Gå til innhold

Dette var det året norske medier feiget ut om Skei Grandes seksuelle omgang med mindreårig gutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som kanskje er et av de mest smertefulle nederlagene for norske medier på lenge, er hvordan den nyetablerte og uavhengige nettsiden Resett klarte å grave frem og eksponere Venstre-leder Trine Skei Grandes samleie med en 17 år gammel gutt.

Den mindreårige gutten skal ha vært under påvirkning av alkohol, da den over 20 år eldre Skei Grande tok ham med ut fra bryllupsfesten i Trøndelag på en kornåker og fullførte en seksuell handling med 17-åringen.

Hadde det vært en mannlig politiker som hadde hadde samleie med en mindreårig jente – som f.eks. Frps Bård Hoksrud – ja, da hadde det vært krigsoverskrifter og gravejournalistikk med TV-biler utenfor politikerens hjem.

Men så lenge det er en kjent kvinnelig karriere-politiker som har sex med en 16-17 år gammel gutt, da blir det noe helt annet. For så langt har ikke likestillingen i Norge kommet ennå.

Så er spørsmålet, hvorfor spilte ikke pressen med åpne kort? Dette var en sak som det var godt kjent i pressemiljøet, ikke bare beskyldte de først Resett for løgn, de lot også Skei-Grande komme med sine egne løgner og bortforklaringer uten å stille kritiske spørsmål. Det hele er en skammelig historie. Konklusjonen kan ikke bli annet enn at vi trenger den alternative pressen som Resett og Document da den statsfinansierte MSM-pressen ikke gjør den jobben de burde gjøre. Dessverre.

Anonymkode: 82736...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Det er en dobbelmoral ja. Men det viser att det er forskjell mellom kjønnene. En 17 år gammel gutt tar neppe skade av å ligge med en voksen dame, ,mens motsatt scenario trigger mye mer vonde følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bare grøsser når man ser på TV og tenker på alt som har vært for alle. Men vi som tevseere vet jo legentlig lite og man har lett for å dømme kvinner enda hardere synes jeg. Tror nesten noen ønsker at kvinner skal bli mere lik menn også i dette. Hadde en gang bare vært den aller siste at sånt skjedde. Veldig viktig at ting etterforskes grundig synes jeg. At det arbeidet gis tid og ressurser. Dermed unngår man mye psykisk plage for offeret tror jeg. Men jeg tror ikke på strenge straffer for det. Jeg tror ikke det hjelper. Jeg tror å  ansvarliggjøre på mer humane måter. Samfunnstjenste kanskje i miljøarbeid eller helst opphenting av skole kombinert med helsehjelp.Jeg tror ikke på fengsler men kanskje mer skjermde åpne  enheter som hjelper mennesker til å komme ut av misbruk og vrangforestillinger kanskje. Komme inn på nye spør i livet. Enkelte trenger hjelp til bolig og botrening kanskje. Vi lever i et samfunn med mye risiko overalt og jeg synes samfunnet har stor del i det ansvaret slik vi har det med så mange stadig flere mennesker. Samtidig forsvinner enkeltmenneskene helt i mengden .Politikerene blir enda mindre til å stole på er resultatet føler jeg.Håper bare de rammede får hjelp og støtte og ikke  enda mer opplever sten til byrden. Jeg er klar over at få  i dag deler mine syn på dette med samfunnstjeneste og ikke inneburing. Det er sjelden man hører mye om forebygging av problemene også synes jeg.

Men jeg tar dyp avstand fra uretten som er skjedd.

Anonymkode: 986d8...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerene burde rydde opp i egne problemer synes jeg og ikke være så snare til å vifte med pekefingeren til andre fremmede mennesker.

Anonymkode: 986d8...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden MSM hele tiden skriver om hvor fint og bra kvotering er for å få mangfold, burde vi la dem smake på egen medisin, kvoter inn høyre"ekstreme" inn i redaksjonen slik at vi ikke bare har venstreekstreme/sentrum folk i MSM. MSMs storting er blodrødt, det gir skjev dekning, for statsfinansierte medier er det kritikkverdig.

