Gå til innhold

Dere som går til psykolog...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, emilie321 skrev:

På østlandet.

Han er nok ikke den eneste som har sånne avtaler med pasienten. Hadde en psykiater i mange år som jeg hadde samme avtale med. Vet også om andre pasienter som har lignende avtaler med sine behandlere.  

Ca hvor på Østlandet? Hva er nærmeste «store» sted? Jeg hadde virkelig trengt en god behandler.

Anonymkode: 6bfa3...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått til både psykiater og psykolog på DPS, nå går jeg til psykiater der. Eller, jeg tror hun er psykiater ihvertfall, hun er overlege og jeg går dit kun for medisinutprøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trine skrev:

Har gått til både psykiater og psykolog på DPS, nå går jeg til psykiater der. Eller, jeg tror hun er psykiater ihvertfall, hun er overlege og jeg går dit kun for medisinutprøving.

Overlege = psykiater :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du noe på DPS?

Anonymkode: b0626...9f8

Ja jeg har betalt rundt 350 kr timen til jeg fikk frikort i februar. Etter nyttår må jeg igjen betale til jeg får frikort igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på DPS, betaler ingen ting. Tror de som går på poliklinikken betaler egenandel opp til frikort. De som går på rehabilitering betaler ingenting, har gått der ca 6 år.

Anonymkode: 8a08e...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Ja jeg har betalt rundt 350 kr timen til jeg fikk frikort i februar. Etter nyttår må jeg igjen betale til jeg får frikort igjen. 

Det er en grei ordning.

Anonymkode: b0626...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går på DPS, betaler ingen ting. Tror de som går på poliklinikken betaler egenandel opp til frikort. De som går på rehabilitering betaler ingenting, har gått der ca 6 år.

Anonymkode: 8a08e...2cc

Hva er forskjellen på å gå i behandling og til rehabilitering?

Anonymkode: b0626...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte heller ingenting der når jeg gikk dit mens jeg var innlagt på sykehuset, før jeg fikk frikort. Jeg synes det var litt overraskende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk hos en lege som var så snill at han fulgte opp også " sånne pasienter" . Når ha tok sin pensjon forsatte han som privatpraktiserende i mange år. Jeg fikk da komme til han til timer. Han var også psykiater. Bare tilfeldig at nettopp jeg var så heldig. Jeg betalte tror det var 600 i egenandel inntil frikortet " slo inn" da ble egenandelen noe mindre. Tror dette er hva som kalles " kommunal garanti". At legen er i systemet liksom. Det er mulig andre betalte mere men fikk mere klassisk analyse. Jeg mottok mere støtteterapi som var hva jeg trengte.  Jeg fikk ringe denne legen  nårsomhelst og fikk også dobbelttime når ting stod på som værst for meg med jobb og min utdanning. Dette betydde alt i min situasjon med få pårørende som var så veldig friske. Jeg hadde sist kontakt og telefon med denne psykiateren  for  et par år siden og da var han blitt 85 år. Husker han alltid sa at lege det var man hele livet til ende. Han hjalp mange tror jeg.  Samfunnsengasjert og  opptatt av freden i verden. Helt utrolig fantastisk menneske. Stod på for de svakeste blant oss og gjør det nok den dag i dag  så langt helsa holder.

Når jeg først fikk psykose for første gang var det veldig vanskelig å få noe oppfølging. Flere ganger virket det som de hadde glemt meg. Jeg måtte stå på å ringe og kom til slutt til en psykolog som var under opplæring. Men dette var på åttitall. Problemene begynte lenge før det.

Man må bare stå på å ringe og ikke gi seg er min erfaring.

Anonymkode: 98c33...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...