Gå til innhold

Teller til ti og tar en lang pause fra DOL


ISW

Anbefalte innlegg

Har kommet fram til at i en meget hektisk hverdag er det lite konstruktivt verken for meg eller for DOL å bruke tid på å krangle med anonyme mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater. Det blir for negativt og for usaklig. 

Tar en pause herfra i alle fall til nyttår, og vurderer etter det. Hvis noen vil ha tak i meg, så send meg en PM/mail. Takker alle dere som ikke skriver anonymt for mange gode diskusjoner i tiden som har gått. 

Lykke til videre til alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Har kommet fram til at i en meget hektisk hverdag er det lite konstruktivt verken for meg eller for DOL å bruke tid på å krangle med anonyme mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater. Det blir for negativt og for usaklig. 

Tar en pause herfra i alle fall til nyttår, og vurderer etter det. Hvis noen vil ha tak i meg, så send meg en PM/mail. Takker alle dere som ikke skriver anonymt for mange gode diskusjoner i tiden som har gått. 

Lykke til videre til alle sammen :) 

 :)Ønsker deg en riktig god jul og et berikende nytt år :)

Håper virkelig at du kommer tilbake, du vil bli savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Har kommet fram til at i en meget hektisk hverdag er det lite konstruktivt verken for meg eller for DOL å bruke tid på å krangle med anonyme mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater. Det blir for negativt og for usaklig. 

Tar en pause herfra i alle fall til nyttår, og vurderer etter det. Hvis noen vil ha tak i meg, så send meg en PM/mail. Takker alle dere som ikke skriver anonymt for mange gode diskusjoner i tiden som har gått. 

Lykke til videre til alle sammen :) 

Kommer til å savne deg ❤️ 

Kos deg fremover så ses vi på nyåret forhåpentligvis ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Har kommet fram til at i en meget hektisk hverdag er det lite konstruktivt verken for meg eller for DOL å bruke tid på å krangle med anonyme mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater. Det blir for negativt og for usaklig. 

Tar en pause herfra i alle fall til nyttår, og vurderer etter det. Hvis noen vil ha tak i meg, så send meg en PM/mail. Takker alle dere som ikke skriver anonymt for mange gode diskusjoner i tiden som har gått. 

Lykke til videre til alle sammen :) 

Synd at du vil ta en pause. Jeg har bare svart deg med hyggelige svar men forstår din frustrasjon. Er enig med deg i mye av det du skriver og du har mye kunnskap. Håper du blir . 

Anonymkode: e5d75...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at jeg kjenner deg så godt her inne, og dere virker å være en god gjeng som har fulgt hverandre lenge, så jeg vet ikke helt om dette her er passende. Har likevel lyst til å si at jeg har lært mye av deg og setter pris på kunnskapen din. Også virker det som vi har litt ulike meninger om ting, så jeg håper ikke jeg har sagt noe som har vært ufint. Jeg liker ulike meninger og å diskutere litt når jeg tørr. Håper du kommer tilbake. God jul når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke akkurat om jeg har prøvet å svare deg. Jeg vil også prøve å bli borte av andre grunner. Man ser ofte ikke enkeltmenneske. Det gjelder i så mye føler jeg.

Anonymkode: 4ce61...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Har kommet fram til at i en meget hektisk hverdag er det lite konstruktivt verken for meg eller for DOL å bruke tid på å krangle med anonyme mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater. Det blir for negativt og for usaklig. 

Tar en pause herfra i alle fall til nyttår, og vurderer etter det. Hvis noen vil ha tak i meg, så send meg en PM/mail. Takker alle dere som ikke skriver anonymt for mange gode diskusjoner i tiden som har gått. 

Lykke til videre til alle sammen :) 

Nå synes jeg du er en smule både sårbar og umoden. Det må da være bedre å trekke seg stille og rolig tilbake i steden for å annonsere sin avgang på en slik måte. 

Du behøvde ikke å krangle i den andre tråden . Du kunne latt Kupton sitt svar stå for seg selv, så her var dere like gode både du og anonym. En liten fillesak i den store sammenheng. 

God jul og Godt nytt år.  🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Har kommet fram til at i en meget hektisk hverdag er det lite konstruktivt verken for meg eller for DOL å bruke tid på å krangle med anonyme mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater. Det blir for negativt og for usaklig. 

Tar en pause herfra i alle fall til nyttår, og vurderer etter det. Hvis noen vil ha tak i meg, så send meg en PM/mail. Takker alle dere som ikke skriver anonymt for mange gode diskusjoner i tiden som har gått. 