Og, som DB en gang skrev, utelndlanske eiere er ikke bra for næringslivet, for de tenker på profitt ikke lokalsamfunnets beste (Dagbladet har selv utenlandske eiere....), de melker staten for penger og sprer sin propaganda og bryr seg ikke om samfunnet de raserer, og de skjuler det ikke engang). Sinnsykt. Folk er så "dopa" at ingen reagerer

https://www.dagbladet.no/kultur/norge-pa-auksjon/69796084

Anonymkode: 3ccba...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Det er en dobbelmoral ja. Men det viser att det er forskjell mellom kjønnene. En 17 år gammel gutt tar neppe skade av å ligge med en voksen dame,

Og en 17 år gammel jente tar neppe skade av å ligge med en voksen mann.

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

,mens motsatt scenario trigger mye mer vonde følelser.

Viser bare at man skal basere hva man mener på logikk og fornuft, ikke følelser.

Anonymkode: 82736...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like skadelig for begge kjønn tror jeg. Kanskje enda  mye mer stigma for gutter. Håper han har noen voksne som støtter.

Ting er ofte veldig miljøbetinget synes jeg, men alt som skjer gjør mange redd for å gå ut og engstelig for å delta i meningsutveksling ikke minst for her er det lett å trå feil og ramme helt uskyldige uansett tema. Men jeg synes ofte ikke politiketene er noen gode eksempler og leder an slik de burde.Ting er blitt veldig farlig i dag synes jeg. Spesielt det å være ung kan ikke være lett i en sånn verden. En verden som bare dyrker frem våre dårlige sider ofte. Men det er kanskje mye svindel og bedrag fra mediene for øke salgstallene.

Anonymkode: 986d8...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralisme. En 17-åring er ikke mindreårig og er over den seksuelle lavalder. Ikke noe for pressen å skrive om i det hele tatt. Ingen skal blande seg opp i frivillig sex mellom personer over 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, kupton skrev:

Moralisme. En 17-åring er ikke mindreårig og er over den seksuelle lavalder. Ikke noe for pressen å skrive om i det hele tatt. Ingen skal blande seg opp i frivillig sex mellom personer over 16 år.

Hun slapp altfor lett. Hvis du som 38-åring kommer over en full søttenåring, følger du vedkommende hjem til mor og far, du har ihvertfall IKKE sex med vedkommende. I tillegg løy hun i pressen i ettertid, og la all skyld på gutten.

Gutten sier seg til VG:

– Da fikk jeg sjokk. Hun fortalte at hennes versjon var at det hadde vært en fest hvor venner koste seg og hvor jeg hadde dratt med henne bak et hus og hoppet på henne.

Anonymkode: 4ebc0...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke mye man hører om i dag er såkalte politiske " vandrehistorier", men det er kanskje for mye ønsketenkning.

Anonymkode: 986d8...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun slapp altfor lett.

Hvis en mener hun hadde gjort noe straffbart, burde hun vært anmeldt til politiet som så ville etterforsket saken.

Diverse sosiale medier og internettfora skal ikke være samfunnets nye domstol.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/oROB40/Tre-maneder-etter-at-avisen-anklaget-ham-for-seksuell-trakassering_-tok-teatersjef-Benny-Fredriksson-sitt-eget-liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kupton skrev:

Hvis en mener hun hadde gjort noe straffbart, burde hun vært anmeldt til politiet som så ville etterforsket saken.

Diverse sosiale medier og internettfora skal ikke være samfunnets nye domstol.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/oROB40/Tre-maneder-etter-at-avisen-anklaget-ham-for-seksuell-trakassering_-tok-teatersjef-Benny-Fredriksson-sitt-eget-liv

Er helt enig. Det er den norske domstol som skal dømme, ingen andre. Sosiale medier og internettfora har blitt vår verste gapestokk. Faktisk verre enn den gamle dagers gapestokken, da vår tids gapestokk når de aller fleste og ikke bare de som er på et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som kanskje er et av de mest smertefulle nederlagene for norske medier på lenge, er hvordan den nyetablerte og uavhengige nettsiden Resett klarte å grave frem og eksponere Venstre-leder Trine Skei Grandes samleie med en 17 år gammel gutt.

