Gå til innhold

Noske sykehus


Gjest Maggie55

Norske sykehus- hvor bra?  

7 stemmer

  1. 1. Hvordan vil du gradere norske sykehus?

    • Unner ikke min værste fiende et opphold på et norsk sykehus.
      1
    • Tålelig bra men mangler nok mye ressuser
      2
    • Kvalitet på sykehuset avhenger av kommune og fylke.
      3
    • Noe av det beste i Norden
      0
    • Noe av det beste i Europa
      1
    • Noe av det beste i verden
      2
    • Vet ikke
      0
  2. 2. Hvilke eventuelle forbedringer mener du skal til?

    • Økt satsing på menneskelige ressurser såsom utdanning, lønn, flere ansatte
      6
    • Økt satsing på sykehusmateriell og sykehusrom og sykehotell og nye sykehus
      2
    • Bedre kommunikasjonssystem interne
      2
    • Nye organisasjonsformer av arbeidet med mindre samlebåndsprinsipp
      3
    • Større nærhet mellom sykehus og befolkning med hensyn på utbyggingsplaner
      2
    • Bedre forbygging av mulige feil
      2
    • Bevare de nåværende prinsipp men økt tilførsel av alle typer ressurser som trengs i et sykehus
      0
    • Bedre mulighetrr til kompetansebygging for ansatte
      1
    • Vet ikke
      0

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 17. des. 2018, 18:28

Anbefalte innlegg

1 time siden, påskelilje skrev:

Nei, det var jo ikke noe greit sagt!

Kom på en dårlig opplevelse jeg hadde dagen etter at minstejenta var født ved keisersnitt. Barnelegen undersøkte henne, så at hun var forholdvis tykk og trinn (som alle mine har vært), og spurte meg om jeg hadde drukket mye brus under graviditeten... Da jeg svarte at jeg omtrent aldri drakk brus, så jeg at han ikke trodde på meg... Han spurte så sykepleieren om hvordan blodsukkeret mitt hadde vært under graviditeten. Da hun svarte at det haddde vært helt normalt, gav han fra seg et lite snøft, og fortsatte til neste....

Men dette var jo bare et lite ubehagelig intermezzo i en ellers fin opplevelse, så etter en stund kunne jeg le av det 🙂

 

Hei!

Du ser jo ut som en som drikker brus da, søt og blid, for det blir man av brus, av lettbrus blir man sur 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleiere på intensivavdelinger er som regel spesielt flinke og gode på å ivareta mennesker. Det er stor forskjell på intensivavdelinger og vanlige sengeposter på et sykehus. 

Anonymkode: 0a00c...981

Hei!

Ok skjønner.

De hadde jo veldig god bemanning også, Alltid en sykepleier pr pasient, men ved stell måtte de være 2, og 3 om man ville prøve stå selv. Men en var så fleksibel at hun turte gjøre ting selv, det likte jeg. Hun var tøffingen, og jeg møtte henne en dag da hun kom på sykkel, hun så sprek ut. Litt kraftig men hun syklet 7 km til og fra jobb hver dag, og det med mye bakker forklarte hun.

Jeg sa jeg ønsket meg rulleski til jul, det syns hun hørtes lurt ut, men siden jeg ikke har noen akkurat nå til å lære meg, og det likevel kom snø, så venter jeg med rulleski, kanskje jeg kan finne noen som er brukt, og ikke så dyre. Det var hun som lærte meg øvelsene jeg kunne gjøre med anklene, da jeg holdt på å kjede livet av meg fordi jeg bare måtte ligge i sengen.

Det var ellers et flott tilbud der, fysioterapaut hver dag, og sykler man kunne montere på sengen, sånn at man faktisk kunne sykle, men liggende, det likte jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Xtra skrev:

Du beskriver så inderlig godt hvordan du følte det; nydelig skrevet. Enig med Påskelilje i at du burde dele dette med de det gjelder - det vil være en fin måte å takke på.

Hei!

