Gå til innhold
stjernestøv

Har tatt helt av.

Anbefalte innlegg

Bergogdal

Synes denne tråden bør fjernes. Det dere skriver til hverandre har dere ikke godt av å lese. Dessuten kan det skremme andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

elina777

Nå er jeg jævlig usikker på om topimax stopper meg fra å ha sultfølelse på xeplion eller om jeg ikke har det uansett? Legen sa de fleste ikke får økt sult på xeplion 

 

og jeg er så tungpusta og tror det kommer av topimax

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
elina777

Hersens medisiner

can’t live with em

can’t live without em

Endret av elina777

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja de sier så, men jeg tror det er evner. 

Hvis det er sånn at du vil bli bedre bør du høre på legen. 

Anonymkode: 6e04f...f61

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er sånn at du vil bli bedre bør du høre på legen. 

Anonymkode: 6e04f...f61

Hører på legen og vet deres synspunkt, det betyr ikke at jeg trenger å være enig vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
51 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hører på legen og vet deres synspunkt, det betyr ikke at jeg trenger å være enig vel?

Og hvordan syntes du det går når du ignorerer legene og hører på ånder i steden? 

Anonymkode: 6e04f...f61

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan syntes du det går når du ignorerer legene og hører på ånder i steden? 

Anonymkode: 6e04f...f61

Nå hører jeg på legen og tar xeplion. Innimellom bryter åndene gjennom, eller føler egentlig det er sjelen min. Da har den et sterkt ønske om at jeg skal slutte med medisiner,noen ganger hører jeg på den for den sier alt skal bli bedre da. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fionys
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men som regel får jeg ulvehunger av all ap, utenom abilify. Da var jeg tynn og la ikke på meg heller. 

Kan jeg spørre deg om det er mange år siden du var tynn og hvor mange år du var da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

noen ganger hører jeg på den for den sier alt skal bli bedre da. 

Og det blir det?

Anonymkode: 6e04f...f61

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Kan jeg spørre deg om det er mange år siden du var tynn og hvor mange år du var da?

Sist jeg var tynn var i 2014 så begynte jeg med risperdal og ble overvektig,har vært av og på ap siden da. Så sluttet jeg sist jul og gikk ned 25 kilo frem til sommeren, da var jeg mer fornøyd enn nå. Ellers kan man se på bilder når jeg har tatt ap for da er jeg overvektig, uten ap går jeg ned i vekt. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og det blir det?

Anonymkode: 6e04f...f61

Nei og da blir jeg skuffet, lyger sjelen min til meg? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
elina777
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Sist jeg var tynn var i 2014 så begynte jeg med risperdal og ble overvektig,har vært av og på ap siden da. Så sluttet jeg sist jul og gikk ned 25 kilo frem til sommeren, da var jeg mer fornøyd enn nå. Ellers kan man se på bilder når jeg har tatt ap for da er jeg overvektig, uten ap går jeg ned i vekt. 

Medisiner har alt å si

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
1 minutt siden, elina777 skrev:

Medisiner har alt å si

Ja det er sant. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

elina777

Men da vet jeg ikke om jeg tørr slutte på topimax likevel. Faen. Jeg puster som en 240 kilos gammel dame 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei og da blir jeg skuffet, lyger sjelen min til meg? 

Få tide å bytte strategi da. Lytt til legnene.

Anonymkode: 6e04f...f61

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få tide å bytte strategi da. Lytt til legnene.

Anonymkode: 6e04f...f61

Ok. Men da legger jeg på meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trine

Og du ser fortsatt ingen sammenheng. Du sluttet på fluoxetin fordi du mente den ikke hjalp og at depresjonen hadde gått over av seg selv. Få dager senere skriver du dette:

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Bare putter i meg alt mulig og blir deprimert av det, sluttet med fluoxetin fordi det ikke virket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
frosken
8 timer siden, stjernestøv skrev:

Dette må være et spiseproblem, har jo tatt helt av. Bare putter i meg alt mulig og blir deprimert av det, sluttet med fluoxetin fordi det ikke virket. Xeplion gjør meg sulten døgnet rundt og jeg er svak, er inne i en ond sirkel nå. Bør jeg kutte alt ut eller ta sprøyta i morgen? Går på trening to ganger i uken men jeg eser jo ut, ikke noe kjekt. Og ja det er min feil, klarer ikke begrense meg. Føler meg veldig missa og er flau over meg selv, føler at andre ser på meg med avsky. Det er så vondt å føle det. 

Fortell behandleren din om vektoppgangen. Det er viktig at du får hjelp til å begrense vektoppgang. Du trenger medisinene, så inntil du har fått snakket med psykiater om vektoppgangen, så bør du ta medisinene. 

Dumt at så mange får vektproblemer når de går på medisiner. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fionys
12 timer siden, stjernestøv skrev:

Sist jeg var tynn var i 2014 så begynte jeg med risperdal og ble overvektig,har vært av og på ap siden da. Så sluttet jeg sist jul og gikk ned 25 kilo frem til sommeren, da var jeg mer fornøyd enn nå. Ellers kan man se på bilder når jeg har tatt ap for da er jeg overvektig, uten ap går jeg ned i vekt. 

Hvis det bare er 4 år siden du var tynn burde legen din klare å forstå at noe av det kanskje skyldes medisiner å ta deg på alvor, men du må også selv sørge for å ta dette alvorlig.

Endret av Fionys

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bibben
17 timer siden, stjernestøv skrev:

Dette må være et spiseproblem, har jo tatt helt av. Bare putter i meg alt mulig og blir deprimert av det, sluttet med fluoxetin fordi det ikke virket. Xeplion gjør meg sulten døgnet rundt og jeg er svak, er inne i en ond sirkel nå. Bør jeg kutte alt ut eller ta sprøyta i morgen? Går på trening to ganger i uken men jeg eser jo ut, ikke noe kjekt. Og ja det er min feil, klarer ikke begrense meg. Føler meg veldig missa og er flau over meg selv, føler at andre ser på meg med avsky. Det er så vondt å føle det. 

Så veldig kjipt å slite med dette så ofte og så voldsomt. Jeg skjønner at det kan virke nytteløst med trening som jo også er mer krevende å få til når man går på visse APer.

Jeg vet at du har forsøkt det meste og kjenner opp og nedturene dine ut og inn. Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg tenkte jeg skulle dele et lite tips som jeg selv har hatt nytte av i den senere tid. Jeg har fått hjelp av en klinisk ernæringsfysiolog. Vedkommende har lært meg en hel del om hvilke næringsmidler jeg kan spise «ubegrenset» av når sulten melder seg uten at dette gir vektøkning. Likeledes hva som regulerer blodsukker som jo også påvirker sultfølelse og at man tyr til usunne løsninger i ren «desperasjon». Jeg har også slitt en del med sultfølelse og til dels feilspising etter at jeg begynte med Zyprexa. I tillegg nattspising i ørksa. Mitt inntrykk er at AP legger seg som et isolasjonslag omkring viljestyrke og det er vanskelig å avstå fra fristelser såvel som det å kjenne når man faktisk ikke trenger mer mat. Nå som jeg har endret kostholdet er disse tingene mindre påfallende fordi jeg jevnt over er mett. 

Jeg vet ikke om dette er til hjelp, men jeg må avslutte med å si at jeg forstår at dette er et stort problem for deg og at det slett ikke er lett. Jeg synes det er imponerende at du trener slik du gjør og du fortjener uttelling for innsatsen. Dette med ernæringsfysiolog kan kanskje være et supplement som gir resultater i riktig retning.

Lykke til 😉

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her