Den mindreårige gutten skal ha vært under påvirkning av alkohol, da den over 20 år eldre Skei Grande tok ham med ut fra bryllupsfesten i Trøndelag på en kornåker og fullførte en seksuell handling med 17-åringen.

Hadde det vært en mannlig politiker som hadde hadde samleie med en mindreårig jente – som f.eks. Frps Bård Hoksrud – ja, da hadde det vært krigsoverskrifter og gravejournalistikk med TV-biler utenfor politikerens hjem.

Men så lenge det er en kjent kvinnelig karriere-politiker som har sex med en 16-17 år gammel gutt, da blir det noe helt annet. For så langt har ikke likestillingen i Norge kommet ennå.

Så er spørsmålet, hvorfor spilte ikke pressen med åpne kort? Dette var en sak som det var godt kjent i pressemiljøet, ikke bare beskyldte de først Resett for løgn, de lot også Skei-Grande komme med sine egne løgner og bortforklaringer uten å stille kritiske spørsmål. Det hele er en skammelig historie. Konklusjonen kan ikke bli annet enn at vi trenger den alternative pressen som Resett og Document da den statsfinansierte MSM-pressen ikke gjør den jobben de burde gjøre. Dessverre.

Anonymkode: 82736...a4c

zzzzz.... hvor mange ganger skal vi høre om dette på DOL? 

Anonymkode: 2f2a4...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, kupton skrev:

Hvis en mener hun hadde gjort noe straffbart, burde hun vært anmeldt til politiet som så ville etterforsket saken.

Diverse sosiale medier og internettfora skal ikke være samfunnets nye domstol.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/oROB40/Tre-maneder-etter-at-avisen-anklaget-ham-for-seksuell-trakassering_-tok-teatersjef-Benny-Fredriksson-sitt-eget-liv

Regner med at du er klar over, at det er veldig mye dritt en kan gjøre mot andre folk og likevel følge loven. Vi bør ha noe høyere standard og forvetninger både til de rundt oss, og ikke minst landets ledere... Om alle skal bare følge loven og gi F i alle rundt seg, får du amerikanske tilstander. "det er jo lov å kjøpe politikerne og få vedtak i min favør, så hvorfor ikke" Ja, flott at du følger loven, men, kanskje en bør rette kritikk likevel, om en f.eks legaliserer korrupsjon (slik de har i USA) så betyr ikke det at avisene ikke bør kritisere korrupsjonen (noe de forøvrig ikke gjør uansett fordi de er også kjøpt og betalt samme som politikerne, mend et er en annen sak)

En bør forvente noe grad av etikk og moral fra folk, det er min mening ihvertfall, men mange som trives i USA da, og du ville sikkert gjort det selv (velstående suksessfulle folk har det bedre der enn i Norge), men det blir et ganske dysfunksjonelt samfunn av slike holdninger.

Lykke til !

Anonymkode: 3ccba...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, emilie321 skrev:

Er helt enig. Det er den norske domstol som skal dømme, ingen andre. 

Det gjaldt visstnok ikke for Søviknes.

Anonymkode: 82736...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alle milliardoverskridelsene da. Alle partiene har hatt sitt tror jeg. Det er mye tankevekkende i dag. At så store feil skjer så lett.

Anonymkode: 986d8...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex med godt over 20 år eldre mann da jeg var 18. Jeg har ikke tatt skade av det. Men gud hjelpe meg er jeg glad for at han ikke var politiker og at ingen har interesse av å henge ut han (og meg) i media. Bare tanken på det gjør meg fullstendig skrekkslagen. Hjelpes. Synes dette bare var kynisk av både Ola Borten Moe og Reset og synes det sier mye om dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt koster i dag sikkert også for mennesker " høyt oppe i det". Jeg mener ingen av de sakene har vært nor god PR for partiene deres vil jeg tro ute blant det brede lag av befolkningen.

Anonymkode: 986d8...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ting som bare er for vondt å tenke på  føler jeg at det er slik alt er blitt i det norske samfunn.

Anonymkode: 986d8...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...