Gå til innhold

Dette var det året norske medier feiget ut om Skei Grandes seksuelle omgang med mindreårig gutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun slapp altfor lett. Hvis du som 38-åring kommer over en full søttenåring, følger du vedkommende hjem til mor og far, du har ihvertfall IKKE sex med vedkommende. I tillegg løy hun i pressen i ettertid, og la all skyld på gutten.

Gutten sier seg til VG:

– Da fikk jeg sjokk. Hun fortalte at hennes versjon var at det hadde vært en fest hvor venner koste seg og hvor jeg hadde dratt med henne bak et hus og hoppet på henne.

Anonymkode: 4ebc0...668

Hun hadde  gått rundt og tatt en rekke menn i skrittet og ropt : Æ VIL HA KAR ! 🙄 ,før hun endte opp med gutten. 

Hadde en voksen mann gjort dette med unge jenter, hadde det vært overgrep. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å bli kalt for moralist fordi man reagerer på dette er litt søkt etter min mening. Voksne mennesker skal og bør ha litt ansvar for hvordan man møter ungdommer selv om de etter loven kan ha sex. Alder har en stor betydning i dette tilfellet uansett hva loven sier. En 17 åring har ikke stemmerett, kan ikke kjøre bil, må ha foreldrenes underskrift på det meste osv fordi de ikke er myndig. Det burde være noen bremser hos en godt voksen kvinne eller mann før de har sex med en 17 åring. Jeg mener også at det er rettsvesenet ansvar å dømme og ikke folk flest. Men samtidig må man ikke si at dette er helt uproblematisk ? 

Anonymkode: 87339...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men samtidig må man ikke si at dette er helt uproblematisk ?

Det er vel svært få som sier at det er uproblematisk?

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være noen bremser hos en godt voksen kvinne eller mann før de har sex med en 17 åring. 

Det er det nok også, for de aller fleste. I dette konkrete tilfellet er mye av problemet at disse bremsene svikter under lange sommerbryllupsfester med fri bar. (Og ja, normale 17-åringer i kjendisbryllup i Trøndelag drikker noe annet enn brus.)

Jeg unnskylder absolutt ikke TSG, jeg vil bare påpeke at saken ikke betyr at hun generelt mangler den typen bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Jeg unnskylder absolutt ikke TSG, jeg vil bare påpeke at saken ikke betyr at hun generelt mangler den typen bremser.

Det samme kunne du sikkert sagt om Søkviknes. Men gjør du det? Neppe. Han er mann, og i tillegg fra Frp. 

Anonymkode: 82736...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er mann, og i tillegg fra Frp. 

Du glemte å skrive at det var på partiets landsmøte, ikke på en privat bryllupsfest. Den forskjellen synes jeg er et poeng. Partitilhørighet er uvesentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, laban skrev:

Du glemte å skrive at det var på partiets landsmøte, ikke på en privat bryllupsfest. Den forskjellen synes jeg er et poeng. Partitilhørighet er uvesentlig. 

Ja, det er selvsagt akseptabelt for partitopper å feste og ha seg med med mindreårige så lenge det forgår på privat tilstelninger.

Anonymkode: 82736...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er selvsagt akseptabelt for partitopper å feste og ha seg med med mindreårige så lenge det forgår på privat tilstelninger.

Anonymkode: 82736...a4c

Jeg gidder ikke krangle med noen som ikke leser det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Det er vel svært få som sier at det er uproblematisk?

Det er det nok også, for de aller fleste. I dette konkrete tilfellet er mye av problemet at disse bremsene svikter under lange sommerbryllupsfester med fri bar. (Og ja, normale 17-åringer i kjendisbryllup i Trøndelag drikker noe annet enn brus.)

Jeg unnskylder absolutt ikke TSG, jeg vil bare påpeke at saken ikke betyr at hun generelt mangler den typen bremser.

Egentlig forstår jeg ikke at vi er uenig egentlig ? Er det « normalt» å skjenke alkohol til17 åringer i en fri bar?. Jeg er ikke ute etter å henge ut noen og stoler på rettssystemet men som forelder til ungdommer føles det ubehagelig å lese disse tingene. Kanskje jeg da er en moralist som Kupton beskriver det. 

Anonymkode: 87339...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, laban skrev:

Det er vel svært få som sier at det er uproblematisk?

Det er det nok også, for de aller fleste. I dette konkrete tilfellet er mye av problemet at disse bremsene svikter under lange sommerbryllupsfester med fri bar. (Og ja, normale 17-åringer i kjendisbryllup i Trøndelag drikker noe annet enn brus.)

Jeg unnskylder absolutt ikke TSG, jeg vil bare påpeke at saken ikke betyr at hun generelt mangler den typen bremser.

Det siste er jeg litt usikker på. Det blir som om jeg skulle ha ligget med en kompis av yngstejenta mi som også er 17 år. 

Det er så fjernt, så fjernt, så fjernt. Det hjelper  ikke å skylle på fylla heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
50 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det siste er jeg litt usikker på. Det blir som om jeg skulle ha ligget med en kompis av yngstejenta mi som også er 17 år. 

Det er så fjernt, så fjernt, så fjernt. Det hjelper  ikke å skylle på fylla heller. 

Skylde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det siste er jeg litt usikker på. Det blir som om jeg skulle ha ligget med en kompis av yngstejenta mi som også er 17 år. 

Det er så fjernt, så fjernt, så fjernt. Det hjelper  ikke å skylle på fylla heller. 

Er det helt sammenlignbart? Du er vel ikke 38 år lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, kupton skrev:

De fleste unge menn på 17 vil se på sex med en voksen kvinne som bonus. De tar i hvert fall ikke skade av det 🙂

Mens unge kvinner på 17 vil ta skade av sex med en voksen mann?

Anonymkode: 4ebc0...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens unge kvinner på 17 vil ta skade av sex med en voksen mann?

Anonymkode: 4ebc0...668

Langt ifra. Så lenge det er frivillig/ ønsket vil ingen skades av det med mindre de lærer at det er skadelig av trangsynte moralister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er avgjørende at gutten selv ikke mener det skjedde noe ulovlig. Det eneste han var opptatt av var å unngå oppmerksomhet.

Hvis det skal være noe for pressen bør det enten være ulovlig, eller i det minste må noen føle seg krenket. Her er det bare tredjepart som er krenket. Det er ikke god nok grunn til å brette ut om sexlivet til folk. 

Anonymkode: 33b4d...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 timer siden, frosken skrev:

Er det helt sammenlignbart? Du er vel ikke 38 år lengre?

Det er jeg ikke nei :) Da jeg var 38, var det eldstedatter som nærmet seg den alderen og hun tok jo med seg halve skolen hjem med både gutter og jenter. 

Mener å huske at tanken var fjern også den gangen. 

Det er klart at med 2 jenter har det vært mange gutter hjemme hos oss gjennom årene og det påvirker nok mitt syn her . I tillegg kommer resten av oppførselen på festen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare merke seg hvordan noen mennesker tjener pengene sine uten omsyn til andre mennesker nå som før.

Anonymkode: 986d8...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...