Gå til innhold

Forelskelse? Redsel? Følelser? Ekte kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, laban skrev:

Du har fått mange svar som ikke antyder at noe er unormalt. Men det ser ut som at dette plager deg og ødelegger litt for deg, derfor kommer det kommentarer som handler om å tenke annerledes. DOL er ikke et forum der man bare får sympati og støtteerklæringer.

Men takk for mange fine svar fra deg laban. Du virker til å forstå litt situasjonen. Jeg burde ikke skrevet så mye annet enn at jeg har en frykt for at kjæresten som jeg forguder og er så forelsket i kan dumpe meg. Det er enklere sagt enn å gå rundt å forsøke å lete etter unnskyldninger for frykten. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det er ikke uvanlig å være redd for å bli dumpet i begynnelsen av et forhold, eller om man merker at noe skurrer, men du har tatt det til helt nye høyder. Heretter kommer jeg til å ta alt du skriver med en stor klype salt kjenner jeg.

Jeg er redd for å bli dumpet. Det er det som er hovedproblemet mitt. Jeg burde ikke nevnt fortid selv om det kunne vært forklaringer til det pga har man blitt avvist mye så forventer man snart ikke annet. Men nok om fortid. 

Jeg ønsker selv kun å konsentrere meg om nåtiden og fremtiden. Og håper på at jeg kan klare å få den trygge følelsen i forholdet. 

Da er jeg slik som folk kan være i starten av et forhold. Jeg er fortsatt redd for å bli dumpet. Rett og slett og enkelt sagt. Er ikke mer alvorlig enn det. :) . Men som dere ser : jeg er vel litt vel hysterisk ;)

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg burde ikke skrevet så mye om det. Men det eneste det handler om er at jeg har en angst for å bli dumpet igjen. Kort fortalt. Og jeg vet ikke hvorfor jeg har den angsten. Enklere fortalt. Glem alt det andre. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jeg vet ikke om du har lest det forrige innlegget mitt. Jeg tror nemlig det er den lave selvtilliten din som gjør at du er redd for å bli forlatt, og med den forklaringen er det forståelig at redselen er der selv om forholdet er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Babette skrev:

Jeg vet ikke om du har lest det forrige innlegget mitt. Jeg tror nemlig det er den lave selvtilliten din som gjør at du er redd for å bli forlatt, og med den forklaringen er det forståelig at redselen er der selv om forholdet er bra.

Lav selvtillit og vond fortid. 

Anonymkode: e3111...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Babette skrev:

Jeg vet ikke om du har lest det forrige innlegget mitt. Jeg tror nemlig det er den lave selvtilliten din som gjør at du er redd for å bli forlatt, og med den forklaringen er det forståelig at redselen er der selv om forholdet er bra.

Mulig. Det er ikke lett å selv forstå hvorfor. Men jeg har nok en lav selvtillit / tro på meg selv og hva jeg kan klare/ få til osv som kan være en forklaring til frykten. 

Jeg er veldig forelsket. Det vet jeg. Men jeg vet ikke om usikkerheten og redselen kan komme av noe med forholdet å gjøre. Men fyren får hjerte mitt til å gallopere og hoppe. Så en forelskelse er der men om forholdet er helt perfekt eller ikke. Det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lav selvtillit og vond fortid. 

Anonymkode: e3111...3e0

Jeg tror det er forklaringen også. Hvis selvtilliten hadde vært høyere så hadde jeg vært mye sterkere på mange måter. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mulig. Det er ikke lett å selv forstå hvorfor. Men jeg har nok en lav selvtillit / tro på meg selv og hva jeg kan klare/ få til osv som kan være en forklaring til frykten. 

Jeg er veldig forelsket. Det vet jeg. Men jeg vet ikke om usikkerheten og redselen kan komme av noe med forholdet å gjøre. Men fyren får hjerte mitt til å gallopere og hoppe. Så en forelskelse er der men om forholdet er helt perfekt eller ikke. Det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Perfekt er det vel få eller ingen forhold som er. Forelskelse og vilje til å være sammen er et bra utgangspunkt, men ut over det må dere begge bidra aktivt for å bygge et godt forhold. Det kommer ikke av seg selv, og slik sett høres det ut som du er litt for passiv og avventende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lav selvtillit og vond fortid. 

