Gå til innhold

Noen som blir bedre av å gå til behandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gjør jo alltid godt å få snakke om det som er vanskelig. Men hjelper bare til jeg kommer ut døren.

Hvis noen her har blitt bedre av det, så lurer jeg på diagnose og hva som har gitt varig bedring.

Anonymkode: d81ae...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jo alltid godt å få snakke om det som er vanskelig. Men hjelper bare til jeg kommer ut døren.

Hvis noen her har blitt bedre av det, så lurer jeg på diagnose og hva som har gitt varig bedring.

Anonymkode: d81ae...a0b

Tja.., vet jo ikke om behandlingen eller tiden har hjulpet tidligere. Hadde nytte av en kognitiv terapi en gang, men nå tenker jeg ikke på det jeg lærte der hvis jeg blir engstelig, nå tenker jeg bare på Wilhelmsen. Gjelder vel en type angst. Usikker på hvilken. Sosial eller generalisert kanskje. Ikke vært plaget av det senere, eller kanskje LITT i depressive faser.

Har gått på HRT mot tics. Det hjalp en stund.

Nå blir det mer å avklare ting, jeg har alltid spørsmål da, finne ut hva vi gjør når har vært dårlig. Nå: Legge forebyggingsplan. 

Synest når jeg er dårlig at det er trygt med faste avtaler, men det behøver for såvidt ikke å være psykiateren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PåDolAvOgTil

Jeg har gått flere år i behandling og gjør det fremdeles. Det har hjulpet meg utrolig mye, 100% sikker på at jeg ikke hadde vært her idag om det ikke var for min behandler. Han har støttet meg når jeg har vært på bunn, når ting er bedre er det mer "hjelp til selvhjelp". Målet er å stå på egne bein og ha verktøy til å takle det som måtte komme.

Diagnoser jeg vet jeg har er: F43.1 som har gått over til F62.0 og F33.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jo alltid godt å få snakke om det som er vanskelig. Men hjelper bare til jeg kommer ut døren.

Hvis noen her har blitt bedre av det, så lurer jeg på diagnose og hva som har gitt varig bedring.

Anonymkode: d81ae...a0b

Hva er problemet ditt? Hva gjør dere i timene? Gjør du hjemmeleksene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningsorientert terapi med fokus på endrlng av gamle, uheldige tankemønstre. Det hjelper ikke å bare snakke om alt, jeg bruker det jeg har lært aktivt ved å være bevisst på det. Det hjelper meg. Jeg har en behandler som både støtter og påpeker. Det kan være både smertefullt og godt. 

Anonymkode: 57c71...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Hva er problemet ditt? Hva gjør dere i timene? Gjør du hjemmeleksene dine?

Diagnose BP2 med hovedsaklig stadige depresjoner.

I timene snakker vi om forskjellig.

Hvilke hjemmelekser? Jeg prøver så godt jeg kan med å fungere best mulig på jobb og hjemme. Det har jeg alltid gjort.

Anonymkode: d81ae...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diagnose BP2 med hovedsaklig stadige depresjoner.

I timene snakker vi om forskjellig.

Hvilke hjemmelekser? Jeg prøver så godt jeg kan med å fungere best mulig på jobb og hjemme. Det har jeg alltid gjort.

Anonymkode: d81ae...a0b

Hjemmelekser kan være å øve på ting dere blir enige om at du skal øve på mellom timene. 

Anonymkode: 57c71...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmelekser kan være å øve på ting dere blir enige om at du skal øve på mellom timene. 

Anonymkode: 57c71...2ad

Har aldri fått beskjed om å øve på noe

Anonymkode: d81ae...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er målet med behandlingen? 

Anonymkode: 57c71...2ad

Er ikke målet med behandlinger å bli bedre?

Anonymkode: d81ae...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke målet med behandlinger å bli bedre?

Anonymkode: d81ae...a0b

Hvis det er målet er det ikke rart behandlingen ikke har ført frem. 

Anonymkode: 57c71...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke målet med behandlinger å bli bedre?

Anonymkode: d81ae...a0b

Hva legger du i å bli bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt betydelig bedre med terapi. Er flink med å gjøre hjemme leksene. Møter også i god tid til timene så jeg kan være så klar til terapi som mulig.   Er bipolar med psykose og kompleks PTSD.

Har hatt flere behandlere, men ingen av dem har noen gang definert noe mål med behandlingen. Utenom at jeg skal bli bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en engasjert behandler som sammen med deg tar tak i vanskene du har og gjør noe med dem, eller har du en uengasjert en som avlaster deg og lar deg få tømme deg og thats IT. Korrigerer han deg? Eller er det du som styrer timene? Hva legger du i «bli bra»? 

Anonymkode: 57c71...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en engasjert behandler som sammen med deg tar tak i vanskene du har og gjør noe med dem, eller har du en uengasjert en som avlaster deg og lar deg få tømme deg og thats IT. Korrigerer han deg? Eller er det du som styrer timene? Hva legger du i «bli bra»? 

Anonymkode: 57c71...2ad

Jeg skrev bedre og ikke bra. Selv om det hadde vært fantastisk. Når jeg skriver bedre tenker jeg motsatt av dårligere, og bedre enn slik det er. Jeg har aldri hatt behandler som korrigerer meg noe særlig. Men jeg er veldig reflektert selv. Følelsene er nok ikke alltid  like reflekterte. Spesielt når jeg er deprimert lever de sitt eget liv.

Anonymkode: d81ae...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev bedre og ikke bra. Selv om det hadde vært fantastisk. Når jeg skriver bedre tenker jeg motsatt av dårligere, og bedre enn slik det er. Jeg har aldri hatt behandler som korrigerer meg noe særlig. Men jeg er veldig reflektert selv. Følelsene er nok ikke alltid  like reflekterte. Spesielt når jeg er deprimert lever de sitt eget liv.

Anonymkode: d81ae...a0b

Ok, ville bare prøve å hjelpe.  Beklager. 

Anonymkode: 57c71...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er om du snakket med behandleren din om dette slik at dere kunne funnet nye veier å gå, men det er lett for meg å si. God bedring. 

Anonymkode: 57c71...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, ville bare prøve å hjelpe.  Beklager. 

Anonymkode: 57c71...2ad

Forstår ikke helt. Jeg prøvde bare så godt jeg kunne å svare på det du spurte om. 

Anonymkode: d81ae...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt. Jeg prøvde bare så godt jeg kunne å svare på det du spurte om. 

Anonymkode: d81ae...a0b

Jeg kunne dessverre ikke hjelpe. Skulle ønske jeg kunne det bare. 

Anonymkode: 57c71...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...