Lykke til videre til alle sammen :) 

Du  må jo selv avgjøre hva som er bra for deg, det kan jo hende at du av og til trenger dol for å avreagere litt;-)

Jeg har en kommentar vedr. det du omtaler som "mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater". Jeg skulle ønske at du ikke var så rask til å bruke begrepet "misbruk", men heller begrenset deg til å snakke om "feilbruk" eller uhensiktsmessig bruk. Du treffer dårlig når du ønsker å snakke om misbruk fordi en person er usikker på om det er greit å ta 30 mg sobril i løpet av en  hel dag. Begrepet misbruk har såpass negative konnotasjoner, at det blir meningsløst å ta det i bruk i en tråd som den ble startet tidligere i dag. 

Jeg er uhyre kritisk til leger som lettvint skriver ut vanedannende medikamenter, men jeg er også kritisk til å stigmatisere hensiktsmessig bruk av vanedannende medikamenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg var vel litt umoden, og generelt sur i dag av grunner som har mest med jobb å gjøre, men jeg tenker vel at når jeg blir så forbanna så er det lite konstruktivt at jeg skriver her. 

For egen del må folk gjerne ta så mye Sobril de vil. Det er ikke min sak. Det som gjør meg irritert i tråden er at man skal søke legitimitet for noe som ikke er riktig. Alle vet at man ikke dør av 30 mg Sobril, men hvorfor tar man ikke ansvaret selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, issomethingwrong said:

Har kommet fram til at i en meget hektisk hverdag er det lite konstruktivt verken for meg eller for DOL å bruke tid på å krangle med anonyme mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater. Det blir for negativt og for usaklig. 

Tar en pause herfra i alle fall til nyttår, og vurderer etter det. Hvis noen vil ha tak i meg, så send meg en PM/mail. Takker alle dere som ikke skriver anonymt for mange gode diskusjoner i tiden som har gått. 

Lykke til videre til alle sammen :) 

Et siste stikk til benzobrukere, samt anonyme, før du drar ja. Virkelig modent formulert dette her! 😂 Lurer på hvem som har problemer med å forholde seg saklig. Å gå rett i strupen på folk og kalle dem misbrukere slik du gjør er ganske frekt og usaklig, når du vet du ikke har dekning for å kunne gjøre noe slikt. Vær saklig selv, og forklar hvilke kriterier du legger til grunn for å kunne kalle folk misbrukere på den måten du gjør her. Jo det finnes misbrukere. Men benzofobi finnes tydeligvis også. Det betyr ikke at alle er det, og en skal være forsiktig med å slenge ut beskyldninger og ufine karakteristikker som du gjør her.

"Takker alle dere som ikke skriver anonymt" 

For egen del vil jeg takke anonyme brukere som kan ha vel så konstruktive bidrag, og attpåtil mye mer konstruktive bidrag enn det du her har vist. 

Godt nyttår, og god bedring. 

 

 

 

Anonymkode: 6121c...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Ok, jeg var vel litt umoden, og generelt sur i dag av grunner som har mest med jobb å gjøre, men jeg tenker vel at når jeg blir så forbanna så er det lite konstruktivt at jeg skriver her. 

For egen del må folk gjerne ta så mye Sobril de vil. Det er ikke min sak. Det som gjør meg irritert i tråden er at man skal søke legitimitet for noe som ikke er riktig. Alle vet at man ikke dør av 30 mg Sobril, men hvorfor tar man ikke ansvaret selv?

Hva er egentlig problemet med 30mg Sobril? 

Anonymkode: 078d4...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et siste stikk til benzobrukere, samt anonyme, før du drar ja. Virkelig modent formulert dette her! 😂 Lurer på hvem som har problemer med å forholde seg saklig. Å gå rett i strupen på folk og kalle dem misbrukere slik du gjør er ganske frekt og usaklig, når du vet du ikke har dekning for å kunne gjøre noe slikt. Vær saklig selv, og forklar hvilke kriterier du legger til grunn for å kunne kalle folk misbrukere på den måten du gjør her. Jo det finnes misbrukere. Men benzofobi finnes tydeligvis også. Det betyr ikke at alle er det, og en skal være forsiktig med å slenge ut beskyldninger og ufine karakteristikker som du gjør her.

"Takker alle dere som ikke skriver anonymt" 

For egen del vil jeg takke anonyme brukere som kan ha vel så konstruktive bidrag, og attpåtil mye mer konstruktive bidrag enn det du her har vist. 

Godt nyttår, og god bedring. 

 

 

 

Anonymkode: 6121c...c42

Så ubeskrivelig enig i det du skriver her!!! Farvel ISW.

Anonymkode: c3f90...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Ok, jeg var vel litt umoden, og generelt sur i dag av grunner som har mest med jobb å gjøre, men jeg tenker vel at når jeg blir så forbanna så er det lite konstruktivt at jeg skriver her. 

