Gå til innhold

Naive Norge, et av verdens største sosialkontor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Over halvparten av sosialhjelpsmottakerne er innvandrere viser tall fra SSB og NAV.

6,6 milliarder kroner gikk i fjor til sosialhjelp. Over halvparten av sosialhjelpsmottakerne innvandrere. Innvandrere mottar også høyere utbetalinger enn etnisk norske.

image.png.41a121936fbda589d1f0b6fd2d28a65d.png

Blant innvandrerne fra EU-land i Øst-Europa er sosialhjelpsprosenten lavere enn blant norskfødte, mens innvandrere fra Afrika og Asia har høy sosialhjelpshyppighet.

Over halvparten av barn med bakgrunn fra bl.a. Irak og Somalia lever i en husholdning med vedvarende lavinntekt.

image.png.360df4db250770a0a76411437ed86f33.png

Det bør vekke oppsikt, ikke minst fra politisk hold, at de «fattigste» i Norge, somalierne, bare i 2017 sendte over 500 millioner kroner til Somalia via private betalingsforetak, tilsvarende 37.000 per barn med somalisk bakgrunn i Norge. 

 

Anonymkode: ed9e0...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er fordi politkerne er redde for å være rasister. En god del penger går også til Somalias naboland. Der det er trygt å bo. 

 

Asylindustrien må bekjempes. Det er stort sett materiell velstand som lokker. Ikke våre demokratiske liberale verdier. Jeg synes det nesten er frekt å flytte til ett fremmed land, som man synes består av vantro, og leve på de. Det er klart når digre barnekull skal forsørges av sosialen, så blir det dyrt. Det blir også en vond sirkel, der fattige barn, blir skoletapere, gjengkriminelle, osv...

 

Nei legg ned asylinstituttet sier jeg. Ikke noe annet vil hjelpe. Det er på tide å våkne. Mange muslimer vil oss ikke engang vel.

Anonymkode: e3326...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med sosialkontor? Er staten en bedrift?

Anonymkode: 6500e...765

Og ellers står det bra til?

Anonymkode: ed9e0...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt koster i dag. Det har du veldig rett i synes jeg også. Kanskje måten vi hjelper andre land i nød burde samordnes bedre alle land imellom. At det burde organiseres bedre for å bruke ressursene bedre som du er inne på.Det å motta hjelp innebærer kanskje føringer på levesett som landet selv ikke tenker på som sin nasjonale identitet. Har jeg tenkt av og til uten å vite stort da det virker som om noen mennesker tenker bare på krig. Alle land har jo ikke opplevet det samme og har kanskje sterke syn selv. Man ser jo stadig land som er kommet seg litt på fote og så trekkes ned på grunn av nytt diktatur eller borgerkriger eller trossplttelser eller etnisk rensing eller reformbevegelser som tilhensyntar kun en liten målgruppe.

Allikevel kommer man ikke bort fra at vi alle lever i En verden og mennesker kan føle at dette kan de ikke være med på og søker asyl i andre land. Noe annet ville ikke være noe liv. Men motivene er kanskje mer å utslette alle nasjonale grenser i verden?? Realisere den globale ttanken? Men jeg kjenner ingen så jeg vet ikke.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har sine " hellige fjell" tror jeg. Noe udelelig med andre for noen kanskje også  dem selv.

Men vi lager kanskje mere problemer for fremtida.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå må jo alle mere og mere ta alt ansvar for seg selv også i Norge etter som jeg har forstått og da må det jo bli " andre boller" sikkert for alle folk. Alt er jo i stor endring hele tiden. Det eneste politikere av i dag er omforente om virker det som. Også jeg tror der er mye utnytting av systemer og "melking av markeder" på så mange måter men jeg tviler veldig mye på at noe blir noe bedre og jeg tviler mye på mye av sannhetene som kastes opp i dag.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må bare prøve å tenke på økonomien i dag ihvertfall i sitt eget liv. Skal love at det vil jeg prøve å gjøre. Så får jo politikerene stelle sitt.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side. Ingen må være slaver av andre i dag i Norge ihvertfall. Men å bruke samfunnets penger bare på tull. Det er jeg imot. I våre dager fyller vi våre liv med hva vi vil og har full styring over eget liv og penger. Også ikke så veldig godt bemidlede mennesker har den retten. Alt trenger man ikke av innblanding fra andre i eget liv. Enkelte må jo være bare gærne og syke.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får forespørsel om å bidra til disse hjelpeorganisasjonene nå, anbefaler jeg dem bare å ta kontakt  med velstående mennesker og politikere de kjenner. Mye tid og ressurser kunne her vært spart tror jeg.

Mye enklere og bedre synes jeg at landets styresmakter tar seg av gaver til andre land og nødstedte.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir deprimert. På samme måte som å oppdage at ens egen historiefortelling og " sannheter" ikke var slik. Omgivelsene var tydeligvis " ikke seg selv". Vonde ting kommer til oss alle tror jeg bare. Ting det er umulig " å gå rundt" kanskje for noen. Men man bestemmer selv hva tingene betyr for en.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld alt usammenhengende.Alt vi vet er vel bare at tragedie kan ramme oss alle i livet. Jeg synes ikke at den " utvisningen av gænasjonale grenser"  og utforming av Norges arbeidsliv er annet enn tragedie for oss alle, men de som bestemte at vi skulle slutte oss til EU via EØS avtaler var det vel ingen særlig som protesterte på eller hadde andre forslag til for flere år tilbake da dette skjedde. Alle applauderer vel samlet flokk dette avtaleverket som vel ikke står for revisjon i overskuelig fremtid. Nå ser vi de uheldige virkninger som vi ikke trenger. Hva er egentlig de positive virkningene av EØS avtaleverket. Hvem merker noe til det? Ikke mange arbeidstagere flytter ut. Med andre ord. Det må ha med rikinger pengeflytting å gjøre om det er noe gevinst .

Vi andre mister tryggheten i samfunnet vårt. Ingen tjener på dette utover banditter kanskje.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk og politikere vet ikke hva de vil i dag har jeg inntrykk av. Alt som skjer er at vi undergraver all trygghet og stabilitet og et arbeidsmarked for alle innbyggere. Noe må være helt feil. Politikeren bare skylder på andre eller fraskriver seg alt ansvar. Man mistenker som ganske alminnelig velger bare juks og bedrag og lurer på hvor dette kan ende. Man kommer til å tenke på den store båten i historien " Tittanic".  Vi ser snart ikke skogen for bare trær og problemene bare vokser også for oss.

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må selvsagt ikke glemme alle de mange som er veldig flinke i dag heller og står på til tross for komplekse vanskeligheter for oss alle. Alt er selvsagt ikke svart/hvitt. Ikke hva jeg mener å uttrykke på noe måte. 😊

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som har vært fremme i media av og til. Vi må aldri glemme alle hverdagshelter som står på for oss alle hver dag året rundt. Alle de som virkelig " holder samfunnet vårt oppe". Kan ikke tenkes på for ofte. Sikker noen politikere også.😊😊

Anonymkode: 633a8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

633a8...b1a

Du burde holde deg til 1 innlegg før noen andre har svart. Det blir litt mye fra 1 person. Samle alt i en post så blir det lettere å følge en tråd. ;)

Anonymkode: e3326...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...