Gå til innhold

Har tatt helt av.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest elina777

Nå er jeg jævlig usikker på om topimax stopper meg fra å ha sultfølelse på xeplion eller om jeg ikke har det uansett? Legen sa de fleste ikke får økt sult på xeplion 

 

og jeg er så tungpusta og tror det kommer av topimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja de sier så, men jeg tror det er evner. 

Hvis det er sånn at du vil bli bedre bør du høre på legen. 

Anonymkode: 6e04f...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er sånn at du vil bli bedre bør du høre på legen. 

Anonymkode: 6e04f...f61

Hører på legen og vet deres synspunkt, det betyr ikke at jeg trenger å være enig vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hører på legen og vet deres synspunkt, det betyr ikke at jeg trenger å være enig vel?

Og hvordan syntes du det går når du ignorerer legene og hører på ånder i steden? 

Anonymkode: 6e04f...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan syntes du det går når du ignorerer legene og hører på ånder i steden? 

Anonymkode: 6e04f...f61

Nå hører jeg på legen og tar xeplion. Innimellom bryter åndene gjennom, eller føler egentlig det er sjelen min. Da har den et sterkt ønske om at jeg skal slutte med medisiner,noen ganger hører jeg på den for den sier alt skal bli bedre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men som regel får jeg ulvehunger av all ap, utenom abilify. Da var jeg tynn og la ikke på meg heller. 

Kan jeg spørre deg om det er mange år siden du var tynn og hvor mange år du var da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

noen ganger hører jeg på den for den sier alt skal bli bedre da. 

Og det blir det?

Anonymkode: 6e04f...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fionys skrev:

Kan jeg spørre deg om det er mange år siden du var tynn og hvor mange år du var da?

Sist jeg var tynn var i 2014 så begynte jeg med risperdal og ble overvektig,har vært av og på ap siden da. Så sluttet jeg sist jul og gikk ned 25 kilo frem til sommeren, da var jeg mer fornøyd enn nå. Ellers kan man se på bilder når jeg har tatt ap for da er jeg overvektig, uten ap går jeg ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og det blir det?

Anonymkode: 6e04f...f61

Nei og da blir jeg skuffet, lyger sjelen min til meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Sist jeg var tynn var i 2014 så begynte jeg med risperdal og ble overvektig,har vært av og på ap siden da. Så sluttet jeg sist jul og gikk ned 25 kilo frem til sommeren, da var jeg mer fornøyd enn nå. Ellers kan man se på bilder når jeg har tatt ap for da er jeg overvektig, uten ap går jeg ned i vekt. 

Medisiner har alt å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei og da blir jeg skuffet, lyger sjelen min til meg? 

Få tide å bytte strategi da. Lytt til legnene.

Anonymkode: 6e04f...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få tide å bytte strategi da. Lytt til legnene.

Anonymkode: 6e04f...f61

Ok. Men da legger jeg på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du ser fortsatt ingen sammenheng. Du sluttet på fluoxetin fordi du mente den ikke hjalp og at depresjonen hadde gått over av seg selv. Få dager senere skriver du dette:

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Bare putter i meg alt mulig og blir deprimert av det, sluttet med fluoxetin fordi det ikke virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Dette må være et spiseproblem, har jo tatt helt av. Bare putter i meg alt mulig og blir deprimert av det, sluttet med fluoxetin fordi det ikke virket. Xeplion gjør meg sulten døgnet rundt og jeg er svak, er inne i en ond sirkel nå. Bør jeg kutte alt ut eller ta sprøyta i morgen? Går på trening to ganger i uken men jeg eser jo ut, ikke noe kjekt. Og ja det er min feil, klarer ikke begrense meg. Føler meg veldig missa og er flau over meg selv, føler at andre ser på meg med avsky. Det er så vondt å føle det. 

Fortell behandleren din om vektoppgangen. Det er viktig at du får hjelp til å begrense vektoppgang. Du trenger medisinene, så inntil du har fått snakket med psykiater om vektoppgangen, så bør du ta medisinene. 

Dumt at så mange får vektproblemer når de går på medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stjernestøv skrev:

Sist jeg var tynn var i 2014 så begynte jeg med risperdal og ble overvektig,har vært av og på ap siden da. Så sluttet jeg sist jul og gikk ned 25 kilo frem til sommeren, da var jeg mer fornøyd enn nå. Ellers kan man se på bilder når jeg har tatt ap for da er jeg overvektig, uten ap går jeg ned i vekt. 

Hvis det bare er 4 år siden du var tynn burde legen din klare å forstå at noe av det kanskje skyldes medisiner å ta deg på alvor, men du må også selv sørge for å ta dette alvorlig.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, stjernestøv skrev:

Dette må være et spiseproblem, har jo tatt helt av. Bare putter i meg alt mulig og blir deprimert av det, sluttet med fluoxetin fordi det ikke virket. Xeplion gjør meg sulten døgnet rundt og jeg er svak, er inne i en ond sirkel nå. Bør jeg kutte alt ut eller ta sprøyta i morgen? Går på trening to ganger i uken men jeg eser jo ut, ikke noe kjekt. Og ja det er min feil, klarer ikke begrense meg. Føler meg veldig missa og er flau over meg selv, føler at andre ser på meg med avsky. Det er så vondt å føle det. 

Så veldig kjipt å slite med dette så ofte og så voldsomt. Jeg skjønner at det kan virke nytteløst med trening som jo også er mer krevende å få til når man går på visse APer.

Jeg vet at du har forsøkt det meste og kjenner opp og nedturene dine ut og inn. Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg tenkte jeg skulle dele et lite tips som jeg selv har hatt nytte av i den senere tid. Jeg har fått hjelp av en klinisk ernæringsfysiolog. Vedkommende har lært meg en hel del om hvilke næringsmidler jeg kan spise «ubegrenset» av når sulten melder seg uten at dette gir vektøkning. Likeledes hva som regulerer blodsukker som jo også påvirker sultfølelse og at man tyr til usunne løsninger i ren «desperasjon». Jeg har også slitt en del med sultfølelse og til dels feilspising etter at jeg begynte med Zyprexa. I tillegg nattspising i ørksa. Mitt inntrykk er at AP legger seg som et isolasjonslag omkring viljestyrke og det er vanskelig å avstå fra fristelser såvel som det å kjenne når man faktisk ikke trenger mer mat. Nå som jeg har endret kostholdet er disse tingene mindre påfallende fordi jeg jevnt over er mett. 

Jeg vet ikke om dette er til hjelp, men jeg må avslutte med å si at jeg forstår at dette er et stort problem for deg og at det slett ikke er lett. Jeg synes det er imponerende at du trener slik du gjør og du fortjener uttelling for innsatsen. Dette med ernæringsfysiolog kan kanskje være et supplement som gir resultater i riktig retning.

Lykke til 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...