Gå til innhold

Jeg ønsker meg en hund


Betti 11

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, cilie skrev:

Husk at prisen for selve hunden er en ting, i tillegg kommer faste utgifter til bra for, dyrlegeutgifter, forsikring osv. 

Når du burde betale ca. 12 000 burde det være nok. Det syns jeg. Når jeg finner ikke en hund her kjøper jeg i utlandet. Hvorfor skal jeg betale dobbel pris for det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne tenkt meg et par geiter men det er sikkert ikke lov i bystrøk. Så veldig gamle blir det vel heller ikke. Men jeg har nok av plen.

Anonymkode: 7ab4e...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Tolleren er jo en retriever, men mindre enn golden og labrador og er veldig glad i å hente ting i vann, brukes bl.a. ved andejakt. Den er veldig lærevillig og trenger mye mental stimuli og har en veldig god nese og brukes også som narkotikahund og sporhund. Som Madelenemie sier er den noe reservert overfor ukjente, men det står ikke noe om at den skal være hissig eller noe slikt på sidene til retrieverklubben. Om jeg skal ha hund noen gang kan jeg tenke meg en toller, ikke bare er de nydelige å se på, de har en praktisk størrelse og er aktive, lærevillige og vennlige. :) 

Jeg prøvde å gå spor med en toller en gang. Hun var helt rå på å plukke pinnene jeg hadde lagt i sporet, så det var imponerende. Men hadde jeg ikke merket sporet, hadde vi ikke kommet oss igjennom det, for herregud for noe virring. Det der forsto hun ingenting av 😅 Jeg bare kom på det, da du skrev at de brukes som sporhund. Men hadde hun trent spor fra hun var valp, hadde hun nok vært flink. Ganske festlig å trene lydighet med, for hun var kvikk og gjorde alt for en godbit. Desverre er det sånn at tolleren har blitt for populær, og mange av dem sliter med nerver. Så man skal være nøye med valg av oppdretter.

2 timer siden, Betti 11 skrev:

Denne jaktinstinkten forstyrrer meg. De har riktig størrelse. Kanskje jeg må fordype meg om denne temaet. 

De er ikke jakthunder slik som elghunden eller setteren. De er apporterende vannhunder. De skal apportere anda, etter at den er skutt :) Nå kjenner jeg bare ei, men hun har overhode ikke jaktlyst, men hun henter gjerne ting. Også er hun så sulten hele tiden at hun gjerne knasker i seg alt dødt hun finner på bakken. Retrivevere er generelt veldig glad i mat, men det kan man jo bruke til sin fordel når man trener med dem. Men det er en rase som må brukes, nesten alle raser må det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne tenkt meg et par geiter men det er sikkert ikke lov i bystrøk. Så veldig gamle blir det vel heller ikke. Men jeg har nok av plen.

Anonymkode: 7ab4e...255

Jeg elsker geiter men jeg har ingen tid for det. Jeg ønsker å reise. Det blir for vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Jeg prøvde å gå spor med en toller en gang. Hun var helt rå på å plukke pinnene jeg hadde lagt i sporet, så det var imponerende. Men hadde jeg ikke merket sporet, hadde vi ikke kommet oss igjennom det, for herregud for noe virring. Det der forsto hun ingenting av 😅 Jeg bare kom på det, da du skrev at de brukes som sporhund. Men hadde hun trent spor fra hun var valp, hadde hun nok vært flink. Ganske festlig å trene lydighet med, for hun var kvikk og gjorde alt for en godbit. Desverre er det sånn at tolleren har blitt for populær, og mange av dem sliter med nerver. Så man skal være nøye med valg av oppdretter.

De er ikke jakthunder slik som elghunden eller setteren. De er apporterende vannhunder. De skal apportere anda, etter at den er skutt :) Nå kjenner jeg bare ei, men hun har overhode ikke jaktlyst, men hun henter gjerne ting. Også er hun så sulten hele tiden at hun gjerne knasker i seg alt dødt hun finner på bakken. Retrivevere er generelt veldig glad i mat, men det kan man jo bruke til sin fordel når man trener med dem. Men det er en rase som må brukes, nesten alle raser må det.

Når jeg forstille meg hvordan det er med tolleren. Lol! Jeg kan tenke meg kanskje om en Labrador retriever. Vi få se. For tida har jeg andre planer ang. terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...