Gå til innhold

Møblering av gang


påskelilje

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Xtra skrev:

Kjøkken på 9 kvm for en hel familie? Det er lite, ja. Men forstår behovet for å kunne lukke døren. Selv om vi har åpen løsning selv.

Ja, det har faktisk funket bra. Vi har rundt bord, og da går det akkurat fem rundt. Men ikke så himla ofte vi var alle fem samtidig der, de siste årene vi var fem. Nå er vi bare fire, og det er jo skikkelig luftig og romslig på kjøkkenet når vi spiser middag der nå :D

Til å være såpass lite interiørinteressert, så er jeg imponert over mine egne evner til å planlegge det kjøkkenet. Har savnet et "høyskap" med plass til mer tørrvarer, det er det eneste. Så 10-kilospakninger med sukker og mel må jeg ha på vaskerommet. Og så har jeg angret litt på at ikke vi tok skapene helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Tja - vi har behov for å legge fra oss nøkler, kart, lommelykter og småvesker et sted. Kunne kanskje ryddet plass til det i skyvedørsgarderoben, men det burde nok vært en skuff ja.....

Dukene jeg har der, kunne jeg nok ha funnet en plass til i et skap på et soverom. Ikke SÅ ofte vi bruker duker. Og resten av rotet trenger ikke være i gangen :-P

Kanskje en vegghengt skuff kunne vært noe? Finnes det tro? Bare ei lita hylle med en skuff eller to under? Da kunne den forresten heller hengt i yttergangen....

Det finnes mange kombinasjonsløsninger med f.eks. knagger, hyller og skuffer i samme enhet. Dukene hører vel strengt tatt hjemme i en annen del av huset.

Tips: Ikke se bare på entrémøbler, men også på oppbevaringsløsninger for f.eks. soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, påskelilje skrev:

Til å være såpass lite interiørinteressert, så er jeg imponert over mine egne evner til å planlegge det kjøkkenet. Har savnet et "høyskap" med plass til mer tørrvarer, det er det eneste. Så 10-kilospakninger med sukker og mel må jeg ha på vaskerommet. Og så har jeg angret litt på at ikke vi tok skapene helt opp.

Høyskapet kunne jeg glatt kastet ut - eller gjort om i alle fall. Jeg ønsker meg et spiskammers! Høyskapet vårt er helt håpløst, hyllene er 60 cm dype og det er jo håpløst å komme til innerst, i alle fall på den nederste og to to øverste hyllene. Nei - jeg ønsker meg sånn innredning der man kan dra ut hele greia og finne ting fra siden, det har jeg sett finnes. :)

Og ikke få meg til å starte engang med snurrekarusellen i hjørneskapet... Må være oppfunnet av en mann! Makan til idiotisk innretning altså. Hadde sånn i min forrige leilighet og da karusellen tok kvelden så satte jeg inn en hylle istedet og det ble mye mer oversiktlig og mye mer plass der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har kommet frem til at vi vil ha et enkelt møbel, med en eller to skuffer, - hovedpoenget med den blir da at den pynter litt opp på den veggen, at en kan sette litt lys og pynt der (for eksempel advent- og juleting, en vase med blomster eller lignende), og samtidig ha plass til nøkler og bare det aller mest nødvendige. Det heter vel ikke kommode, hvis det bare er skuffer øverst? Må være bare 50-80 cm bred, absolutt ikke så stor som den gamle, og med minimal plass til rot oppå  :D. Og så skal vi ha en stol ved siden av, mest til pynt. Fant ut at benk ikke ville være hensiktsmessig. Vet ikke om det blir bilde eller speil på veggen ennå. Det gjaller litt i rommet, burde hatt et eller annet som fanget lyden litt.

Dere må gjerne fortsette med å tipse meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, påskelilje skrev:

Dere må gjerne fortsette med å tipse meg :-)

Se på Eket-systemet til IKEA, der finnes det vegghengte skuffer og mye annet (evt. Ekby, men de skuffene er bredere). Tenk over om korktavle (eller en Skådis-tavleløsning fra IKEA) er like nyttig som bilde eller speil.

Men altså - ingen av disse pynter ikke opp, men kan være praktiske.  Akkurat som en puff med oppbevaringsmuligheter kan erstatte en stol "til pynt".  Men jeg har ikke sett rommene deres, du ser nok helheten bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...