Gå til innhold

En søndag i november


påskelilje

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Trine skrev:

Jeg har ikke gjort så mye i dag. Gått tur. Vi så et rådyr i grøfta og masse blodgørr på veien. Det var veldig spennende, syns hundene. Er ikke lov å gå på den veien, og det hadde uansett ikke vært trygt, så de fikk ikke snuse nærmere. Vi holdt oss på stia i skogkanten. Så har jeg gredd den ene hunden og kastet ball med den andre, før jeg gikk inn og støvsugde. Om ca en time, tenker jeg det ene dyret begynner å mase om mat. Så tøyser vi og tuller så jeg slipper se på et sultent blikk. Det er ikke mat før kl 18, men disse dyra har litt problemer en stund etter at man har stilt klokka. Kl 19 begynner nok han andre å mase om vi ikke snart skal ta en tur ut i skogen og lete etter flere rådyr. De har stått på jordet på andre siden av veien, hver kveld nå. Og her om dagen kom det et gående nedover veien rett ved huset mitt, mens vi var på vei opp og hjem fra tur. Det fikk fart på bena da hundene oppdaget det. De går i bånd altså, så det ble ingen rådyrjakt.

Trine - så koselig å se deg her igjen! Du har vært savnet <3

Fint å høre om deg og hundene dine igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, cilie skrev:

Her har jeg forberedt meg til jobb imgn, besøkt min gamle bestefar og nå er det surfing og TV. 

Så heldig du er som har en bestefar i live <3

Min farmor døde for ganske nøyaktig 19 år siden, og hun var den siste av den generasjonen. Tenker faktisk ganske ofte på henne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, påskelilje skrev:

Trine - så koselig å se deg her igjen! Du har vært savnet ❤️

Fint å høre om deg og hundene dine igjen!

Takk 😊 Jeg har ikke så mye konstruktivt å komme med for tiden. Litt slitsomt med medisinutprøving. Men nå har jeg vært uten bil i snart 3 uker. Det betyr at det er helt umulig å gå seg bort i skogen, skogen hjemme er altfor liten. Så har det vært såpass dårlig vær at jeg ikke har brydd med å ta altfor mye bilder som jeg bruker hele kvelden på å behandle. Så "lurte" hun ene i kommunen meg til både blogg og instagram. Ikke at det tar så mye tid da, men jeg må jo tenke for å skrvie noe fornuftig. Men nå fant jeg ut at relativt enkle innlegg på dol, klarer jeg henge med på. Og hva jeg har brukt dagen på, er jo ganske lett å svare på. Vi jaget rådyr på kvelden i går. Slapp lina til han ene, tittet opp, så fire lysende øyne, bøyde meg rolig ned, plukket opp lina igjen, surret den godt rundt hånda og ruslet videre. Så startet det glade vanvidd. Yngstemann får et hysterisk hyl når han blir i overkant ivrig, før han løper til det bråstopper i lina. Godt han har trekksele. Eldstemann er litt flinkere til å forstå ganske fort at vi ikke skal løpe etter dyr, og ganske fort, er de glemt. Yngste glemmer aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

En av grunnene til at jeg ikke har solsikkefrø i materen, selv om fuglene liker det best. Udrøyt er det også.

Kunne holdt meg til kun meiseboller, men da ville jeg hatt mye mindre besøk, så da lever jeg heller med å spa skall innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Kunne holdt meg til kun meiseboller, men da ville jeg hatt mye mindre besøk, så da lever jeg heller med å spa skall innimellom. :)

Meisebollene stikker ekornene av med, omtrent uansett hvor kreative vi er med opphenging, så det blir noen ymse frø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Meisebollene stikker ekornene av med, omtrent uansett hvor kreative vi er med opphenging, så det blir noen ymse frø.

Jeg har denne, den klarer ingen å lirke bollene ut av og fuglene elsker den, den er tydeligvis god å sitte på. :)

https://www.naturogfritid.no/630105/Hobby_og_hage/Foringsautomater/Andre_froautomater/Meisebolleautomat+sirkelformet+dia+26+cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har denne, den klarer ingen å lirke bollene ut av og fuglene elsker den, den er tydeligvis god å sitte på. :)

https://www.naturogfritid.no/630105/Hobby_og_hage/Foringsautomater/Andre_froautomater/Meisebolleautomat+sirkelformet+dia+26+cm

Genialt. Ser dessuten at de også har solsikkefrøkjerner, så slipper man alt skallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, påskelilje skrev:

Så heldig du er som har en bestefar i live ❤️

Min farmor døde for ganske nøyaktig 19 år siden, og hun var den siste av den generasjonen. Tenker faktisk ganske ofte på henne ❤️

Ja, det er fint❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...