Anonymkode: e3111...3e0

Ja, men med bedre selvtillit ville du mye lettere ha ristet av deg den vonde delen av fortiden. Så jeg holder fast ved min påstand om hva som er det egentlige problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Babette skrev:

Ja, men med bedre selvtillit ville du mye lettere ha ristet av deg den vonde delen av fortiden. Så jeg holder fast ved min påstand om hva som er det egentlige problemet her.

Enig i at jeg har nok en dårlig selvtillit og tro på meg selv. Det er noe jeg må forsøke å få opp. Det kan sikkert hjelpe meg mot den engstelige følelsen. 

Jeg går jo ikke rundt å er redd for å dø hele tiden. Men jeg går rundt å er redd for å bli dumpet nesten hele tiden. Gir kjæresten meg noen fine erklæringer så blir jeg veldig glad for de men jeg har lett for å ikke tro på de. Jeg tenker: hvorfor skal han mene det når menn sier bare det de kan for å bruke meg inntil videre ? Egentlig er det en feil holdning. Jeg må forsøke å stole på kjæresten om at han mener det. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Babette skrev:

Perfekt er det vel få eller ingen forhold som er. Forelskelse og vilje til å være sammen er et bra utgangspunkt, men ut over det må dere begge bidra aktivt for å bygge et godt forhold. Det kommer ikke av seg selv, og slik sett høres det ut som du er litt for passiv og avventende.

Enig. Jeg lar han styre alt av kontakt og jeg foreslår litt for lite selv. Foreks. Han er ofte den første til å ta initiativ til å kysse. Han er den som spør om ferier og andre ting. Mens jeg stiller meg avventende og tilbakeholden av redsel for å få et nei eller bli såret. Så du har rett i at dette har nok med selvtillit å gjøre. Våge å åpne seg mer. For er jeg for passiv så kan jeg bli dumpet av den årsak også. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå setter jeg meg i bilen og er på vei for å hente typen min.

Det er over en time siden du skrev dette, så jeg håper han ikke står ute og venter på deg eller noe sånt...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg lar han styre alt av kontakt og jeg foreslår litt for lite selv. Foreks. Han er ofte den første til å ta initiativ til å kysse. Han er den som spør om ferier og andre ting. Mens jeg stiller meg avventende og tilbakeholden av redsel for å få et nei eller bli såret. Så du har rett i at dette har nok med selvtillit å gjøre. Våge å åpne seg mer. For er jeg for passiv så kan jeg bli dumpet av den årsak også. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Ja hvis du er for passiv og reservert kan han få inntrykk av at DU ikke er så veldig interessert. Har du ikke tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Det er over en time siden du skrev dette, så jeg håper han ikke står ute og venter på deg eller noe sånt...:P

Haha jeg tullet med den kun for å forvirre litt på veien. Nei han er ute på jobboppdrag. ;) . Så han står ikke i fare for forfrysninger 😉.  Jeg hadde faktisk løpt ganske fort ut døren om han ville hentes ;) hehe 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Babette skrev:

Ja hvis du er for passiv og reservert kan han få inntrykk av at DU ikke er så veldig interessert. Har du ikke tenkt på det?

Ja. Han har fortalt meg at en stund så trodde han at jeg bare kom til å dumpe han. Han sa at han kunne ikke se tegn til noe som helst interesse for han i meg en stund. Men jeg tror han merker det nå. For jeg er veldig hypp på å være med han osv. Men han kan mulig bli litt usikker også.  Så jeg må forsøke å være mer åpen med han fra min kant og jeg må våge å få et nei eller bli avvist. Jeg må forsøke å ta litt mer sjanser enn hva jeg gjør. Jeg tør jo ikke spørre om han vil bli med meg på en liten ferietur engang i frykt for å få nei. Så jepp det er sykt. Men noe jeg må trene meg opp til. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha jeg tullet med den kun for å forvirre litt på veien.