For egen del må folk gjerne ta så mye Sobril de vil. Det er ikke min sak. Det som gjør meg irritert i tråden er at man skal søke legitimitet for noe som ikke er riktig. Alle vet at man ikke dør av 30 mg Sobril, men hvorfor tar man ikke ansvaret selv?

Folk er ulike, noen søker forsikringer i overkant mye - for helt ulike ting. Det er vel ikke så mye verre å søke forsikring for at det går bra å ta 30 mg sobril, enn mye annet. En helt annen ting, er at jeg ville heller ikke ønsket å bekrefte at det var ok, fordi jeg mener at det avhenger av hva som er avtalt med lege og en del andre ting. Jeg synes imidlertid ikke det er noen grunn til å moralisere mer over ønsket om forsikring på dette området enn på en haug med andre ting ønsker å bli trygget på. 

Også er det vel ikke slik at du med sikkerhet kan vite at "noe ikke er riktig"? 

Du får trøste deg med at det bare er ca en måned til juleferien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med feilbruk føler jeg at jeg forstår litt mer av nå. Det har vært en del på radio om disse jodtablettene man ville folk skulle kjøpe inn. I førsten var det formulert slik at dette gjaldt bare barn og mødre ved atomuhell. Ved senere reportasjer har det hørt litt annerledes ut derfor gikk jeg på apoteket og kjøpte et lite glass. Utenpå pakningen står det at dette er kun barn som bør ta ved atomuhell men i pakningsvedlegget står anvisning også for voksne. Følger også med en tredje beskrivelse som følger kjøpet hvor det står skrevet at myndighetene vil gi nærmere beskjed hvis katastrofe inntreffer. Jeg mener ikke at det var dumt at jeg kjøpte da det jo ligger i husstanden og hensikten var vel å spre disse medisinene utover landet slik at de som trenger kan få antar jeg. Men der ser man hvor vanskelig informasjon er. Tenker på mye feillæring vi fikk i barneskolen om dette og hint hva gjaldt mennesker. Som barn er man jo ofte ikke så kritisk til hva man hører og ser.

Jeg fikk også pensjonen min igår og kjøpte mange flere Luksusting  som ferdigstekt fiskegrateng og rekesalat med mye mer. Alt virkelig koster i dag og det er jo ikke mer enn rett og rimelig. Når jeg har logget ut nå skal jeg lese av telefonsaldoen. Må nok fylle på litt der også før jul

Alt luksus koster i dag. Håper de som kjenner seg ensomme har noe de kan drive med. Vi må se fremover. Tingene er ofte hva man gjør dem til og snart er det jul👤

Anonymkode: 4ce61...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Du  må jo selv avgjøre hva som er bra for deg, det kan jo hende at du av og til trenger dol for å avreagere litt;-)

Jeg har en kommentar vedr. det du omtaler som "mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater". Jeg skulle ønske at du ikke var så rask til å bruke begrepet "misbruk", men heller begrenset deg til å snakke om "feilbruk" eller uhensiktsmessig bruk. Du treffer dårlig når du ønsker å snakke om misbruk fordi en person er usikker på om det er greit å ta 30 mg sobril i løpet av en  hel dag. Begrepet misbruk har såpass negative konnotasjoner, at det blir meningsløst å ta det i bruk i en tråd som den ble startet tidligere i dag. 

Jeg er uhyre kritisk til leger som lettvint skriver ut vanedannende medikamenter, men jeg er også kritisk til å stigmatisere hensiktsmessig bruk av vanedannende medikamenter. 

Ikke ofte jeg skriver her inne, men vil bare si takk til deg frosken for innlegget ditt. Støttes og jeg jobber med mennesker med ulike utfordringer innen dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, issomethingwrong skrev:

Har kommet fram til at i en meget hektisk hverdag er det lite konstruktivt verken for meg eller for DOL å bruke tid på å krangle med anonyme mennesker med forkjærlighet for vanedannende preparater. Det blir for negativt og for usaklig. 

Tar en pause herfra i alle fall til nyttår, og vurderer etter det. Hvis noen vil ha tak i meg, så send meg en PM/mail. Takker alle dere som ikke skriver anonymt for mange gode diskusjoner i tiden som har gått. 

Lykke til videre til alle sammen :) 

Forstår deg. Når man føler seg ukomfortabel på nettet skulle man ta en pause. Jeg håper du kommer tilbake. Jeg ønsker deg en riktig godt jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være helt legit det. Man har andre ting i livet som tar så pass mye av ens kapasitet at det kan bli litt vel slitsomt å ha "dolplikt" og. Frustrasjon over innholdet her er det jo opp til hver enkelt hvordan de vil deale med. Hvis det trekker en ned, er det nok lurt å ta seg en ferie.

Men ISW, jeg tror du kunne utmanøvrert en del leger med all den kunnskapen du sitter på. Der har jeg stor respekt for deg.

Mine beste ønsker for jul og nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...