Gå til innhold

Hvor mye bruker du på julegaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
På 10.12.2018 den 0.37, Madelenemie skrev:

Hei!

Det er vel mer at min erfaring med gaver...få noe andre syns er fint, en lue, som kanskje noen syns er fin, men ikke jeg, noen stygge lysestaker fra en eller annen masseprodusent som man ser over alt, jeg liker ikke sånt krimskrams.

Da bedre gi en vin, eller noe man kan spise, hvis man ikke kjenner menneske godt nok til å gi noe personlig, det er ikke noe hyggelig hver jul kjøre gaver rett til fretex, alt fra lysestaker, til luer, krimskrams folk ruinerer seg på, kan det høres ut som, og som likevel er helt uønsket når man får det.

Om jeg ikke kjører krimskramset til fretex, så går det til gaver til skolens tombola til 17 mai, så det går jo videre, men jeg syns jo leit folk bruker så mye tid, og klage og penger på noe de som får tingene oftest ikke blir noe glade for.

Hvorfor kan man ikke gi en gave man vet vil treffe, eller bare gi noe spiselig, hvorfor alt det der billig-tilbuds stæsjet.

Jeg kjenner en dame som starter i august med å handle inn til jul, hun er som et samlebånd, så reiser hun til et sted som heter Ularhed, i Sverige, og kjøper masse tilbudsting som er billig for henne, som er innenfor det hun vil bruke, og med det hun mener fantastiske rabatter, det hun ikke skjønner er at de som får disse gode tilbudene hun samler inn, nok ikke blir så glade.

Det er bare tull, det der med tilbud ofte, man lar seg lure, men man burde ikke tro at andre blir glade for stæsj som en selv syns var et supert kjøp, sparte 100 kr, eller mer...Jeg tror ikke på sånne lurerier.

 

Her sier du akkurat hva jeg tenker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hvor mye jeg kommer til å bruke på julegaver, jeg er i alle fall ikke hektet på gavehysteriet.... blir helt matt av alle ting som en liksom trenger, og som butikkene ønsker at vi skal kjøpe...

I år har jeg laget en del gaver - liker å strikke, og håper at gavene enten blir brukt av personene selv, eller at de gir dem videre til noen andre. Men jeg kjøper jo også - til ungene, til mannen min, til foreldrene mine (selv om de også ønsker seg dugnader av ymse slag), til to vennepar, til søstera mi m/ mann, de to yngste tantebarna mine + kjærestene til de to eldste ungene mine.

Har så vidt begynt, og regner med å ha det meste klart neste torsdag.

Vi har så himla masse ting, så jeg håper jeg får gaver jeg enten kan spise eller drikke opp, eller som jeg helt klart kan bruke ofte. Ikke skapfyll eller nips i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...