Ja - du har dessuten skrevet tidligere at du ikke har bil, men du kunne jo disponert hans akkurat i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg lar han styre alt av kontakt og jeg foreslår litt for lite selv. Foreks. Han er ofte den første til å ta initiativ til å kysse. Han er den som spør om ferier og andre ting. Mens jeg stiller meg avventende og tilbakeholden av redsel for å få et nei eller bli såret. Så du har rett i at dette har nok med selvtillit å gjøre. Våge å åpne seg mer. For er jeg for passiv så kan jeg bli dumpet av den årsak også. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Du lar han styre alt av kontakt og du holder deg avventende og tilbakeholden.

Aha, er dere ikke samboere da ?

Hvor mange barn venter du i morgen tro ? Trillinger ?

Det er ikke bare angst du sliter med. Du sliter med noe langt alvorligere.

Sorry, men jeg tror ikke et kvekk på alt du sier. Det er ikke første gang du lyver her inne. 

 

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha jeg tullet med den kun for å forvirre litt på veien. Nei han er ute på jobboppdrag. ;) . Så han står ikke i fare for forfrysninger 😉.  Jeg hadde faktisk løpt ganske fort ut døren om han ville hentes ;) hehe 

Anonymkode: 448ed...9f7

Jeg skjønner ikke poenget med å skrive sånne trivielle ting som ikke stemmer.

Jeg skjønner at du ikke ønsker å bli gjenkjent, og særlig ikke av folk du kjenner i RL. Jeg tenker for det første at du "stenger porten etter at hesten har rømt". Du har skrevet så mye allerede at de som virkelig kjenner deg neppe er i tvil. For det andre er ikke dette den typen detaljer som kunne avslørt deg. For det tredje er du rask med å avsløre at ting ikke er sant og gjør et nummer ut av det. Jeg har mine tanker om hvorfor du gjør det, men det funker neppe.

Jeg tror at det du skriver hovedsakelig er sant, men at aldri har vært fremmed for å dra en nødløgn for å vinne diskusjoner. Det nye er at du skriver disse løgnene om helt trivielle ting. Kanskje det er for å skjule hvem du er, men det får deg bare til å virke rar. 

 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du lar han styre alt av kontakt og du holder deg avventende og tilbakeholden.

Aha, er dere ikke samboere da ?

Hvor mange barn venter du i morgen tro ? Trillinger ?

Det er ikke bare angst du sliter med. Du sliter med noe langt alvorligere.

Sorry, men jeg tror ikke et kvekk på alt du sier. Det er ikke første gang du lyver her inne. 

 

 

Jeg er ærlig om mye, men iblant så føler jeg at folk skriver til meg i innlegg som om jeg er så rar og anderledes, og da forsøker jeg å omringe livet mitt med å skrive ting slik at jeg forsikrer meg om at folk i virkeligheten ihvertfall ikke kjenner meg igjen. 

Det som jeg sliter med er at jeg er konstant redd for å bli dumpet, jeg er hele tiden redd for å miste dem som jeg er glad i. Jeg er redd for å ikke få ting til. Jeg tror nok ikke at det er så alvorlig som du prater om. Men det er vanskelig. 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg skjønner ikke poenget med å skrive sånne trivielle ting som ikke stemmer.

Jeg skjønner at du ikke ønsker å bli gjenkjent, og særlig ikke av folk du kjenner i RL. Jeg tenker for det første at du "stenger porten etter at hesten har rømt". Du har skrevet så mye allerede at de som virkelig kjenner deg neppe er i tvil. For det andre er ikke dette den typen detaljer som kunne avslørt deg. For det tredje er du rask med å avsløre at ting ikke er sant og gjør et nummer ut av det. Jeg har mine tanker om hvorfor du gjør det, men det funker neppe.

Jeg tror at det du skriver hovedsakelig er sant, men at aldri har vært fremmed for å dra en nødløgn for å vinne diskusjoner. Det nye er at du skriver disse løgnene om helt trivielle ting. Kanskje det er for å skjule hvem du er, men det får deg bare til å virke rar. 

 

Ok, da får jeg spørre: er det noen som kjenner meg i virkeligheten, og er sikker på at de vet hvem jeg er? Vil gjerne ha et anonymt svar på det. :) 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får slutte å skrive her inne , for jeg er redd for å bli gjenkjent. Dermed er det best å slutte å skrive her inne. Mulig jeg er paranoid nå, men jeg blir redd for gjenkjennelse. :) 

Anonymkode: 448ed...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...