Gå til innhold

Kunne du tenkte deg å droppe all julefeiring i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg er ganske lei hele jula og alt styret.

Anonymkode: b0dd6...5c2

Jeg tenker at det varer bare tre dager så er det over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekvelden liker jeg. Resten av jula derimot synes jeg er mørk og tom. Kunne ikke tenke meg å droppe selskap på julaften. Men tror ikke jeg ville dratt på noe arrangement utenfor familien, dersom jeg som barnløs og snart middelaldrende, med godt voksne foreldre, ikke hadde noen å feire hos..

Anonymkode: f6b47...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har unger hjemme, så gleder meg til jul pga dem. Før vi fikk barn så var ikke julen så viktig. Liker julaften men ikke styret før jul. 

Anonymkode: accc1...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner lys og slikt og bruker mere tid med maten.  Utover det lite styr. Alltid tidligere så har det vært noen julepresanger involvert til alles fortvilelse men det var så vanskelig å slutte helt. I år har jeg kjøpt noen " sy" og " strikkepakker" ( garn og annet materiale  også lager man hva man vil) i tilfelle det skulle bli noen uforutsette behov for julegaver.Jeg synes selv det er en koselig hobby selv om dette ikke er noe jeg kan og vet mye om. Men noe ligger nedarvet i oss alle tror jeg. Kanskje fordi jeg ikke har TV.

Anonymkode: 679e4...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke. Jeg har barn, familie, kjæreste og venner jeg gleder meg til å bruke fridager sammen med. Dessuten gleder jeg meg til masse god mat og godt drikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kayia skrev:

Nei absolutt ikke. Jeg har barn, familie, kjæreste og venner jeg gleder meg til å bruke fridager sammen med. Dessuten gleder jeg meg til masse god mat og godt drikke :) 

Noen av oss har hverken barn, familie, kjæreste eller venner. Hva skal man feire jul for da? Det kan man lure på.

Anonymkode: b0dd6...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss har hverken barn, familie, kjæreste eller venner. Hva skal man feire jul for da? Det kan man lure på.

Anonymkode: b0dd6...5c2

Du må da ikke feire jul om du ikke har noen å feire for og med? Jeg svarte på spørsmålet «Kunne du tenkt deg å droppe all julefeiring i år?» for min egen del, og mitt svar er altså «Nei, absolutt ikke». 

Det kan ligne på at ditt svar er «Ja», værre er det ikke. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg er ganske lei hele jula og alt styret.

Anonymkode: b0dd6...5c2

Jeg elsker julen og kunne aldri tenkt meg å droppe den! Jeg skjønner ikke hvorfor alle synes det er så mye styr og stress, det blir jo hva man gjør det til, tenker jeg. Jeg koser meg med å finne på julegaver, lager en god del selv, pynter til jul, bytter ut minnepinnen i bilen til en som har bare julesanger, har et par-tre førjulstradisjoner som jeg gleder meg til hele høsten (juleshopping med søstrene mine og innlagt julelunsj, et førjulsbesøk hos en tante og pepperkakebaking med ungene og tantene), å ta inn juletre fra egen hage, å være sammen hele "one big happy family" på julaften og så nyte late dager i romjula, kanskje med ett og annet familiebesøk. Finnes ikke stress og styr for meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg elsker julen og kunne aldri tenkt meg å droppe den! Jeg skjønner ikke hvorfor alle synes det er så mye styr og stress, det blir jo hva man gjør det til, tenker jeg. Jeg koser meg med å finne på julegaver, lager en god del selv, pynter til jul, bytter ut minnepinnen i bilen til en som har bare julesanger, har et par-tre førjulstradisjoner som jeg gleder meg til hele høsten (juleshopping med søstrene mine og innlagt julelunsj, et førjulsbesøk hos en tante og pepperkakebaking med ungene og tantene), å ta inn juletre fra egen hage, å være sammen hele "one big happy family" på julaften og så nyte late dager i romjula, kanskje med ett og annet familiebesøk. Finnes ikke stress og styr for meg. :) 

Enig med deg i at det blir hva en gjør det til mht stress og styr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne i grunnen tenke meg å droppe det lille jeg har planlagt jo. Mulig det er nettopp hva jeg gjør. Men som dere sier. Lenge til da.

Anonymkode: 679e4...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nei, det er mange år siden jeg har gledet meg så mye til jul som i år. Nå kjenner jeg at julegleden har kommet tilbake for fullt. 

Jeg trodde ikke det skulle bli slik, fordi det blir første julaften uten ungdommene mine. 

Men vi har planlagt og funnet en perfekt løsning. Det er også første året på mange år jeg har fri hele jula inkl fredagen før jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke droppe. Men redusere til det som er fra lille juleaften 18.00 til og med første juledag. Og droppe alt av gaver til personer over 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...