Gå til innhold

Kunne du tenkte deg å droppe all julefeiring i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå før jul og med mye i media om selvmordsproblematikken så tenker jeg mye å hvordan det er for så  lite ressurser så mange steder tror jeg.  Folk står i situasjoner med lite og utrygge ressurser over lang tid og det er ikke godt for noen. Så mange har mindre enn fattigdomsnormen også i dag. Men det er vanskelig å gjøre noe.

Anonymkode: 679e4...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruer dere før jula i år? Jeg gjør ikke det. Jeg har vært så ofte ale i jula som voksen før ,mulig det er derfor. Det er også mye å følge med på  i radio ofte og  ellers alltid noe å gjøre om man vil føler jeg. Men helsa og strømregningen kan jo ingen spå. Så kan skje man burde banke litt ekstra i bordet. 

Anonymkode: 679e4...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gruer dere før jula i år? Jeg gjør ikke det. Jeg har vært så ofte ale i jula som voksen før ,mulig det er derfor. Det er også mye å følge med på  i radio ofte og  ellers alltid noe å gjøre om man vil føler jeg. Men helsa og strømregningen kan jo ingen spå. Så kan skje man burde banke litt ekstra i bordet. 

Anonymkode: 679e4...19b

Jeg gruer ikke, jeg driver ikke og tar sorger på forskudd. Likevel er jeg ekstra spent på hvordan det blir i år, ettersom dette er første julen vi skal feire etter å ha flyttet fra hverandre. Jeg kommer ikke til å være med på familieselskapene med eksens storfamilie i år, og kommer til å savne å møte de jeg har hatt mest med å gjøre. Jeg er forberedt på at det kan komme til å føles sårt å ikke være med, men samtidig har jeg mer enn nok planer sammen med egen familie og venner, og det er mye jeg allerede gleder meg til.

Det går nok greit i år også vil jeg tro, og jeg gleder meg også v e l d i g til lang ferie!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avlyser julen fullstendig i år og drar på eventyr på andre siden sv jordkloden. Det skal bli herrrrrlig!

Anonymkode: 31809...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avlyser julen fullstendig i år og drar på eventyr på andre siden sv jordkloden. Det skal bli herrrrrlig!

Anonymkode: 31809...968

Til Thailand?

Anonymkode: b0dd6...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter

Ja. Jeg feirer egentlig ingenting, hvis jeg kan unngå det. Vi feirer jul fordi det bare er sånn, men uten altfor masse oppstyr. Egentlig tror jeg ingen av oss (alle barna er mer eller mindre voksne) hadde hatt noe imot å bare droppe det, men ingen tar initiativet. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
22 timer siden, Kayia skrev:

Jeg gruer ikke, jeg driver ikke og tar sorger på forskudd. Likevel er jeg ekstra spent på hvordan det blir i år, ettersom dette er første julen vi skal feire etter å ha flyttet fra hverandre. Jeg kommer ikke til å være med på familieselskapene med eksens storfamilie i år, og kommer til å savne å møte de jeg har hatt mest med å gjøre. Jeg er forberedt på at det kan komme til å føles sårt å ikke være med, men samtidig har jeg mer enn nok planer sammen med egen familie og venner, og det er mye jeg allerede gleder meg til.

Det går nok greit i år også vil jeg tro, og jeg gleder meg også v e l d i g til lang ferie!

Kjenner meg igjen fra da jeg var nyskilt. Jeg flyttet ut ca 3 uker før julaften. X-en kom til meg på julaften for ungenes skyld.

1.  juledag satt jeg mutters alene og synes litt synd på meg selv mens x og ungene dro på det tradisjonelle juleselskapet til x' ens familie. 

2. Juledag dro vi på juleselskap til min familie uten x. 

Allerede året etter hadde jeg truffet kjæresten og alt føltes mye bedre. 

Feiret jo julaften sammen med x noen år for det, men nå er jeg glad dette også er tilbakelagt. 

Det kommer til å bli så bra etter hvert :)

Feirer du julaften med x ?

Klem

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har alltid vært stress, siden faren min drikker. Samtidig er jula et slags lyspunkt i en møtk og kjedelig tid. - Så nei, jeg vil ikke droppe jula.

