Gå til innhold

Kaffetrakter eller kaffemaskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på et møte i forrige uke, og der hadde de en sånn liten kaffemaskin der en satte koppen inni, og puttet i en kapsel. Den kaffen smakte bare helt nyyyyydelig! Ulempen var at maskinen bråket som et aggregat, og det gikk seint å lage kun én kopp. Og jeg liker ikke at det blir så mye søppel av de kapslene.

På jobben har vi en litt stor kaffemaskin som kan kverne bønner. Kaffen der er god, men ikke SÅ himmelsk, synes jeg. Jeg drikker som regel traktekaffen, og tar en kopp fra kaffemaskinen hvis det er seint på dagen og ingen traktekaffe tilgjengelig.

Hjemme har vi en gammel kaffetrakter som lager helt grei kaffe. Bruker enten den sorte Friele (Café Noir) eller morkbrent fra Ikea. Synes det er stor forskjell på kaffemerkene og kaffetypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎23‎.‎11‎.‎2018 den 13.54, Lillemus skrev:

Lurer på hvor mange det er som resirkulerer kapslene, leveres de i glass-og-metall eller er det en spesiell sortering?

Hvis en tømmer de for kaffegrut, kan de legges i beholder for glass- og metallemballasje - men jeg tviler på at mange gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste kaffen jeg får er bålkokt i skauen :)

Hadde en MoccaMaster i mange år, men syntes det var vanskelig å holde kanna (som den traktet rett i) rein, og det gjorde kaffen sur om den sto litt. Kvaliteten på trakteren er god da, har donert den til min families hytte. 

Nespresso synes jeg har holdt veldig godt på smaken, og det har ikke kommet for mye gørr ut når jeg har renset den heller. Jeg pleier uansett alltid å spyle igjennom med rent vann før jeg kjører en kapsel. Enkelt og greit, holder seg rein.  Sunt eller ikke sunt... Man kan jo dø gulrøtter i disse dager. Om man ikke rent faktisk har alt for høyt kolesterol, tenker jeg at det ikke er noen større grunn til bekymring. 

Visste ikke det gikk an å hive "dissekerte" kapsler i glass/metall. Det er jo en del pirk da. Hvis de kunne hatt flere returpunkter for kaffekapsler, hadde det nok vært lettere for mange å kvitte seg med dem. Ikke alle har tilgang på noen Nespresso-butikk heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker gammeldags kokekaffe som jeg koker om morgen og ettermiddag og fyller på en termos/ sjenkekanne. Jeg handler kaffei hos  litt forskjellige daglihandlere og blander ofte forskjellige typer kokemalt kaffe til egen blanding i en kaffeboks. Mer økonomisk er kanskje ikke denne løsningen på litt lengere sikt men tar jo ikke så mye plass om man har en kokeplate da.

Smaker med en god kopp kaffe. Det er øyeblikk i alles liv tror jeg bare....😍

Anonymkode: 73977...84c

Absolutt min favoritt. Traktekaffe gjør magen sur og det tar like lang tid å trakte som å koke/trekke. Men, når jeg er alene bruker jeg en liten presskanne. Det er akkurat nok til en diger kopp eller to små kopper. Jeg bruker kokekaffe i den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...