter med det. Mens andre forstår ikke hvordan det går ann å slite med en slik redsel. Mens jeg forsøkte desperat å unnskylde redselen med å fortelle at erfaringene mine kunne gjøre at jeg trodde at det samme kunne skje i hvert forhold jeg begir meg inn i. ;) . Jaja jeg er den personen her på forumet som av en eller annen grunn er redd for å bli dumpet. Følelsen og redselen varierer litt med er der ganske mye.  Og Jeg må bare erkjenne for meg selv at det er en unormal ting å frykte. ;) og legge frem et smil og litt humor i det istedet for å bli irritert på meg selv eller forsøke å finne forklaringer til at jeg er sånn :)

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må jo det for jeg er jo tydelig en veldig annerledes person i tanker og slik enn hva som er normalt ;)

Du har fått mange svar som ikke antyder at noe er unormalt. Men det ser ut som at dette plager deg og ødelegger litt for deg, derfor kommer det kommentarer som handler om å tenke annerledes. DOL er ikke et forum der man bare får sympati og støtteerklæringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg burde ikke skrevet så mye om det. Men det eneste det handler om er at jeg har en angst for å bli dumpet igjen. Kort fortalt. Og jeg vet ikke hvorfor jeg har den angsten. Enklere fortalt. Glem alt det andre. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Det er ikke uvanlig å være redd for å bli dumpet i begynnelsen av et forhold, eller om man merker at noe skurrer, men du har tatt det til helt nye høyder. Heretter kommer jeg til å ta alt du skriver med en stor klype salt kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...