Gå til innhold

Søvnmangelkrise


 cilie

Anbefalte innlegg

1 time siden, MxxM skrev:

Nå må du ikke trekke deg.... 😆❤️

 

58 minutter siden, påskelilje skrev:

Sett varsling på mobilen i morgen klokka 8.30. Da har du trolig kommet deg på jobb, men ikke startet på møter ennå (kanskje).

Så ringer du legen og bestiller time. OK?

Skjønner det virker sånn. Jeg får se om jeg får en time før jul, evt ser an til over. Om natten krisemaksimerer jeg og er helt fortvilet. Dette er ikke noen ny problemstilling for legen. Problemet er dog at h*n er ny, ung, og jeg savner min gamle. Så vet ikke hva det skal komme ut av det, annet enn evt en henvisning til noe jeg ikke har tid el kapasitet til å starte på per nå. Jeg har lest mye om søvnforskning og behandling og ser at det skal mye til for å løse det. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, cilie skrev:

Ja, har ikke rukket å bestille time i dag. Det er sikkert uansett bare «livet» og stress... Enig om trening og kosthold. 

 

På de fleste legesentra kan man i dag bestille time på sms. Altså trenger du ikke bruke lang tid på å ringe, det tar ikke mage minuttene å bestille time på sms, det kan du gjøre når som helst i løpet av døgnet. Ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

På de fleste legesentra kan man i dag bestille time på sms. Altså trenger du ikke bruke lang tid på å ringe, det tar ikke mage minuttene å bestille time på sms, det kan du gjøre når som helst i løpet av døgnet. Ingen unnskyldning.

Med slik sms-bestilling må man vel bare ta den timen man får - eller? Er man mye bundet på jobb vil man jo gjerne påvirke tidspunkt for  time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

På de fleste legesentra kan man i dag bestille time på sms. Altså trenger du ikke bruke lang tid på å ringe, det tar ikke mage minuttene å bestille time på sms, det kan du gjøre når som helst i løpet av døgnet. Ingen unnskyldning.

 

11 minutter siden, Xtra skrev:

Med slik sms-bestilling må man vel bare ta den timen man får - eller? Er man mye bundet på jobb vil man jo gjerne påvirke tidspunkt for  time.

Det ordner seg med timebestilling, og det lar seg gjøre å dra i løpet av arbeidsdagen.

Jeg får imidlertid litt mer selv-sensur i løpet av dagen. Er liksom ikke like klar for å utbasunere «at nå går alt til H om jeg snart ikke sover en hel natt» (Dvs maks 5 timer) slik jeg er om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

På de fleste legesentra kan man i dag bestille time på sms. Altså trenger du ikke bruke lang tid på å ringe, det tar ikke mage minuttene å bestille time på sms, det kan du gjøre når som helst i løpet av døgnet. Ingen unnskyldning.

 

16 minutter siden, Xtra skrev:

Med slik sms-bestilling må man vel bare ta den timen man får - eller? Er man mye bundet på jobb vil man jo gjerne påvirke tidspunkt for  time.

Her er det mange vikarierende unnskyldninger. Jeg tror alle skjønner at problemet ikke er å ha tid til å bestille, men at det mer handler om en manglende tro på at legen kan bidra med den hjelp som trengs.

Dette er neppe noe som kan løses hos fastlegen. Det er en kombinasjon av spesialisthjelp og støtte til å dempe stresset i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Med slik sms-bestilling må man vel bare ta den timen man får - eller? Er man mye bundet på jobb vil man jo gjerne påvirke tidspunkt for  time.

Jeg pleier å si at jeg gjerne vil ha time på en bestemt ukedag og til et ca.-tidspunkt og det har jeg alltid fått. :) Men det er klart - man kan ikke forvente å få time om tre dager liksom, men jeg har fått time innen 2-3 uker alltid. Nå har jeg byttet lege og legesenter så jeg vet ikke hvordan dette vil være heretter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...