Ok jeg skal omskrive det litt da, så det ikke blir ubehagelig for dem å lese, du vet hvis noe blir for følsomt, eller klisjeaktig, så blir man kvalm. Eller tror du det går greit sånn som det står? Det er jo det jeg mener, jeg kan jo levere det med kaken, og jeg skal ikke levere kaken selv, for jeg er ikke så glad i bli sett på/ få mye oppmerksomhet i RL, man er jo forskjellig på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Jeg hadde også en litt ubehagelig opplevelse på barsel, selv om det selvfølgelig ikke kan sammenlignes med Lillemus' opplevelse. Småen ble født på morgenen, og jeg hadde naturlig nok ikke sovet den natten, og påfølgende dag hadde jeg jo for mye adrenalin til å sove, fikk dessuten besøk. Natten etter skrek småen uavbrutt, og på morgenkvisten, etter to døgn uten søvn, spurte jeg pleierne om de kunne ta ham litt så jeg kunne få ro til å sove ørlite. "Nei, sånn er det jo å ha barn", fikk jeg til svar.

Det er helt motsatt av hva jeg opplevde da jeg fikk jenta mi. Da de så at jeg ikke hadde sovet på 2 døgn, så fikk jeg et enerom på natta (lå på 4-mannsrom) og de tok seg av barnet hele natta. Fikk grei beskjed om at det var viktig at jeg sov. Nå lå jeg litt lenger på barsel enn vanlig og hele det oppholdet var nesten som å ligge på hotell med folk som sto i kø for å hjelpe meg. De gangene jeg beveget meg ut av avdelingen eller feks dusjet, så var de ikke sene med å dulle med jenta mi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Ok jeg skal omskrive det litt da, så det ikke blir ubehagelig for dem å lese, du vet hvis noe blir for følsomt, eller klisjeaktig, så blir man kvalm. Eller tror du det går greit sånn som det står? Det er jo det jeg mener, jeg kan jo levere det med kaken, og jeg skal ikke levere kaken selv, for jeg er ikke så glad i bli sett på/ få mye oppmerksomhet i RL, man er jo forskjellig på den måten.

Synes det var fint, jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden hadde jeg en ekstrem vond opplevelse på akuttposten (somatisk) Noe som gjorde at jeg skrev en lang klage til fylkeslegen. Det endte med en tilsynsak og et stormøte med flere fra sykehuset, fastlegen, pasientombudet, ass fylkeslege, fylkeslegen og meg. Der fikk jeg en ordentlig unnskyldning for det som hadde hendt av både avdelings overlege og avdeling sykepleier. Sykehuset ble dessuten pålagt å gjøre en del forandringer.

Det nytter å klage hvis det er alvorlig.  Og det er viktig å gjøre det sånn at andre ikke opplever det samme.  Etter den hendelsen så har jeg fått særdeles god behandling , nesten så jeg tror at det står noe om saken i journalen min. 

 

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Madelenemie skrev:

Ok jeg skal omskrive det litt da, så det ikke blir ubehagelig for dem å lese, du vet hvis noe blir for følsomt, eller klisjeaktig, så blir man kvalm. Eller tror du det går greit sånn som det står?

Det er på ingen måte klisjéaktig, det er ekte sånn som det er.

Du kan jo lese gjennom og tenke over om du vil endre noe småtteri fordi teksten da blir rettet mot dem og ikke til oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, laban skrev:

Det er på ingen måte klisjéaktig, det er ekte sånn som det er.

Du kan jo lese gjennom og tenke over om du vil endre noe småtteri fordi teksten da blir rettet mot dem og ikke til oss

Hei!

Ja det skal jeg gjøre:-) takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vet ikke. Jeg er ingen sykehuseksppert og vil ikke gi meg ut for det, men mitt inntrykk er at alle får ikke den hjelpen de trenger den dag i dag.

Jeg har ikke selv barn ,men hva dere beskriver om fødselshjelp for foreldre og barn  høres ikke betryggende for å skape livsnødvendig nærhet mellom spesielt mor og barn føler jeg. Tid og rom  og masse ressurser og skånsom føling med hva som møter hjemme trengs Jeg grøsser om de med  mulige pspesielle behov utsettes for det samme noe liknende muligens noe som i en så sårbar fase av menneskelighet vel vil gjelde alle involverte.  Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har lagt merke til hvordan man ofte gjør det når man sparer inn i virksomheter og ofte nedbemanner. De gjenværende stillinger og ansatte får tillagt enda flere arbeidsoppgaver og mere ansvar. Ofte for oppgaver de ikke har fått kurs enda for. Det kan bli for mye for alle og kanskje gå ut over så mye ikke minst de ansatte selv. Det kan bli for mye å tenke på for oss alle tror jeg bare. Sykehus er neppe unntatt. Men nå venter vel mange steder på bygging av nytt sykehus. Men nissen flytter ofte med på lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...