Gå til innhold

Velferdsstaten strupes av denne regjeringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg måtte få sosialstønad en jul selv da jeg ventet på uføretrygden. Det er ikke noe særlig. Merkelig rart men det virket som bussjåføren dengang for mange tiår siden hadde greie på det. Veldig rart. Og veldig ubehagelig. Ingen å snakke med om det. Ting kan så lett misforstås.

Min situasjon er mye bedre i dag men nå har jeg mindre håp  fremover da tiden renner ut.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værst synes jeg det er at politikere av i dag bevisst( ?) unnlater sikkert av hensyn til prioriteringen av tiltak mot global oppvarming å kommunisere eller later som de ikke forstår at store mengder mennesker i Norge kommer ikke til å ha noe å leve av etter fylte 67 år. Mange har få opptjente rettigheter eller er ikke klar over hvor lite det vil gi i pengeutbetalinger etter 67 år. En del kan kanskje leve en stund ved salg av egen bolig og gå ut i leiemarked men dette kan bli forferdelige scenarier. Barn og barnebarn må påregne mindre støtte i for mav arv og gaver og ringvirkninger i boligmarkedsprser osv.Selvsagt har man folketrygden men mange vet ikke hvor veldig  lite det utgjør selv i forhold til uføretrygd eller aap som de kanskje får ha til 67 år. Dette vil gjelde store mengder mennesker og stadig kommer nye til hvis ikke helsevesen  blir så dårlig at folk faller fra av den grunn og levealder ytterligere ned. Disse politikere vi har vil bare kalle det " omstilling" 

Dette er ikke organiserte grupper mennesker og har derfor lite talerør. Selv de som skulle være vaktbikkje tier.

Vent å se.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisen blir fra hånd til munn til ingenting etter 67 år. Dette følger av vanlig logisk tanke. Da snakker vi for veldig mange mennesker for de kan vel ikke alle kjennes instutsjonstrengende som iallefall ikke er særlig å trakte etter. Folketrygden har ikke holdt følge med prisutviklingen i vår tid spesielt etter endringene i beregningsmåten som arbeidstakerorganisasjonene oog nho omfavnet kanskje så sltfor vitende om hva som ville ramme alle andre enn dem selv. Når problemene melder seg for alvor bytter bare politikerene laget. Det største sviket i norsk historie etter mitt syn.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller største trusselen mot et godt samfunn eller " velferdsstaten" er narkotikaen som flommer over oss og de dårlige miljøene tror jeg.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man aner ikke hvilke problemer man har satt dette landet i tror jeg. Man blir bare trist over å tenke på hva noen få sine valg fører til for så mange.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man aner ikke hvilke problemer man har satt dette landet i tror jeg. Man blir bare trist over å tenke på hva noen få sine valg fører til for så mange.

Anonymkode: 5d961...b5a

Nå syntes jeg du overdriver veldig.

Anonymkode: fc223...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikk av i dag er ikke stort å bry seg med tror jeg. Politikerene finner sammen på  bakrommet og finregne forhåpentlig.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare helt forferdelig at så mye vondt skal måtte skje og dette rammer først og fremst kvinner. Kanskje nettopp derfor vi hører så lite om disse problemstillingene i hovrdstrømmene i media. Man hører aldri før det er for sent liksom.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare helt forferdelig at så mye vondt skal måtte skje og dette rammer først og fremst kvinner.

Hva da tenker du på spesielt?

Anonymkode: fc223...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke så lett å forstå at vi har så dårlig styring med alt her i landet. Fra kommuner til sykehus til pensjon.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må bare undres mener jeg. Uten at jeg mener at alt er negativt jeg er bare bekymret over utviklingen som jeg synes vi ser mye konturene av og som jeg ikke tror behøvde å være slik. Men man kan iallefall undres.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye spesielle saker i dag med mennesker som blir fullstendig overkjørt av " systemet" føler jeg etter hva jeg har lest. Mye grunn til bekymring spesielt for alle over 67 år i dag. Det er ikke bare for alle å gå til sak mot staten heller. Alt er ikke bare. Man kan bli utsatt for så mye i dag også i det offentlige rom.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har det ikke så lett  eller noen gang har hatt det så lett at de bare kan løpe hjem til mor og far eller politiet og advokat for den sakens skyld for å få rettighetene sine. Selv ikke i Norge.

Anonymkode: 5d961...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...