Gå til innhold

Dere som går til psykolog...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det på DPS dere går, til privat med avtale eller privat uten avtale (alrså at du betaler alt selv)?

Anonymkode: 95066...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terapeuten jeg går til er helt privat, men han har noen pasienter som slipper unna med halv pris. Dette fordi han vil at alle skal ha en mulighet til å gå til han. Det synes jeg er hyggelig gjort. 

Fra fastlegen sendte henvisning til jeg fikk time, tok det  knapt en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, emilie321 skrev:

Terapeuten jeg går til er helt privat, men han har noen pasienter som slipper unna med halv pris. Dette fordi han vil at alle skal ha en mulighet til å gå til han. Det synes jeg er hyggelig gjort. 

Fra fastlegen sendte henvisning til jeg fikk time, tok det  knapt en uke. 

Vil du si ca hvor mye du betaler? 

Anonymkode: 711e8...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du si ca hvor mye du betaler? 

Anonymkode: 711e8...484

Jeg betaler 600 kr for en time. Den varer fra 45 - 60 min. 

Har dessuten en avtale med terapeuten at jeg kan ringe/sende melding hvis jeg har det vanskelig. Da tar vi det enten på sms eller pr telefon. Da ringer han meg opp når det passer for han og da har vi pleid å prate lenge. Dette har jeg ikke betalt noe ekstra for (føler litt på det).  Den avtalen er gull verdt for meg. Ikke det at jeg har kontaktet han så ofte, men bare det å vite at jeg kan få tak i han, hjelper meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg betaler 600 kr for en time. Den varer fra 45 - 60 min. 

Har dessuten en avtale med terapeuten at jeg kan ringe/sende melding hvis jeg har det vanskelig. Da tar vi det enten på sms eller pr telefon. Da ringer han meg opp når det passer for han og da har vi pleid å prate lenge. Dette har jeg ikke betalt noe ekstra for (føler litt på det).  Den avtalen er gull verdt for meg. Ikke det at jeg har kontaktet han så ofte, men bare det å vite at jeg kan få tak i han, hjelper meg.  

Det blir ganske mye om man går dit hver uke i et helt år da? spesielt om man itilegg er ufør..

Anonymkode: 95066...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ganske mye om man går dit hver uke i et helt år da? spesielt om man itilegg er ufør..

Anonymkode: 95066...ccf

Ja, det gjør det. Nå var det bare i begynnelsen jeg gikk hver uke. Etterhvert begynte jeg å gå hver 14 dag, men hyppigere igjen i dårlige perioder. 

Har lært mye av denne terapeuten som jeg nå ser ut til å greie og nyttiggjøre meg på en annen måte enn de psykologene jeg har gått hos før. På den måten har det vært verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at bare 2 stk har svart i denne tråden.. det virker jo som det er mange flere her på forumet som går til psykolog eller "behandler" som det ofte blir omtalt som?

Anonymkode: 95066...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 12.03, emilie321 skrev:

Jeg betaler 600 kr for en time. Den varer fra 45 - 60 min. 

Har dessuten en avtale med terapeuten at jeg kan ringe/sende melding hvis jeg har det vanskelig. Da tar vi det enten på sms eller pr telefon. Da ringer han meg opp når det passer for han og da har vi pleid å prate lenge. Dette har jeg ikke betalt noe ekstra for (føler litt på det).  Den avtalen er gull verdt for meg. Ikke det at jeg har kontaktet han så ofte, men bare det å vite at jeg kan få tak i han, hjelper meg.  

Hvor i vårt langstrakte land befinner en så sympatisk terapeut seg om jeg før spørre?

Anonymkode: b0626...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i vårt langstrakte land befinner en så sympatisk terapeut seg om jeg før spørre?

Anonymkode: b0626...9f8

På østlandet.

Han er nok ikke den eneste som har sånne avtaler med pasienten. Hadde en psykiater i mange år som jeg hadde samme avtale med. Vet også om andre pasienter som har lignende avtaler med sine behandlere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

På østlandet.

Han er nok ikke den eneste som har sånne avtaler med pasienten. Hadde en psykiater i mange år som jeg hadde samme avtale med. Vet også om andre pasienter som har lignende avtaler med sine behandlere.  

Det høres veldig bra ut at han har så sterk sympati med pasientene sine.

Anonymkode: b0626...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du noe på DPS

På DPS betaler en vanlig konsultasjonstakst hos spesialist (351 kroner) inntil en får frikort når en har betalt 2258 kroner i et kalenderår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at bare 2 stk har svart i denne tråden.. det virker jo som det er mange flere her på forumet som går til psykolog eller "behandler" som det ofte blir omtalt som?

Anonymkode: 95066...ccf

Går ikke til psykolog, men har snakket med en et par ganger fordi hun var tilknyttet fact team. Snakker med sykepleier i fact. Betaler ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, kupton skrev:

På DPS betaler en vanlig konsultasjonstakst hos spesialist (351 kroner) inntil en får frikort når en har betalt 2258 kroner i et kalenderår.

Takk!

Anonymkode: b0626...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...