Anonymkode: 98ddb...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å droppe hele jula og dra på rekreasjons/treningsferie. Tror det skal godt gjøres å finne noe som ikke koster en formue og som passer for en som drar alene / hvor det er helt naturlig at man drar alene. De rundt meg vil ikke reise bort og er mer klare for fjellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Jeg har lyst til å droppe hele jula og dra på rekreasjons/treningsferie. Tror det skal godt gjøres å finne noe som ikke koster en formue og som passer for en som drar alene / hvor det er helt naturlig at man drar alene. De rundt meg vil ikke reise bort og er mer klare for fjellet...

Jeg har vært på noen treningsferier og de stedene jeg har vært, så har de fleste reist alene. Vet ikke hvor mange muligheter det vil være akkurat i julen, men før eller etter jul vil du kanskje kunne finne noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat noe stort behov for å feire jul. Julaften og 1. juledag er kaotiske dager som det tar lang tid å hente seg inn igjen etter. Hadde vært lettere å pakke sekken, eller helst pulken, og dratt på telttur. Men jeg har et inntrykk av at det betyr noe for familien min at jeg kommer, så da kommer jeg. Skal fortsetter jeg prosjektet fra i fjor og prøver å få til et par "pauser" på julaften. Fikk bare til en pause i fjor, men har fått beskjed om at det bare er å øve, så går det bedre etterhvert. Jeg syns det er hyggelig å gi gaver da, dersom de andre blir fornøyd med gavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

Jeg har vært på noen treningsferier og de stedene jeg har vært, så har de fleste reist alene. Vet ikke hvor mange muligheter det vil være akkurat i julen, men før eller etter jul vil du kanskje kunne finne noe. 

Det må nok bli i løpet av ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.11.2018 den 15.30, Nicklusheletida skrev:

Kjenner meg igjen fra da jeg var nyskilt. Jeg flyttet ut ca 3 uker før julaften. X-en kom til meg på julaften for ungenes skyld.

1.  juledag satt jeg mutters alene og synes litt synd på meg selv mens x og ungene dro på det tradisjonelle juleselskapet til x' ens familie. 

2. Juledag dro vi på juleselskap til min familie uten x. 

Allerede året etter hadde jeg truffet kjæresten og alt føltes mye bedre. 

Feiret jo julaften sammen med x noen år for det, men nå er jeg glad dette også er tilbakelagt. 

Det kommer til å bli så bra etter hvert :)

Feirer du julaften med x ?

Klem

Vi har begge hatt det så travelt i høst at vi ikke er helt i mål med planer for julen ennå. Jeg gjetter vi feirer julaften sammen, og det er egentlig den eneste dagen det er naturlig å være sammen tror jeg. Vi har noen juleselskap hos venner vi heller ikke har snakket om ennå, men antar vi deler dem litt mellom oss alt etter hvem sitt nettverk de er tilknyttet. Når jeg tenker meg om er det bare ett selskap som tilhører begges nettverk, resten er hos mine venninners familier, så mulig eksen bare skal "få" det ene felles-selskapet :P Jr kommer til å ta noen dager hos min familie og noen med eksens familie, og ut over det har han fullt opp med egne fester med venner her i byen.

Gjetter det blir rart men greit jeg... :unsure:

Takk for klemmen, og klem tilbake :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
23 timer siden, Kayia skrev:

Vi har begge hatt det så travelt i høst at vi ikke er helt i mål med planer for julen ennå. Jeg gjetter vi feirer julaften sammen, og det er egentlig den eneste dagen det er naturlig å være sammen tror jeg. Vi har noen juleselskap hos venner vi heller ikke har snakket om ennå, men antar vi deler dem litt mellom oss alt etter hvem sitt nettverk de er tilknyttet. Når jeg tenker meg om er det bare ett selskap som tilhører begges nettverk, resten er hos mine venninners familier, så mulig eksen bare skal "få" det ene felles-selskapet :P Jr kommer til å ta noen dager hos min familie og noen med eksens familie, og ut over det har han fullt opp med egne fester med venner her i byen.

Gjetter det blir rart men greit jeg... :unsure:

Takk for klemmen, og klem tilbake :)

 

 

 

I år er det første julaften uten barna mine. De skal være hos x' en i år, så kjæresten og jeg blir alene :)

I steden skal vi ha en slags julaften på lille julaften med mine 3 barn og kjærestens sønn. 

Kjærestens sønn har en halvbror/ lillebror og i dag slo det meg. Hvorfor har vi ikke bedt han før ? Vil tro det er hyggelig for brødrene å få være sammen, så jeg skal i hvert fall forslå det, så får vi se :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...