Gå til innhold

Hvordan ønsker du å bli husket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg håper folk helst vil huske meg for den jeg egentlig er. Snill, sympatisk, sosial, utadvendt, rettferdig og omsorgsfull. Livsglad og engasjert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.11.2018 den 10.56, påskelilje skrev:

Det har jeg ikke tenkt særlig på. Men min mor er mitt store forbilde, og jeg håper at jeg likner på henne, i hennes varme og omtanke for andre - men også når det gjelder humor, selvironi og det å gi av seg selv.

Ungene mine synes jeg er verdens rareste, og at jeg gjør og sier mye morsomt og rart - håper jeg fortsetter med det!

Humor og det å ta seg selv lite høytidelig, tror jeg er et godt lim i både familiesammenheng, vennskap og blant kollegaer.

Til det første vil jeg si, "håper det betyr noe annet enn hyggelig overfladiskhet", det er en del ( meg selv var sånn en gang, så ikke forskjell) som tror det er varme og omtanke. Man brenner seg mer på overfladiskhet, enn ærlig surhet, ukorrekthet, sinne, ja til og med ondskap er bedre, når den er ærlig. ( det siste er min høyst personlige mening/erfaring)

Til det andre vil jeg si, at hvis dine barn syns du er verdens rareste så burde du kjøpe flybilletter til dem, så de får sett verden.

Til det siste, sant, men kun til en viss grad, godt lim, kan plutselig bety dårlig lim, særlig hvis man lager humor på egne vegne, man kan gjemme seg bak humor, det som man tror er ydmykhet, kan være ydmykelse, det er kort vei mellom dem, og mye ødeleggelse kan det medføre om man ikke evner skjelne. Man kan til og med bli en sur padde hvis det går opp for en at man bedrev egen ydmykelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Madelenemie skrev:

Til det første vil jeg si, "håper det betyr noe annet enn hyggelig overfladiskhet", det er en del ( meg selv var sånn en gang, så ikke forskjell) som tror det er varme og omtanke. Man brenner seg mer på overfladiskhet, enn ærlig surhet, ukorrekthet, sinne, ja til og med ondskap er bedre, når den er ærlig. ( det siste er min høyst personlige mening/erfaring)

Til det andre vil jeg si, at hvis dine barn syns du er verdens rareste så burde du kjøpe flybilletter til dem, så de får sett verden.

Til det siste, sant, men kun til en viss grad, godt lim, kan plutselig bety dårlig lim, særlig hvis man lager humor på egne vegne, man kan gjemme seg bak humor, det som man tror er ydmykhet, kan være ydmykelse, det er kort vei mellom dem, og mye ødeleggelse kan det medføre om man ikke evner skjelne. Man kan til og med bli en sur padde hvis det går opp for en at man bedrev egen ydmykelse.

Takk for svar :-)

Min mor er den siste personen en kan forbinde med overfladisk, hun har genuin omtanke for andre, og jeg håper jeg likner henne. Jeg er nok noe mer selvhevdende enn henne, men jeg tror for min del at det bare er positivt. Jeg kan ikke under noen omstendigheter se at "ærlig ondskap" kan være en god egenskap å ha, og jeg forstår ikke hva du mener med det. Å si i fra når noe er galt, eller å stå opp for det en mener er rett, er noe helt annet, og har ingenting med ondskap å gjøre, hvis det var i den retningen du tenkte.

Jeg skrev det neste med humor :-)

Det siste du skrevet vil jeg grunne litt på. Jeg forstår hva du mener, og det kan nok være en hårfin balanse mellom å le av seg selv og å la seg selv bli ledd av på en negativ måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...