Gå til innhold

Savner dere noen på DOL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, virker slik, vi hadde kontakt på pm. Da jeg skulle skrive til henne sto det slettet medlem. 

Anonymkode: 7f546...286

Det stemmer nok, brukernavnet kommer ikke opp lenger når man prøver å skrive PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, laban skrev:

Det stemmer nok, brukernavnet kommer ikke opp lenger når man prøver å skrive PM.

Mina1 - hvis du leser her - du må gi oss en oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Det var synd. Hun fikk jo en del motbør på de valgene hun tok, og de hun ikke tok, men hun var jo likevel et friskt pust her.

Det blir jo til at de menneskene som gir mye av seg selv her inne, også innimellom får mye tilbakemelding, på godt og vondt, og de setter sine spor her. Håper hun kommer tilbake, evt med nytt nick. Tenker jo på henne, og lurer på hvordan det går.

Samtidig blir det veldig vanskelig å forholde seg til noen som skriver så mye, får så mange svar, for at det så viser seg at mye av det som det skrives om ikke har rot i virkeligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, påskelilje skrev:

Det var synd. Hun fikk jo en del motbør på de valgene hun tok, og de hun ikke tok, men hun var jo likevel et friskt pust her.

Det blir jo til at de menneskene som gir mye av seg selv her inne, også innimellom får mye tilbakemelding, på godt og vondt, og de setter sine spor her. Håper hun kommer tilbake, evt med nytt nick. Tenker jo på henne, og lurer på hvordan det går.

Det var ikke akkurat en mystisk forsvinning, i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Samtidig blir det veldig vanskelig å forholde seg til noen som skriver så mye, får så mange svar, for at det så viser seg at mye av det som det skrives om ikke har rot i virkeligheten...

Man kan ikke annet enn si seg enig i det, selv om jeg nok tror det egentlig var omvendt... At hun innså at hun hadde skrevet for mye om seg selv og dermed blitt lett gjenkjennelig for de rundt henne og dermed begynte å fossro for å innbille oss at mye av det ikke var sant. Mot slutten da hun var her må hun ha funnet på ting så usannsynlig som det etterhvert ble, hun følte seg nok presset opp i et hjørne av oss, dessverre.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎29‎.‎11‎.‎2018 den 18.56, Lillemus skrev:

Man kan ikke annet enn si seg enig i det, selv om jeg nok tror det egentlig var omvendt... At hun innså at hun hadde skrevet for mye om seg selv og dermed blitt lett gjenkjennelig for de rundt henne og dermed begynte å fossro for å innbille oss at mye av det ikke var sant. Mot slutten da hun var her må hun ha funnet på ting så usannsynlig som det etterhvert ble, hun følte seg nok presset opp i et hjørne av oss, dessverre.

Tror du har rett i dette.

Kunne vi ha oppført oss annerledes? Hun ba jo om råd, og vi gav råd, som den enkelte av oss anså som fornuftig ut fra den situasjonen hun hadde beskrevet. Vet ikke helt hva jeg skulle ha gjort annerledes for at hun skulle ha blitt her. Jeg var jo en av dem som snakket ganske direkte til henne, samtidig som jeg forhåpentligvis også fortalte henne at jeg likte at hun var her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Kunne vi ha oppført oss annerledes? Hun ba jo om råd, og vi gav råd, som den enkelte av oss anså som fornuftig ut fra den situasjonen hun hadde beskrevet. Vet ikke helt hva jeg skulle ha gjort annerledes for at hun skulle ha blitt her.

Jeg tror ikke det at vi sa hva vi mente, var hovedårsaken til at hun forsvant. Jeg tror all skrivingen om hvor lett det liksom er å bli gjenkjent av naboer og kolleger her - kombinert med fortiden hennes på Kvinneguiden og diverse episoder med eksen på nett - var viktigere.

Så fikk hun litt panikk og skrev en del som åpenbart ikke var sant.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Tror du har rett i dette.

Kunne vi ha oppført oss annerledes? Hun ba jo om råd, og vi gav råd, som den enkelte av oss anså som fornuftig ut fra den situasjonen hun hadde beskrevet. Vet ikke helt hva jeg skulle ha gjort annerledes for at hun skulle ha blitt her. Jeg var jo en av dem som snakket ganske direkte til henne, samtidig som jeg forhåpentligvis også fortalte henne at jeg likte at hun var her.

Det føler jeg at jeg gjorde også, men jeg ble litt krass mot henne til slutt da hun var helt hyper og påsto at mye av det hun hadde skrevet ikke var sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 15.19, bibben skrev:

Jeg savner *skal*, rota og Bugge-jenta 😉

Hei bibben! Jeg er her og leser innimellom. Skriver av og til under anonym. Men jeg har det veldig bra nå, livet er falt til ro. Er nok litt annerledes på innsiden enn jeg var for noen år tilbake. Mye var kaotisk da. Hyggelig at du tenkte på meg. 

Tidligere Bugge-jenta.

Anonymkode: d49bf...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Mislykket, som sendte alle til fastlegen. Og alle dyrenickene, eselet Joppe, Wulfi og moren Retz. Den gang var det mye mere tullprat og latter og humor. Og shandy, ikke minst.

