Gå til innhold

Hva kan en innleggelse hjelpe meg med nå?


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Har bp2, og har den siste tiden vært veldig ustabil. Jeg veksler mellom å være litt høy, stabil, og langt nede. Relativt hyppige skifter. 

Etter selvskadende atferd og utsagn om at jeg vil dø, er jeg blitt fulgt litt tettere opp på dps. Nå er jeg blitt spurt om jeg ønsker et stabiliseringsopphold på døgnavd. Det er bare det at mine ønsker om det jo veksler i takt med stemningsleiet mitt! 

Noe i meg sier at jeg burde takke ja, noe annet i meg sier at jeg ikke trenger det. Denne ambivalensen er irriterende og slitsom.  

Hvordan kan ei ukes opphold gjøre meg mer stabil? Tviler på at det egentlig er mulig. 

 

 

 

Endret av anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Mëmëso, stjernestøv, og Bettii 11 for svar. 

Akkurat nå har jeg bare lyst til å grave meg ned, og ikke forholde meg til verden. Tror jeg får gjøre alvor av det, og finne fram spaden og dra til skogs... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, anbr42 skrev:

Takk Mëmëso, stjernestøv, og Bettii 11 for svar. 

Akkurat nå har jeg bare lyst til å grave meg ned, og ikke forholde meg til verden. Tror jeg får gjøre alvor av det, og finne fram spaden og dra til skogs... ;)

Nei, nei, nei, dra på sykehus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt tæle i bakken her jeg bor nå, så ingen fare... Får av nevnte grunn ikke gravd noe særlig dypt! (dette med å grave seg ned var bare tull...) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godta tilbudet om døgnbehandling, der kan du slappe helt av med lukket dører, det er en fin plass å reflektere og fokusere kun på deg selv, det er det som er så bra med det, nå vet jeg ikke om du har vært på lukektavd før, men deg jeg selv har erfart er att det er en kjempe fin post. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tiny88 skrev:

Godta tilbudet om døgnbehandling, der kan du slappe helt av med lukket dører, det er en fin plass å reflektere og fokusere kun på deg selv, det er det som er så bra med det, nå vet jeg ikke om du har vært på lukektavd før, men deg jeg selv har erfart er att det er en kjempe fin post. Lykke til!

Hvor lenge kan man være på denne avdelingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hvor lenge kan man være på denne avdelingen?

Det kommer vel an på hvor fort stabil du blir, å hvor klar du er selv til å hoppe ut i verden igjen, psykologer og behandlere vurderer dette sammen med deg, jeg var på lukket avdeling i kun 2 måneder pga av psykose utredning, da ble jeg kjent med mange forskjellige mennesker med forskjellige bakgrunner, en person hadde vært der i 1 år, noen var der 1-4 måneder, som sagt, det kommer an på situasjonen.

 

Endret av tiny88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tiny88 skrev:

Det kommer vel an på hvor fort stabil du blir, å hvor klar du er selv til å hoppe ut i verden igjen, psykologer og behandlere vurderer dette sammen med deg, jeg var på lukket avdeling i kun 2 måneder pga av psykose utredning, noen var der for å stabiliserer, fra 1måned til år, kommer veldig mye an på situasjonen.

Tusen takk. Jeg tror jeg er for frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Betti 11 skrev:

Tusen takk. Jeg tror jeg er for frisk. 

Hvis det du forklarer er såppass slitsomt att det går utover din vanlige hverdag, ville jeg takket ja, :)

Endret av tiny88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, anbr42 skrev:

Har bp2, og har den siste tiden vært veldig ustabil. Jeg veksler mellom å være litt høy, stabil, og langt nede. Relativt hyppige skifter. 

Etter selvskadende atferd og utsagn om at jeg vil dø, er jeg blitt fulgt litt tettere opp på dps. Nå er jeg blitt spurt om jeg ønsker et stabiliseringsopphold på døgnavd. Det er bare det at mine ønsker om det jo veksler i takt med stemningsleiet mitt! 

Noe i meg sier at jeg burde takke ja, noe annet i meg sier at jeg ikke trenger det. Denne ambivalensen er irriterende og slitsom.  

Hvordan kan ei ukes opphold gjøre meg mer stabil? Tviler på at det egentlig er mulig. 

 

 

 

Er du tilbudt kun en uke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tiny88 skrev:

Hvis det du forklarer er såppass slitsomt att det går utover din vanlige hverdag ville jeg takket ja, :)

Jeg sliter med angst, ptsd og kroniske smerter. Jeg har oppfølging av fastlege og sykepleier i kommunen. Forstår ikke hvorfor de venter så lenge. De sa jeg scorer dårlig på psykisk tilstand og de vil vente til stoffskifte mitt er stabilisiert.  Jeg går på felger, orker snart ikke mer. Fin farge det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Er du tilbudt kun en uke? 

Jeg vet ikke, for jeg har ikke fått noe konkret tilbud enda. Denne uka var det fullt belegg, men de sa at jeg mest sannsynlig fikk plass i løpet av neste uke. Jeg regner med at det bare er en uke pga det store trykket nå før jul og i julen. Det er mange som sliter der ute, og de aller fleste sikkert mer enn meg også. 

Men som sagt, jeg vet ikke om jeg takker ja om jeg skulle få et tilbud til uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettina 11 og tiny88:

Jeg er heldigvis altfor frisk til lukket avdeling. Når jeg har vært innlagt tidligere er det kun på dps sin døgnavdeling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, anbr42 skrev:

Jeg vet ikke, for jeg har ikke fått noe konkret tilbud enda. Denne uka var det fullt belegg, men de sa at jeg mest sannsynlig fikk plass i løpet av neste uke. Jeg regner med at det bare er en uke pga det store trykket nå før jul og i julen. Det er mange som sliter der ute, og de aller fleste sikkert mer enn meg også. 

Men som sagt, jeg vet ikke om jeg takker ja om jeg skulle få et tilbud til uka. 

Jeg synes du skal si ja til et stabiliseringsopphold. Da kan du sammen med avdelingspersonalet få litt bedre oversikt over hva som skjer og hva du kan gjøre fremover for å få det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, anbr42 skrev:

Bettina 11 og tiny88:

Jeg er heldigvis altfor frisk til lukket avdeling. Når jeg har vært innlagt tidligere er det kun på dps sin døgnavdeling. 

Ja det var det hvilken jeg vil forslår til sykepleieren. Ikke før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Betti 11 skrev:

Tusen takk. Jeg tror jeg er for frisk. 

De fleste trenger ikke å behandles i døgnavdeling, de fleste har best utbytte av jevnlige samtaler uten innleggelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...