Gå til innhold

Føler meg mislykket og til bry


Gjest

Anbefalte innlegg

2 timer siden, frosken skrev:

Jeg betviler ikke de konkrete hendelsene du beskriver, men tror du gjør deg selv en stor tjeneste med å fortsette å jobbe med tolkningene av ting som skjer. Av og til kan det være mer hensiktsmessig å tenke at folk av og til er litt egoistiske og ser sin egne behov mer enn andres, uten at det samtidig innebærer at de nedvurderer deg. 

Jeg skal prøve. Men det er ikke lett når feks teamleder henvender seg til vikaren fremfor meg i saker og ting. 

Tusen takk for dine svar. Føler ikke at jeg fortjener dem, men jeg setter stor pris på dem. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, MxxM skrev:

Jeg skal prøve. Men det er ikke lett når feks teamleder henvender seg til vikaren fremfor meg i saker og ting. 

Tusen takk for dine svar. Føler ikke at jeg fortjener dem, men jeg setter stor pris på dem. 

Sett fra ditt perspektiv, så kan jeg forstå at du synes det er vanskelig om teamleder henvender seg til vikaren i stedet for deg. Men hvis du tenker tilbake til hvordan det er å være vikar, så kjennes det fint ut om du blir regnet med - og spurt - selv om du er vikar. Det finnes ulike måter å forstå hvorfor teamleder henvender seg til vikaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Sett fra ditt perspektiv, så kan jeg forstå at du synes det er vanskelig om teamleder henvender seg til vikaren i stedet for deg. Men hvis du tenker tilbake til hvordan det er å være vikar, så kjennes det fint ut om du blir regnet med - og spurt - selv om du er vikar. Det finnes ulike måter å forstå hvorfor teamleder henvender seg til vikaren. 

Jeg skjønner det. 

Det er bare jeg som føler feil hele tiden. Jeg kan ikke stole på følelsene mine lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, frosken skrev:

Du føler vel ikke feil, men du kan ha nytte av å jobbe med hvordan du mentaliserer ulike situasjoner. Se https://www.mentalisering.no/om-mentalisering/hva-er-mentalisering/

Idag klarte jeg noe som var veldig stort for meg. Jeg klarte å sette grenser overfor de på avdelingen jeg jobber på (klarte å si nei til et spørsmål jeg fikk pluss at jeg samtidig ordnet opp i noe som har irritert mine kolleger lenge). Jeg var også tydelig overfor mine kolleger at jeg har like mye «stemmerett» som dem. Jeg føler at jeg fikk litt respekt idag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker er veldig flegmatiske I vår tid er dette ofte personer som kommer eller søker maktposisjoner i forhold til andre synes jeg å ha sett.  I tidligere tider var det ofte de veldig karismatiske som innehalde  sånne maktroller. Jeg tror man bare kan prøve å ikke bry seg så mye med sånne personer men  bare la dem pludre  i vei med sitt  slik som man ofte gjør med politikere.

Anonymkode: cdfbc...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg sa til mine kolleger idag, som var ferdige 1,5 time før meg, at de nå fikk hjelpe meg. Det gjorde de :) 

Så bra :)

Du er flink! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MxxM skrev:

Det er ikke lett når man er et «ja-menneske», så tusen takk :) 

Nei, det er ikke alltid like lett. Men du bør begynne å si mer JA til deg selv og ikke bare alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...