Gå til innhold

Lyst til å slutte med medisinene


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du dyrker sykdommen.

Anonymkode: 27544...caa

Hva mener du egentlig med det? At man tenker for mye på, og er for opptatt av, symptomtrykket på sykdommen? Eller selve sykdommen? 

Jeg tror det er "naturlig" å være opptatt av symptomene når de står på. Symptomene på sykdommen overtar naturligvis tankene og følelsene, og kan få det til å føles som om det gjelder hele kroppen. Og at man ikke kommer ut av det fordi symotomtrykket er så sterkt. Da kan man ikke si at man _dyrker_ sykdommen! 

Hvis du fikk symptomer på hjerteinfarkt, vil det da si at du _dyrker_ hjerteinfarktet fordi hele deg er opptatt av hva som foregår? 

 

Endret av anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Evnene mener du? Ja er født med dem. 

Vi har alle evener, men mesteparyen av dem vil ikke vitte det eller syns det er ikke så viktig. Man skulle ikke fortelle alt om det. Det er for mye mennesker skremmende. At du blir bedre, er viktigere enn det overnaturlige. Du skulle utvikle mer talmodighet  og om du er feit eller ikke spiller ingen rolle. Mennesket der inne teller. Har du en godt venn som du kan snakke med? Jeg burde være takknemlig for sånn en tett oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Betti 11 skrev:

Vi har alle evener, men mesteparyen av dem vil ikke vitte det eller syns det er ikke så viktig. Man skulle ikke fortelle alt om det. Det er for mye mennesker skremmende. At du blir bedre, er viktigere enn det overnaturlige. Du skulle utvikle mer talmodighet  og om du er feit eller ikke spiller ingen rolle. Mennesket der inne teller. Har du en godt venn som du kan snakke med? Jeg burde være takknemlig for sånn en tett oppfølging. 

Men vil ikke være feit, var på trening i dag og det var så tungt phu! Nei må nok slutte på medisinen og gå ned i vekt, skal ikke snakke om evnene mine til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men vil ikke være feit, var på trening i dag og det var så tungt phu! Nei må nok slutte på medisinen og gå ned i vekt, skal ikke snakke om evnene mine til noen. 

Det kan jo hende at det er mulig med begge deler samtidig da, søte stjernestøv. Altså at du tar medisinene samtidig som at du trener og passer på å spise litt mindre og sunnere. Det behøver jo ikke å være enten-eller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, anbr42 skrev:

Det kan jo hende at det er mulig med begge deler samtidig da, søte stjernestøv. Altså at du tar medisinene samtidig som at du trener og passer på å spise litt mindre og sunnere. Det behøver jo ikke å være enten-eller!

Med meg er det enten eller virker det som, jeg har ikke viljestyrke til å gå ned i vekt nå. Vet ikke om trevicta er annerledes, er jo snakk om at jeg skal ta det. Men ettersom jeg har forstått er det det samme som xeplion, da er jeg jo like langt. Skulle virkelig ønske jeg klarte å styre meg, men det er ti ganger lettere uten medisiner for meg å gå ned i vekt. Da har jeg ikke den ulvehungeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, anbr42 skrev:

Hva mener du egentlig med det? At man tenker for mye på, og er for opptatt av, symptomtrykket på sykdommen?

 

 

Dyrker sykdommen ved ikke å ville ta medisiner .

Anonymkode: 27544...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
På 3.12.2018 den 14.18, stjernestøv skrev:

Skjønner deg godt, vil slutte jeg også. 

ja, det er bra å slutte. jeg vil slutte jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

ja, det er bra å slutte. jeg vil slutte jeg også.

Ja det er ikke noe særlig når en ikke vil ta medisiner å ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 3.12.2018 den 18.19, stjernestøv skrev:

Jeg får også inn andres tanker når eg ikke tar medisiner. 

jeg blir en hest uten antideprisiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk IKKE greit eller bra å slutte på medisiner uten en leges anbefaling, eller veiledning av hvordan dette skal gjøres. 

Akkurat nå er jeg en fornuftig utgave av meg selv, så da tenker jeg at man ikke bør slutte med medisiner bare fordi følelsene sier "de ikke virker", "skjønner ikke vitsen", "de gir meg uutholdelige bivirkninger", "de tar bort evnene mine", "jeg får ulvehunger av dem og blir feit", osv. 

Det eneste riktige er å ta slike ting opp med legen som har gitt deg medisinene. Da kan det hende at det vil bli anbefalt å endre dosering, evt. bytte til et annet medikament. Og vis man vil slutte/seponere alt av medisiner, så bør det skje i samråd med, og etter veiledning av lege. Aldri lurt å autoseponere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...