Lion, som la til en ekstra n etter at hun ble kastet ut, flisa så klart, og SDD. Han var den første jeg la merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laban skrev:

Jeg tror ikke det at vi sa hva vi mente, var hovedårsaken til at hun forsvant. Jeg tror all skrivingen om hvor lett det liksom er å bli gjenkjent av naboer og kolleger her - kombinert med fortiden hennes på Kvinneguiden og diverse episoder med eksen på nett - var viktigere.

Så fikk hun litt panikk og skrev en del som åpenbart ikke var sant.

Jeg er enig i det du skriver, men jeg tror ikke det var bare panikk for å bli gjenkjent som gjorde at hun filmet en del, jeg tror også en del var dagdrømmer. Hovedtrekkene i livshistorien var nok sant, men den ble krydret litt ekstra. Og de siste ukene gikk det nok litt over stokk og stein.

Når det gjelder graviditeten, trodde jeg aldri på den. Og det sier jeg fordi hun ikke stilte et eneste spørsmål til gynekologen omkring dette. For en person som hadde så lett for å bekymre seg var dette merkelig. Samtidig viser det at hun hadde anstendighet nok til ikke å oppta fagfolks tid og oppmerksomhet om noe som ikke var sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
54 minutter siden, Babette skrev:

Jeg er enig i det du skriver, men jeg tror ikke det var bare panikk for å bli gjenkjent som gjorde at hun filmet en del, jeg tror også en del var dagdrømmer. Hovedtrekkene i livshistorien var nok sant, men den ble krydret litt ekstra. Og de siste ukene gikk det nok litt over stokk og stein.

Når det gjelder graviditeten, trodde jeg aldri på den. Og det sier jeg fordi hun ikke stilte et eneste spørsmål til gynekologen omkring dette. For en person som hadde så lett for å bekymre seg var dette merkelig. Samtidig viser det at hun hadde anstendighet nok til ikke å oppta fagfolks tid og oppmerksomhet om noe som ikke var sant.

Jeg tror hun er gravid siden hun skriver det. Hvis jeg tar feil så har jeg ingen ting å skamme meg over. 

Hvis du tar feil derimot, så kan du gjerne skamme seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tror hun er gravid siden hun skriver det. Hvis jeg tar feil så har jeg ingen ting å skamme meg over. 

Hvis du tar feil derimot, så kan du gjerne skamme seg litt. 

Har du tatt for mye møllers tran nå Gargamel, skamme seg?! Jeg kunne ikke vært mer uenig.

Verden - og DOL - trenger ikke flere som skammer seg, tvert om. Mina1 hadde også hatt godt av å skamme seg mindre, hun burde søkt hjelp til både å kvitte seg med skam og å styrke selvbildet sitt, så hadde kanskje det relasjonelle fungert bedre for henne. Det er jo de relasjonelle utfordringene hennes som er årsaken til at hun lyver så masse, sant.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, Kayia skrev:

Har du tatt for mye møllers tran nå Gargamel, skamme seg?! Jeg kunne ikke vært mer uenig.

Verden - og DOL - trenger ikke flere som skammer seg, tvert om. Mina1 hadde også hatt godt av å skamme seg mindre, hun burde søkt hjelp til både å kvitte seg med skam og å styrke selvbildet sitt, så hadde kanskje det relasjonelle fungert bedre for henne. Det er jo de relasjonelle utfordringene hennes som er årsaken til at hun lyver så masse, sant.  

Problemet er at feil folk skammer seg av feil grunner.

Jeg ser ikke noe galt i at folk skammer seg litt når de faktisk har grunn til det. Jeg skammer meg f.eks hvis jeg har såret noen uforvarende eller ikke har giddet å skrive timelister så andre får ekstraarbeid. "Skamvett" kalles det, og det krever ikke psykologbehandling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Problemet er at feil folk skammer seg av feil grunner.

Jeg ser ikke noe galt i at folk skammer seg litt når de faktisk har grunn til det. Jeg skammer meg f.eks hvis jeg har såret noen uforvarende eller ikke har giddet å skrive timelister så andre får ekstraarbeid. "Skamvett" kalles det, og det krever ikke psykologbehandling.

Jeg er enig i at skamvett kan være en funksjonell og korrigerende følelse i mange sammenhenger, men i denne saken har ingen grunn til å skamme seg etter min mening. Mina1 har selv valgt å være åpen med utfordringene både i forhold til eksen, datinghistorikk og med sin nye venn. Hun har servert historier som ikke henger sammen med andre historier helt siden hun skrev mye om bruddet med eksen, og når man skal svare er det ikke uforståelig - eller skammelig - å spørre om hva som stemmer slik at svaret kan være til hjelp.

Hun har forøvrig meddelt at hun ikke er gravid, så det er ikke så mye å spekulere i lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, Kayia skrev:

 

Hun har forøvrig meddelt at hun ikke er gravid, så det er ikke så mye å spekulere i lenger.

Det har jeg ikke fått med meg. Har du en link? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Det har jeg ikke fått med meg. Har du en link? 

Nei. Hun skrev det i den laaaaange tråden der flere kommenterte på løgnene fra side 9 eller 10 eller deromkring. Du finner den sikkert om du skroller litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kayia skrev:

Hun skrev det i den laaaaange tråden der flere kommenterte på løgnene fra side 9 eller 10 eller deromkring. 

Der står det at "akkurat det med forlovelse, ny bopel og graviditet er sant".

https://forum.doktoronline.no/topic/445278-forelskelse-redsel-følelser-ekte-kjærlighet/?page=10

 

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...