Gå til innhold

Har noen kommet på noe nyttårsforsett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg håndterer livet som det kommer. Nyter livet til det fulle. Derfor ingen nyttårsforsetter i år. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her. Pleier å si til meg selv at året får komme og gå på godt og vondt. Forsetter er jeg ikke noe god på å holde uansett. Vet ikke hvor mange ganger jeg liksom skulle slutte å røyke rett etter nyttår... Da jeg faktisk klarte å slutte, trengte jeg ingen nyttårsaften for å få det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett alt sammen. Oftest nok bare å komme seg på bena hver dag.Det rart hvordan høytider ofte forbindes med mennesker som alltid har vært der. Når de ikke er der så er høytiden også borte. Nok å ta en dag om gangen føler også jeg.😊

Anonymkode: dbcc6...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg har tenkt på å prøve å endelig skrinlegge sigarettene for godt, men vet ikke hvor jeg skal finne kraft og styrke til det helt. Jeg ser vilken stor besparelse det ville vært for meg. Alt er ikke så lett.

Anonymkode: dbcc6...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt på å prøve å endelig skrinlegge sigarettene for godt, men vet ikke hvor jeg skal finne kraft og styrke til det helt. Jeg ser vilken stor besparelse det ville vært for meg. Alt er ikke så lett.

Anonymkode: dbcc6...b9a

Røyker du mange pr dag?

Anonymkode: e7e2b...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange. Har gått kurs men har hjulpet ingenting. I grunnen motsatt virkning på meg. Enda det var psykologer som holdt kurset.Forstå det den som kan.

Anonymkode: dbcc6...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altfor mange. Har gått kurs men har hjulpet ingenting. I grunnen motsatt virkning på meg. Enda det var psykologer som holdt kurset.Forstå det den som kan.

Anonymkode: dbcc6...b9a

Da må du prøve å motivere deg ved å tenke på alle pengene du kommer til å spare. En sigarett koster 6 kr. Røyker du 10 om dagen blir det 22.000 kr i året. 

Anonymkode: e7e2b...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lett for å skyve vanskelige ting til siden. Alle har jo sluttet å røyke i dag. Alt er ikke så lett å forstå hvordan årene går og vi med dem.

Anonymkode: dbcc6...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye penger som jeg trenger til sanering av oljefyr til høsten og kanskje hjelp til plenklipping i sommer. Ikke det jeg har sådd frø for 4000 kr og hadde tenkt å la mere gro i år for om mulig se noe til disse frøene og bare klippe litt selv litt rundtomkring. Jeg trenger også mosjonen.

Mye man kan gjøre selv.

Anonymkode: dbcc6...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde være motivasjon nok. Men alt er bare ikke like lett å forstå for alle tror jeg. Hvorfor slutta ikke jeg samen med den store hopen. Tror nesten man må være lege eller noe annet vitenskapelig for å forstå det. Men vil tenke på tallene og høre som en eldre snill onkel i barndommen. Han hadde notisbøker hvor han skrev opp alle artikler av alt han kjøpte inn med pris. Der er kunne han blå tilbake år han ville og husket alt.Bare smart.

Anonymkode: dbcc6...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sitt av kostnadsovrrskridelser føler jeg. Ikke bare Stortinget som har det. Jeg hadde tenkt å forbruke mye mindre men så vanskelig allikevel spesielt m.h.p.mat. Skal prøve å huske at 1 sigarett koster 6kr. Bare sprøtt.

Anonymkode: dbcc6...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Enkelte lykkes så bra ser det ofte ut utenifra. Jeg har aldri følt meg passe.  Alt er ikke så lett som man kanskje tror tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har ett, spare ting gjennom året til barnas adventskalendere, så jeg slipper slite i januar med for lite penger.

Det betyr jeg må bli flinkere, når jeg kjøper små ting til barna, spare det jeg kjøper, noen ting i hvert fall. Veldig lett ville glede dem med å gi alt med en gang.

Men i år, skal jeg greie spare mange småting 🙂

jeg ville gjerne satt av penger til julegaver..men vet ikke om jeg får til før om noen mnd ...har akkurat brukt forrige årets sparepenger til å betale all kreditt, og jeg må spare litt for barnas sommerferie, og vinterferie, så da blir det nok ekstra utgifter januar 2020.

men julekalender- nytt års forsettet mitt blir jeg glad om jeg greier holde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...