Gå til innhold

Har ventet over 6 måneder på psykisk helsearbeider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er sakshandlingstiden på vedtak på psykisk helsearbeider? Jeg fikk vite at jeg skulle få svar i løpet av 2 måneder. Nå har jeg ventet i over 6 måneder. Har purret og fikk svar at jeg snart ville få det, men enda ikke fått det. Hva er saksbehandlingstiden for psykisk helsearbeider? 

Anonymkode: 05cef...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2018 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Hva er sakshandlingstiden på vedtak på psykisk helsearbeider? Jeg fikk vite at jeg skulle få svar i løpet av 2 måneder. Nå har jeg ventet i over 6 måneder. Har purret og fikk svar at jeg snart ville få det, men enda ikke fått det. Hva er saksbehandlingstiden for psykisk helsearbeider? 

Anonymkode: 05cef...36e

Da slår du meg. Jeg har ventet i 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunene rundt om er totalt sprengt på kapasitet, men det forsvarer ikke at man skal vente på tjenester i seks måneder. Selv ventet jeg så lenge på en ergoterapeut, selv om jeg skulle vært kontaktet senest en mnd etter henvisning. Kontakten min i psykisk helse sier de har køer som aldri før og nå. Det er tragisk. Synes rådet til Kupton er godt. Skriv gjerne et ærlig brev til kommunen også, eller få fastlegen din til å purre. Dessverre er det slik at den som skriker og bråker mest får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Kommunene rundt om er totalt sprengt på kapasitet, men det forsvarer ikke at man skal vente på tjenester i seks måneder. Selv ventet jeg så lenge på en ergoterapeut, selv om jeg skulle vært kontaktet senest en mnd etter henvisning. Kontakten min i psykisk helse sier de har køer som aldri før og nå. Det er tragisk. Synes rådet til Kupton er godt. Skriv gjerne et ærlig brev til kommunen også, eller få fastlegen din til å purre. Dessverre er det slik at den som skriker og bråker mest får. 

Jeg tolker det som at jeg ikke er prioritert. De spurte meg om jeg ville ta livet mitt, og det vil jeg ikke. 

TS

Anonymkode: 05cef...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suicidalitet dikterer ikke om man får hjelp fra psykisk helsearbeider eller ei. Man ville nok heller blitt prioritert ned om man var suicidal og trengte annen hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må vi holde to saker klart fra hverandre. 1. Tiden før en får svar på vedtak. Denne bør uansett ikke overstige tre uker. 2. Tiden før tiltaket iverksettes. Her kan og bør det være variasjon alt etter hastegraden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...